شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه با فضیلت ترین کارها، سخت ترین آنهاست، گفت: وجه اشتراک جلسه میان روحانیت و مسئولان آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، طبیعتاً و در یک کلام هدفی که همه داریم همین مسئله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز ، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب شامگاه چهارشنبه در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از تلاش های مدیرکل آموزش و پرورش در این شرایط دشوار تشکر می کنیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه با فضیلت ترین کارها، سخت ترین آنهاست، اضافه کرد: وجه اشتراک روحانیت و مسئولان آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و در یک کلام هدفی که همه داریم همین مسئله است.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) عنوان کرد: یکی از اصحاب امام باقر(ع) به نام عبدالله بن میمون که علمای رجال ایشان را توثیق کرده اند، امام باقر(ع) از او سوال می کند که شما چند نفر هستید در مکه؟ عرض کرد ما چهار نفر هستیم در تمام شهر مکه، امام(ع) فرمودند که شما چهار نفر نور خدا در ظلمات زمین هستید، این فرمایش حضرت، هم شأن کسانی را که در جایگاه تعلیم تربیت هستند را می رساند و هم مسئولیت سنگینی را که به دوش دارند، متذکر می شود و ما بایستی به خودمان بنگریم و توجه کنیم آیا اگر بین مجموعه ما اعم از روحانیت و کسانی که در جایگاه تعلیم و تربیت هستند، آیا مخاطب امام زمان(عج) به این تعبیر هستیم یا خیر؟.

وی افزود: اگر در جامعه که هم تاریکی جهل و هم تاریکی غفلت سایه افکنده، کسانی باشند که حقیقتا نور وجود آنان که هم عالِم و هم مهذّب هستند، این اثر گذاری را داشته باشد که این تاریکی ها و تیرگی ها را برطرف کند، بایستی خداوند را بر این توفیقات سپاسگزاری نمود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: همکاری و همراهی میان جامعه روحانیت و جامعه فرهنگی می تواند نوید بخش یک آتیه خوب و ارزشمند باشد و اساساً اگر بخواهیم به اهداف سند تحول(که از اهداف آن حیات طیبه و رسیدن به جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی را می شمرد) برسیم، تنها راه نیل به این اهداف همان است که یکایک ما از خداوند بخواهیم که نور خود را بر دل های ما بیفکند که بتوانیم در این راه موفق بوده و به معنای واقعی کلمه، نور خدا در تاریکی های زمین باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha