چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / دیدار جمعی از فرماندهان و بسیجیان نمونه همدان با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: رویکرد بسیج در مواجهه با عموم مردم مبتنی بر رحمت و مودت است و در مقابله با کسی که به دنبال ضربه زدن به اسلام و اغتشاش است و مسلح به میدان می‌آید، " أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ "است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع فرماندهان و بسیجیان نمونه همدان با تقدیر از اقدامات مخلصانه و جهادی نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه در طول مدت دو ماه گذشته اظهار داشت: قطعاً فعالیت‌های شما خالصانه بوده، اما این موضوع نفی حمایت از طرف مسئولان را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج، هدف، عمل و رویکردهای اجتماعی‌اش دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد است، گفت: اگر امروز ادعا داریم، ادامه دهنده راه بسیجی هستیم که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم و در مسیر شهدای بزرگی همچون سلیمانی‌ها و همدانی‌ها حرکت می‌کنیم، لازم است تا عملکرد، هدف و رویکرد ما هم همانند آن بزرگان باشد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه جنبه‌های تربیتی در کارهای فرهنگی باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم انسان‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کند، انسان‌هایی که مجاهدت آن‌ها در راه خداست و در مقابل آنها افرادی که در مسیر شیطان حضور دارند.

وی افزود: اگر کسی ادعا می‌کند هدفش فی سبیل الله است، باید با تمام وجود و با وجدان آگاه و شفاف بگویند و بداند که در مسیر الهی قرار دارد و حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: بسیجی واقعی، هدف و مجاهدتش در راه خدا است و این مجاهدت‌ها در عرصه‌های مختلف خود را نشان می‌دهد، گاهی محرومیت‌زدایی است، گاهی حضور در سیل و زلزله و گاهی نیز همانند ایام اخیر برای ایجاد امنیت در کشور می‌باشد.

وی حرکت بر محور عدالت و تقوا را از مصادیق یک بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیجی اگر حرفی می‌زند و یا عملی را انجام می‌دهد، باید توجه داشته باشد که بر محور تقوا و عدالت باشد.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه رویکرد انبیا با اولیا الهی در مواجهه با جامعه، رویکردی مبتنی بر رحمت و مودت بوده است، اظهار داشت: شما در برخورد با همه مردم و حتی آن کسی که اعتراض دارد نه کسی که آشوبگر است و مسلحانه به میدان می‌آید، آن است که با محبت و رحمت برخورد کنید.

امروز باید با نسل جدید گفت‌وگو کرد

وی با بیان اینکه امروز نباید دشمن را اشتباه بگیریم، گفت: دشمن ما کسی است که با هدف برنامه‌ریزی به دنبال اغتشاش است و لذا باید بدانیم نوجوانی که فریب خورده، برادر و فرزند و هم وطن ماست و لازم است تا با او گفت‌وگو و آگاه کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فضای ذهنی بسیج را باید در جامعه تعمیم داد، یادآور شد: رویکرد بسیج در مواجهه با عموم مردم مبتنی بر رحمت و مودت است و در مقابله با کسی که به دنبال ضربه زدن به اسلام و اغتشاش است و مسلح به میدان می‌آید، " أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ "است.

وی با بیان اینکه اگر کار ما خالص باشد، نباید فراموش کنیم که خداوند برای ما کافیست و یاری خواهد کرد، اظهار داشت: امروز همه جبهه استکبار در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و هیچ فرعون صفت و نمرود صفتی را نمی‌توان نام برد که در مواجهه با جمهوری اسلامی حضور نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه فرعون تنها یک قصه قرآنی نیست، بلکه در تاریخ استمرار دارد، گفت: علت آنکه جبهه استکبار نتوانسته به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند این است که دست امداد و غیب الهی نگهدار انقلاب اسلامی است و لذا باید به امدادهای الهی اطمینان و اعتقاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز باید از مردم و همراهی های آنها تقدیر و تشکر ویژه کرد، خاطرنشان کرد: بسیج و نیروی انتظامی لازم است با صدور بیانیه‌ای از مردم و بصیرت آنها تقدیر کند، مردمی که با وجود گرانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی با دشمنان و آشوبگران همراهی نکردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مردم باید بدانند بسیج در تمامی صحنه‌ها، نه فقط بحث امنیتی، حضور دارد، خاطرنشان کرد: می‌شود با همین لباس، بسیجی‌ها در بین مردم حاضر شوند و از بصیرت و آگاهی مردم تقدیر کنند.

در شروع این دیدار نیز تعدادی از فرماندهان پایگاه‌های بسیج و بسیجیان نمونه همدان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha