جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قمی

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: به تعبیر شهید آوینی «ما شهروندان رام دهکده جهانی نبودیم و این دلیل هجمه دشمن است»؛ روحانیت از دادن سر در راه اسلام و انقلاب ابایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی عصر امروز در نشست فعالان و موثرین فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: به اقتضای اینکه در شرایط جنگی به سر می بریم، دشمن و دشمنی را خیلی راحت‌ تصدیق می کنیم.

وی با اشاره به آیه ۲۴۹سوره بقره « فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَمَنْ لَمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ...» بیان کرد: خداوند حتی مجاهدین را هم آزمایش می کند و هر فتنه را باید مرور و آسیب شناسی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: خداوند سپاه طالوت را حتی به نوشیدن آب امتحان کرد، همچنین خداوند در این جنگ به مجاهدین توصیه کرد که به عظمت سپاه دشمن نگاه نکنید که به اذن خداوند عده ای قلیل را به حداکثر پیروز می کند.

وی افزود: امروز شیطان سواره و پیاده نظام خود را مقابل نهضت اسلامی و انقلاب جمع کرده است، اما نگرش مومنانه در این جریان کارساز است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید اعجاز الهی را در محاسبات خود حساب کرد که لازمه آن نگرش توحیدی داشتن و فقط توجه داشتن به خداوند است.

قمی عنوان کرد: در نبرد ترکیبی و چند لایه و پیچیده امروز دشمن، ما در نظام اسلامی دارای پرچمداری استوار و محکم هستیم؛ امروز اگر غافلینی اقدام به عمامه پرانی روحانیون میکنند، نباید صحنه را خالی کرد، ما مفتخر به پوشیدن لباس پیغمبری هستیم که صدها جسارت بدتر از این اقدام علیه رسول خدا وارد شده است.

وی اظهار کرد: اصول از منظر شهید حاج قاسم سلیمانی یعنی حمایت تز ولایت فقیه؛ همچنین نباید در تحلیل های خود اشتباه کنیم؛ با روش های مختلف افکارسنجی اثبات می کنم که مجموع مردم محکم نسبت به اصل مکتب و نظام در صحنه ایستادند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اذعان کرد: این مطالب، منافی دیدن کوتاهی ها و نواقص و ضعف ها نیست ولی معتقدم مردم باطن نظام را نگاه می کنند. مردم واقعی را باید در اعتکاف ها، تشییع شهدا و محرم ها دید.

وی افزود: طلبه واقعی یعنی شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید ردانی پور؛ کار دشمن، دشمنی است ولی ما باید مراقب رفتارها و نگرش های خود باشیم، در زمان تنفیذ حکم ریاست جمهوری، رهبری تاکید کردند هجمه اول دشمن که پیشتازتر از هجمه اقتصادی علیه ایران و ملت است، جنگ روانی و تسخیر افکار عمومی است.

قمی خاطرنشان کرد: به تعبیر شهید آوینی «ما شهروندان رام دهکده جهانی نبودیم و این دلیل هجمه دشمن است»؛ روحانیت از دادن سر در راه اسلام و انقلاب ابایی ندارند.

وی ابراز کرد: فرد انقلابی، واداده و منفعل نیست؛ وادادگی خیلی تلخ است. ما باید به دلیل انقلابی نبودن در مسیر خدمت عذرخواهی کنیم. امروز دشمن فقط در عرصه فرهنگی، هجمه همه جانبه ای بی مثالی را علیه نظام و ملت ایجاد کرده است و صدها بمب رسانه ای منتشر می کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشورتصریح کرد: امروز با کسی که به بانوان باحجاب و چادری جسارت می کند، باید برخورد محکم کرد، البته هر رفتار سلبی غلط تبعات دارد، اما باید روی رعایت قانون ایستاد.

وی افزود: امروز دشمن علیه انقلاب و اسلام اژدهای هشت پا نیست، هشت سر است؛ حذف دستاوردها و خبرهای خوش و انتشار گسترده و اغراق آمیز خبرهای بد و کذب حربه دشمن در جنگ هیبریدی و ترکیبی است.

قمی در پایان عنوان کرد: ما در قبال نوجوانان و بانوان کوتاهی کردیم و باید جبران مافات کنیم. نباید از جهاد تبیین برای آحاد جامعه غافل شویم؛ در این عرصه حلقه های میانی جامعه بسیار موثر و اثرگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha