شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تبلیغ در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است، گفت: مرکز تبلیغ فضای مجازی در استان‌ها دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری امروز در نشستی با مدیر و کارکنان حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در حوزه تبلیغ حرف برای گفتن زیاد است و مجموعه‌های مختلف حوزه از آموزش، پژوهش، تهذیب طلاب و همه اینها در کنار تبلیغ بسیار می‌توانند موثر و کمک کننده باشند، البته لازم است که خواسته‌ و نظرات آنها را نیز بشنویم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور افزود: طرح‌ هجرت طلاب، از هجرت روستایی به طرح عمومی، تخصصی، روستایی، شهری، تمام وقت، پاره‌وقت تبدیل شده و فضای تبلیغ کاملا باز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مدعی هستیم در هر کجای ایران طلبه‌ای حاضر باشد و کارهای تبلیغی در چارچوب برنامه‌های حوزه انجام دهد، ما با آغوش باز می‌پذیریم و سقفی برای پذیرش وجود ندارد.

سقفی برای پذیرش مبلغ وجود ندارد / مرکز تبلیغ فضای مجازی در استان‌ها دایر می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری با بیان اینکه فضا باز شده و حمایت‌ها نیز بهتر شده است، گفت: طرح تربیتی امین تا آخر سال گذشته حدود ۴ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داده، اما اکنون این تعداد به ۲۰ هزار ۸۰۰ مدرسه رسیده‌ است.

وی اظهار کرد: در این زمینه حدود ۴۰ هزار طلبه در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از مصاحبه تقریبا از هر دو نفر، یکی پذیرفته شده‌ و برای این طرح آموزش داده شده‌اند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور اعلام کرد: ما در همه‌ زمینه‌های تبلیغ، آموزش داریم اما در اجرای آموزش‌ها طی دو سال کرونا با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم و عمدتا به سمت آموزش‌ مجازی رفته بودیم که اکنون کم‌کم داریم به سمت آموزش حضوری و روال قبل برمی‌گردیم.

سقفی برای پذیرش مبلغ وجود ندارد / مرکز تبلیغ فضای مجازی در استان‌ها دایر می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، عنوان کرد: امسال برای طرح امین بسته آموزشی در ۲۰۴ ساعت طراحی شد که بخشی را باید قبل از ورود به مدرسه و بخشی دیگر را حین طرح آموزش ببینند. می‌توان گفت از تعداد ۲۰هزار و ۸۰۰طلبه این طرح شاید فقط ۸۰۰نفر هنوز آموزش‌ها را نگذرانده باشند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها به صورت سه بسته آموزشی است، افزود: دو بسته در فضای مجازی ارائه شده و بسته سوم هم به صورت ترکیبی هم به صورت مجازی و هم حضوری ارائه می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور افزود: در این طرح اساتید خوبی معرفی خواهیم کرد که در حوزه علمیه قم آموزش‌های لازم را می‌بینند و تا قبل از عید نوروز در سطح کشور اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملانوری با اشاره به اینکه برای طرح هجرت نیز همین‌گونه است و طلاب آموزش‌های لازم را می‌بینند، گفت: آنچه مدنظر است و احساس می‌شود در آن خلاء وجود دارد، بحث امامت و مدیریت مساجد است، که بعضا طلبه‌ها نمی‌توانند مسجد و منطقه را آن طور که باید مدیریت کنند.

سقفی برای پذیرش مبلغ وجود ندارد / مرکز تبلیغ فضای مجازی در استان‌ها دایر می‌شود

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: دوره امامت و مدیریت مسجد حدود ۹۰ ساعت طراحی شده است و ضمن فراخوان و تربیت اساتید، در استان‌ها تدریس خواهند کرد که بخشی به صورت مجازی و بخشی به صورت حضوری می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: نکته دیگر، طرح مسجد تراز است که در سال‌های اخیر ابلاغ شده و مورد بازنگری قرار گرفته شده است، اما اکنون دوباره نهایی شده.

وی با اشاره به اهمیت طرح مسجد تراز، یادآور شد: در این طرح، همه طرح‌های مسجد و افراد مسجد دیده شده، اما اجرای آن کار سختی است، که یکی از این مشکلات مقاومت و مخالفت هیئت امناء با این طرح بوده که نگرانی‌هایی دارند و ما باید به خوبی آنها را توجیه کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: طرح مسجد تراز برای اجرا علاوه بر توجیه هیئت امناء‌ و مبلغین نیاز به همکاری‌های دولتی، حوزوی و مسئولین دارد تا همه پای کار باشند.

سقفی برای پذیرش مبلغ وجود ندارد / مرکز تبلیغ فضای مجازی در استان‌ها دایر می‌شود

وی با بیان اینکه تبلیغ در فضای مجازی، بسیار حائز اهمیت است، گفت: در واقع در فضای مجازی بیشترین ضربه‌ها را خوردیم که از سال گذشته در حال فعالیت جدی برای مقابله و کاهش اثرات آن هستیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: در این زمینه، حوزه مرکزی را تحت عنوان مرکز تبلیغ مجازی در قم دایر کرده و در حال فعالیت می‌باشد؛ این مرکز حدود یک ماه و نیم انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۴هزار اثر را تولید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری تصریح کرد: در ۱۰ استان کشور مرکز تبلیغ فضای مجازی دایر شده و در سایر استان‌ها نیز در حال دایر شدن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    باز دوباره اومدن مسئولیت اوضاع نابسامان و از هم گسسته و مهجور تبلیغ دین را از روی دوش خودشان برداشتند و انداختن رو دوش طلبه ها. حضرااااااات ! تا زمانی که به تبلیغ دین به عنوان اولویت نخست یا یکی از اولویت های مهم توجه نشود، اوضاع همین هست که هست. تا زمانی که در دفترتان نشسته اید همین هست که هست. باید بروید منت طلبه را هم بکشید و با عزت و احترام او را در محلی مستقر کنید و پشتیبانی علمی، مادی، معنوی و.... نیز از آن به عمل آورید. توقع دارید طلبه با چندرغازی که با هزار منت و خفت به او میدهید برود تبلیغ؟؟!! بروید چه کند؟ گدایی کند یا تبلیغ کند؟؟