شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه اگر به مسئله معلم توجه کنیم، به آموزش و پرورش توجه شده، گفت: دانشگاه ما هنوز تربیت کننده تفکر غربی است و باید روی گزینش معلمان دقت بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت فارس، شامگاه چهارشنبه در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای دانش آموز، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در این مدت کوتاه با مشکلات فراوانی روبرو بوده است که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه اهمیت علم را مورد توجه قرار داد و گفت: ارزش و اهمیت علم را در سوره نمل آیه ۱۵ خوانده‌ایم، نفس و جایگاه علم در این آیه کریمه بیان شده و لذا باید به مسئله علم توجه داشت، اما در کنار علم تربیت هم از ارکان اصلی است.

دبیر جامعه روحانیت فارس، با بیان اینکه تزکیه علم را ارزشمند می‌کند، گفت: افراد بسیاری در تاریخ وجود داشته‌اند که تربیت در کنار علم را نداشتند و همین موضوع باعث ایجاد جنایت‌هایی شده است.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه علوی تهران که زیر نظر مرحوم علامه کرباسچیان بود، اولین مدرسه در دوران حکومت پهلوی بود که با پشتیبانی حوزه علمیه قم و بودجه بازاریان تهران راه افتاد و کاری کرد که بسیاری از مدارس در دوران طاغوت را به دنبال خود کشاند، چراکه جذب دانش آموزان را در بحث تربیت داشت، دختران محجبه در آن مدارس درس می‌خواندند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات معلمان، یادآور شد: اگر به مسئله معلم توجه کنیم، به آموزش و پرورش توجه شده و حتی مرحوم علامه کرباسچیان برای برطرف کردن دغدغه و نیازهای اولیه معلم هم نیرو گذاشته بود.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) ابراز کرد: در دهه‌های گذشته متاسفانه بعضا افراد برای معلمی وارد آموزش و پرورش شدند که صلاح نبود، اگر معلم سلامت نفس داشته باشد دانش آموز خوب تربیت می‌شود، در کشور عربستان توجه به معلم بیشتر از سایر قشرها است، اما ما گزینش مطلوب نداریم، اگر می‌خواهید آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد باید به معلم توجه کنید.

وی با اشاره به اینکه افراد شاخص جامعه را همین معلمان تربیت کرده‌اند، گفت: دانشگاه ما هنوز تربیت کننده تفکر غربی است و باید روی گزینش معلمان دقت بیشتری شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد: باید زمینه حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس فراهم شود، سردار اسدی‌ها به عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و افتخارات استان فارس هستند و که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی، گفت: کرونا را آمریکا درست کرد تا مدارس را تعطیل کنند و در فضای مجازی آنچه می‌خواهند در فکر بچه‌ها وارد نمایند، همچنین باید در خصوص سند تحول آموزش و پرورش فعالیت بیشتری شود تا این سند در کل آموزش و پرورش به مرحله اجرا درآید.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه مدارس امین می‌تواند افزایش پیدا کند، عنوان کرد: حضور انسان‌های فرهیخته در انجمن اولیا و مربیان از نکات مهم است.

وی به ضرورت توجه آموزش و پرورش توسط نمایندگان اشاره کرد و گفت: باید جامعه به سمتی رود که افراد نامزد انتخابات مجلس تعهد دهند اگر رای آوردم برای آموزش و پرورش این قدم را بر می‌دارم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خطاب به مدیرکل اوقاف فارس نیز یادآور شد: باید کاری کنید که خیرین تشویق به وقف به سمت آموزش و پرورش شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha