جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست حجت الاسلام ولی مسلمین ملانوری با مدیر و کادر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبلیغ در سطح استان، با توجه به بضاعتی که داریم دارای شرایط خوبی است که در این عرصه نیز بیش از ۵۰۰ نفر در طرح امین و هجرت ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در جلسه دیدار مدیر و کارکنان حوزه علمیه این استان با حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور و حجت الاسلام اسدالله غفاری معاون هجرت حوزه‌های علمیه کشور، ضمن خوشامدگویی و تبریک به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین طلاب و روحانیون استان، اظهار داشت: بحمدالله تبلیغ در سطح استان، با توجه با بضاعتی که داریم دارای شرایط خوبی است و بیش از ۵۰۰ نفر در طرح امین و هجرت ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در پایان سال ۹۹ در بحث استخدامی آموزش و پرورش، بیش از ۲۰۰ طلبه جذب اداره آموزش و پرورش شده‌اند که با توجه به تعداد طلابی که داشتیم، شاید رتبه اول جذب را در کشور داشته باشیم و این امر باعث شد تا برخی از روستاهای دورافتاده در استان نیز خالی از مبلغ شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح امین، در بیشتر مدارس حضور داشته و خواهشمندیم برای طرح هجرت در روستاهای دورافتاده عنایت ویژه‌ای داشته باشید.

بیش از ۵۰۰ نفر در طرح امین و هجرت ثبت نام کردند

وی خواستار افزایش حقوق طرح هجرت شد و یادآور شد: با افزایش حقوق در این زمینه خلأهای به وجود آمده در روستاهای دورافتاده را می‌توانیم جبران کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهی به تشریح دغدغه‌های موجود در بین مبلغین فعال در روستاهای دورافتاده پرداخت و گفت: معمولاً با رایزنی‌ها مشوق‌هایی را برای مبلغان در نظر گرفته می‌شد، اما اکنون یا جذب آموزش و پرورش یا نهادهای دیگر شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در بخش امین طی سفری سه روزه همراه مسئولین آموزش و پرورش، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به همه مبلغین سرکشی کردیم و صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفت.

نیاز مبرم به آموزش در بحث مبلغین هجرت و امین داریم

در ادامه حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی اطهر معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارائه گزارش جامعی از شرایط تبلیغ در این استان اظهار کرد : ما هم در بحث مبلغین هجرت و هم در بخش امین حقیقتا نیاز شدید به آموزش داریم، البته زحمت‌های زیادی در این زمینه کشیده شده اما کافی نیست.

حجت الاسلام موسوی‌اطهر با تأکید بر اینکه حضور روحانیون و مبلغین در هر زمینه‌ای اثرگذاری بالایی به همراه دارد، گفت: برای توانمندسازی مبلغین نیازمند استفاده از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جذب مبلغین در آموزش و پرورش و خالی شدن نیروهای کیفی، خاطرنشان کرد: از این حیث، متاسفانه دستمان خالی است و در مدارس سمپاد تلاش بسیار کردیم تا بتوانیم نیروهایی را معرفی کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: بحث دیگر خانواده‌های طلاب هجرت و امین است که نباید از آنها غافل شویم.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم‌ از خیلی امکانات مانند سفرهای زیارتی و دید و بازدیدها محروم هستند و در زمینه آموزش‌ و کسب مهارت نیز باید اقداماتی برای آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha