شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیرکل آموزش و پرورش فارس

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: دغدغه‌هایی که از سوی حوزه و علما نسبت به آموزش و پرورش مطرح می‌شود، ناشی از دین محوری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز از شیراز، خلیل عسکری شب گذشته در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن قدردانی از تشکیل جلسه جامعه روحانیت، اظهار داشت: قدردانی می‌کنم از علمای استان فارس که دغدغه‌های خود را نسبت به آموزش و پرورش مطرح می‌کنند، چرا که این دغدغه‌ها ناشی از دین محوری است.

وی ضمن قرائت وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم اصفهان، ایجاد امید و امید آفرینی را بسیار مهم دانستند، تا بنده در سمت خدمت به مردم و دانش آموزان هستم، تمام قد از دین، مکتب و روحانیت دفاع خواهم کرد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز، بیش از ۹ هزار مدرسه، ۴۳ هزار کلاس درس و ۶۲ هزار معلم شاغل، در استان فارس وجود دارد.

وی همچنین جابه‌جایی را یکی از دغدغه‌های معلمان برشمرد و افزود: اولویت ما پس از تعطیلات تابستان، رضایت مندی معلمان بود که در همین راستا از هشت هزار متقاضی جابه‌جایی، با ۷۷ درصد موافقت شده است که درصد بالایی از این عزیزان منتقل شده‌اند.

عسکری در خصوص اجرای سند تحول بنیادین نیز گفت: نمایند ولی فقیه در استان از روز اول، اجرای سند تحول را خواستار بودند، که در جلسه‌ای که با حضور آیت الله اعرافی و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، رضایت مندی خود را از این موضوع بیان کردند.

وی افزود: موانعی برای ادامه راه وجود دارد، اما این موانع را همانند موانع هشت سال دفاع مقدس پیش سر می‌گذاریم، در حوادث اخیر برخی همکاران حتی وصیت نامه خود را نوشته بودند اما با تمام توان ایستادگی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از شهرداری و شورای شهر شیراز، ابراز کرد: همچنین دو مرحله نشست با مجمع نمایندگان داشته‌ایم، عمده نمایندگان با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، اما یک الی دو نفر هستند برای ما موانع ایجاد می‌کنند که اگر اجازه ندهند آموزش و پرورش کار خود را انجام دهد، نام آنان را به علمای شهر اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم در این دولت از شروع انقلاب تا زمان حضور آقای رئیسی، کل استان ۲۷۵ فضای ورزشی داشته است اما در این مدت پس از حضور آقای رئیسی ۱۶۹ فضای ورزشی ایجاد شده است.

عسکری گفت: در خصوص فضای موجود رویکرد ما تربیتی و ارشادی است، هم به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فرمودند حضور نوجوانان و جوانان ظاهر موضوع است، توجه داریم و هم به سخنان حاج قاسم که فرمودند این‌ها پسران و دختران ما هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha