جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مونا جامی پور

حوزه/ مدیر پژوهش دانشگاه حضرت معصومه(س) بر ضرورت تلاش هر چه بیشتر در راستای زمینه سازی و بسترسازی برای گفت و گو در مجامع علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

دکتر مونا جامی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در هفته های گذشته حضور و سخنرانی سخنگوی دولت و دیگر مسئولان در مجامع دانشگاهی و صحبت کردن به شکل مستقیم و بی پرده با دانشجویان، اقدامی بسیار خوب و امیدوارکننده بوده هر چند که با برخی تنش ها و مخالفت ها و هیجانات نیز روبرو شد.

وی افزود: آن چه مسلم است این که ایجاد و توسعه زبان مشترک و فرهنگ گفتگو و دیالوگ بین مسئولان و نسل جدید از جمله دانشجویان و دانشگاهیان، امروزه یکی از ضروری ترین مباحث کشور ماست.

وی اضافه کرد: در این میان طبعاً دانشجویان و دانشگاهیان نیز حرف ها و مطالباتی دارند که در این جلسات می توانند بی واسطه آن ها را بیان کنند و البته انتظار از جامعه دانشگاهی این است که قدردان مسئولانی مثل دکتر بهادری جهرمی باشند که صادقانه و متواضعانه در دانشگاه ها حضور پیدا می کنند. به نظرم این مساله باید تداوم داشته باشد چرا که فراهم سازی شرایط برای گفت و گو خیلی با برکت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: اگر دقت کنیم پیشتر در مناسبت هایی خاص مثل روز دانشجو، مسئولان آن هم برخی در دانشگاه ها حضور پیدا می کردند و چه خوب است که این حضور به مناسبت ها و بهانه های مختلف در طول سال بیشتر و ملموس تر شود. از سویی این که صرفاً وزیر علوم در دانشگاه ها حاضر باشند و صحبت کنند کافی نیست و دیگر وزرا و مسئولان به فراخور مسئولیت و تخصص دانشگاه ها باید در بین دانشگاهیان حضور پیدا کرده و راجع به مشکلات و نواقص صحبت کنند.

وی بیان داشت: البته در هفته ها و ماه های اخیر در دانشگاه های بسیاری همچون دانشگاه حضرت معصومه (س)، تریبون های آزاد دانشجویی برگزار شده و امیدوارم در فضای عقلانی و در عین حال پرشور، نقش دانشجو به عنوان طیف مطالبه گر در این مقولات بیش از پیش مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی گفت: این را هم از یاد نبریم که به هر حال در ذهن بچه های نسل جدید، سوالات و ابهاماتی وجود دارد که باید در این رابطه شفاف سازی صورت گیرد و در این بین رسانه ها می بایست به درستی به رسالت روشنگری و واسطه گری خویش میان مردم و مسئولان، جامه عمل بپوشانند. به ویژه باید از ظرفیت رسانه ملی به درستی استفاده کرد تا شاهد اصلاح ذهنیت هایی باشیم که به اشتباه شکل گرفته و چه بسا عمدتاً هم تحت تأثیر القائات رسانه ای آن سوی آب ها باشد.

جامی پور خاطرنشان کرد: ناگفته پیداست که رسانه های غربی علیه کشور ما دست به گزینش اخبار زده و روی برخی موضوعات بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده تأکید می کنند که این روزها مشخص شده بخش قابل توجهی از آن ها دروغ پردازی است تا بیان حقایق.

وی با بیان این که ما بر اساس تأکید مقام معظم رهبری نیازمند جهاد تبیین در فضاهای گوناگون کشور از جمله در فضای دانشگاهی هستیم، ابراز داشت: در گام دوم انقلاب به شدت نیاز داریم که دستاوردها و پیشرفت های کشور در کنار نقاط ضعف و نواقص مطرح شود، چه آن که در حال حاضر متأسفانه نسل جدید ما از بخش مهمی از پیشرفت های علمی کشور بی اطلاع یا کم اطلاع است به خصوص این که الآن ما در برخی بخش های علمی جزو ۵ یا ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و حیف است که این ها به شکل جذاب و بیان هنرمندانه به اطلاع عموم مردم خاصه نسل جوان نرسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha