جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ در جلسه جامعه روحانیت شیراز با مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص تشکیل هیئت اندیشه ورز و ارتباط مدیران مدارس با ائمه جماعات تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، جلسه جامعه روحانیت شیراز شب گذشته به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئول دفتر آیت الله مکارم شیرازی در شیراز، با اشاره به اینکه مسئولیت تربیت بسیار سنگین است، اظهار داشت: معلمی، افتخار من است و در سال اول تأسیس هنرستان معلم آنجا فعالیت می‌کردم.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: چه برنامه‌هایی برای اتفاقاتی که افتاده دارید و چه برنامه‌هایی را به اجرا گذاشته اید؟، هنگامی کاپیتان تیم ملی فوتبال می‌خواهد سلام کند می‌گوید به نام خداوند رنگین کمان، در واقع با این کار می‌خواهد پیام دهد، چقدر پیام کوتاه به دانش آموزان داده‌ایم؟.

مسئول دفتر آیت الله مکارم شیرازی در شیراز یادآور شد: آیا از کارشناسان حوزه‌های مختلف از جمله خانواده، رسانه و غیره دعوت کرده‌اید تا مشاهده کنید چه برنامه هایی برای امروز دارند و از آنان استفاده کنید؟

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مسئله تبدیل به مشکل و مشکل تبدیل به بحران شود، گفت: سه دانش آموز در حمله تروریستی شهید شده‌اند، آیا کنگره برگزار کردن دردی دوا می‌کند، در بازی ایران و انگلیس باید دو سرود را کنار یکدیگر بگذاریم، ببینیم سرود کشور ایران اسلامی، دانش آموزان را بیدار می‌کند و یا سرود انگلیس که می‌گویند جانم فدای ملکه انگلیس.

حجت الاسلام مرادی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس نیز در ادامه با اشاره به نقش جوانان در دفاع مقدس، اظهار داشت: در دفاع مقدس دانش آموزانی مانند شهید فهمیده خون خود را تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند.

وی با تأکید بر اینکه در آموزش و پرورش اتاق فکر می‌خواهیم، بیان کرد: باید نخبگان در این اتاق فکر حضور داشته باشند، همچنین باید جلسه مشورتی را برای بانوان تشکیل دهند.

وی افزود: در آموزش و پرورش نیاز به خانه تکانی است، ما معلم با اخلاص می‌خواهیم که چهار رکن از جمله سواد، سلیقه، اخلاص و سلامتی فکری، فرهنگی و اعتقادی داشته باشد.

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که هفتاد درصد از جامعه نه جنگ، نه امام(ره) و نه شاه را مشاهده کردند، اگر نتوانیم دستاوردها را به نسل جدید منتقل کنیم طبیعی است که اینگونه حوادث به وجود خواهد آمد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مکارم عضو دیگر جامعه روحانیت نیز اظهار داشت: باید اتاق فکرهایی در آموزش و پرورش تشکیل شود تا آسیب‌ها شناسایی و راهکارها ارائه شود.

حجت الاسلام مصطفی توانی رئیس شورای حل اختلاف استان فارس نیز خاطرنشان کرد: نمی‌شود کم کاری آموزش و پرورش را به گردن وزارت آموزش و پرورش انداخت، اینگونه جلسات باید با مجمع نمایندگان برگزار شود.

وی عنوان کرد: هیچ تلاشی برای آموزش و پرورش استان از سوی نمایندگان با توجه به حضور ۱۸ نماینده استان در مجلس نمی‌شود و لذا باید جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان فارس برگزار شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان فارس با تأکید بر اینکه باید برای آموزش و پرورش کارگروهی از نخبگان تشکیل شود، یادآور شد: بسیاری از مدیران مدارس انقلابی هستند، بنابراین باید ارتباطی بین امام جماعت مسجد با روحانی مدرسه باشد تا ارتباط دانش آموزان با مسجد نیز عملی شود.

حجت الاسلام علیزاده عضو دیگر جامعه روحانیت نیز تصریح کرد: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود تا نظارت و دقت بیشتری بر مدارس داشته باشند.

حجت الاسلام اردکانی نیز خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده دوران دبستان و دبیرستان دوران تاثیرگذاری شدید معلمان است، حضور طلاب در مدارس تاثیر بسیاری بر روی دانش آموزان دارد.

وی تصریح کرد: حضور طلاب در مدارس می‌تواند به اهداف نظام بیشتر کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha