شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر /  دیدار جمعی از بانوان فرهیخته و نخبه همدانی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: لازم است تا بانوان فرهیخته‌ و نخبگان همدانی را شناسایی و برای ورود در عرصه حفظ آداب اجتماعی و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در دیدار با جمعی از فرهیختگان جامعه بانوان همدان، با بیان اینکه علت تشکیل این جلسه برجسته شدن فعالیت‌ها و حضور اجتماعی بانوان نخبه‌ در سطح شهر و استان همدان است، اظهار داشت: امروز مسأله‌ حفظ و مراقبت کرامت جامعه‌ بانوان از موضوعات مهمی است که به جز بانوان کسی دیگر نمی‌تواند در این عرصه موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه فارغ از مباحث مذهبی، امروز باید مراقب آداب اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه باشیم، گفت: امروز لازم است تا بانوان فرهیخته‌ و نخبگان همدانی را شناسایی و برای ورود در عرصه حفظ آداب اجتماعی و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی تلاش کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اعضا حاضر باید در شناسایی نخبگان بیشتر در عرصه‌های مختلف و حضور آنها در این جمع اقدام کنند، یادآور شد: صحبت شما با دختران و بانوان، قطعا دارای اثر گذاری بیشتری است و لذا لازم است تا کمک کنیم تا مجمعی از فرهیختگان که دارای تاثیرگذاری اجتماعی هستند در استان و در شهر همدان شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: اهمیت توجه به مسائل مذهبی بر کسی پوشیده نیست، اما در کنار آن، با توجه به اینکه در دو سال گذشته نسل جوان در فضای مجازی حضور داشته‌اند، امروز شاهد هستیم که فرهنگ عمومی کشور به خطر افتاده است و باید برای مسائل فرهنگی نیز چاره‌ای اندیشید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برخی از جریانات اخیر در کشور، یادآور شد: اینکه دانشجویی اعتراض کند، امری کاملا طبیعی است، اما شاید تا به حال در سطح دانشگاهی سراغ نداشته باشیم که دانشجویی از الفاظ رکیک استفاده کند، موضوعی که غیر طبیعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌ و حضور اجتماعی بانوان در همدان تا حدودی ضعیف است، خاطرنشان کرد: قطعا توانایی حل همه‌ مشکلات در همدان و در چنین جمع‌هایی وجود ندارد و حل آن به ساختارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و برخی قوانین برمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: در رفع چنین مشکلاتی می‌توان از نهادهای مربوطه مشکلات را پیگیری و مطالبه کرد.

وی با تأکید بر لزوم حضور تمامی افراد با دیدگاه‌های مختلف در این جمع، یادآور شد: همه ما یک جامعه هستیم و می‌توان در کنار هم با گفت‌وگو، نقاط مشترک خود را برجسته کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این جمع باید مبلغ فرهنگی در جامعه باشد، گفت: فرهنگ عمومی جامعه را در بخشی به کمک یکدیگر می‌توانیم تعالی ببخشیم و این از ضرورت‌هاست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    ترویج فرهنگ فاسد و اشباع از دروغ و فریب و بی اعتمادی و بدخواهی و بتمام معنی مخرب ایرانی در جهان که عامل عقبماندگی این سرزمین کهن که تنها امتیاز ان از دیگاه متعصبین، غیرت ناموسی و چادر است، موجب سقوط بشریت خواهد شد.