دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه شبهه پژوهی «جنگ ترکیبی»

حوزه/ حجت الاسلام محمدی بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نفوذی و رسانه های مختلف به دنبال به دست آوردن بهانه ای برای ایجاد ناامنی و اغتشاش بودند تا شاید از این طریق قوت گرفتن اقتصاد ایران را متوقف نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن محمدی در پانزدهمین مدرسه شبهه پژوهی که از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی و حول موضوع «جنگ ترکیبی» برگزار شد، به تشریح «عرصه های جنگ ترکیبی و اغتشاشات» پرداخت و گفت: جنگ ترکیبی مبحث مهمی است که مقام معظم رهبری نیز در سخنانشان آن را مطرح کرده و بر لزوم توجه به آن تأکید فرموده اند.

رئیس دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه افزود: در مورد جنگ در محافل آکادمیک نظریات مختلفی مطرح است؛ چهار نسل تعریف از جنگ مطرح شده که جنگ ترکیبی را عده ای از نوع نسل چهارم می دانند و برخی هم از آن به عنوان نسل پنجم و نسل جدید تعاریف جنگ یاد می کنند.

مواجهه جمهوری اسلامی ایران با جنگ ترکیبی، نشان از قدرت این نظام در تقابل با دشمنانش دارد

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران با جنگ ترکیبی مواجه شده، قطعاً نشان از قدرت و قوت آن داشته که دشمنان را به این نوع جنگ وادار نموده است.

وی جنگ ترکیبی را مرکب از ابزارها و روش های مختلف متقارن و نامتقارن دانست و گفت: در جنگ ترکیبی هم عرصه ها، هم کنشگران و هم ابزارها هم افزا بوده و همه با هم یک هدف را دنبال می کنند.

نفتالی بنت: باید سر اختاپوس را بزنیم

این پژوهشگر حوزوی نظریه نفتالی بنت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی را شامل تشبیه جبهه مقاومت به یک اختاپوس دانست و تصریح کرد: او در این نظریه می گوید که باید سر اختاپوس را بزنیم که ایران است. البته آمریکایی ها با این نظریه موافقت کامل نداشته و گفتند که زدن ایران کار آسانی نیست.

وی با اشاره به برخی نظریات مطرح در موضوع علل جنگ ترکیبی، افزود: برخی می گویند علل جنگ ترکیبی به مسائل داخلی همچون مشکلات اقتصادی، اشتغال، تورم و حجاب اجباری برمی گردد.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: در مقابل نظریاتی نیز مطرح است که همه مشکلات را از سوی دشمنان خارجی می دانند و می گویند تحریم ها، جنگ رسانه ای و مواردی از این قبیل موجب ایجاد جنگ ترکیبی شده است. هردوی این دست نظریات می توانند تا حدی درست باشند، اما باید دانست که علل اغتشاشات اخیر متنوع و ترکیبی از این هاست.

وی گفت: آمریکا در ابتدا انقلاب اسلامی را دشمنی جدی و مهم در مقابل خود نمی دید؛ اما پس از تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ متوجه مخالفت شدید و قاطعانه جمهوری اسلامی ایران با سیاست های خباثت آمیز و مستکبرانه دولت آمریکا شد.

آمریکایی ها کار را تمام شده می دانستند

رئیس دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه اظهار کرد: در جنگ تحمیلی آمریکایی ها کار انقلاب اسلامی را تمام شده می دانستند؛ ولی با مجاهدت های جوانان ایران قدرت و جایگاه جمهوری اسلامی مستحکم شد.

وی با تأکید بر روی آوردن دشمنان انقلاب اسلامی به تکنیک های جنگ نرم به عنوان راهبردی جایگزین برای مبارزه با ایران اظهار داشت: دولت آقای رئیسی چند اقدام مثبت را در پیش گرفت که دولت هایی همچون آمریکا و دوستانش به این نتیجه رسیدند که دیگر مماشات با جمهوری اسلامی نباید ادامه پیدا کند و به جنگ ترکیبی به شکل جدی روی آوردند.

حجت الاسلام محمدی گفت: آمریکا و هم پیمانانش دیدند که در ایران، دیگر گفتمان سازش با غرب رأی ندارد و مردم به گفتمان مقاومت روی آورده اند. آقای رئیسی بدون برجام و بدون اهمیت دادن به نقش آمریکا در مسائل بین المللی توانست شاخص های اقتصادی مختلف را بهبود بخشد و در طول دوران روی کار آمدن ایشان لفظ برجام نسبت به دوران دولت قبل بسیار کمتر به گوش مردم خورده است.

اشغال عراق و افغانستان با هدف تجزیه ایران و سلطه بر خاورمیانه

وی ادامه داد: آمریکایی ها از خیلی سال پیش نقشه تجزیه ایران اسلامی را طراحی کرده و عراق را دروازه ورود به ایران می دانستند. آنان با همین هدف هم به عراق و افغانستان حمله کردند.

این محقق حوزوی حمله آمریکا به افغانستان و عراق را به نفع ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: آمریکا با حمله به عراق و افغانستان دو دشمن سنتی ایران در آن کشورها را از بین برد و در عین حال به اهداف شومش در موضوع تجزیه ایران هم نرسید.

وی گفت: هدف اصلی آمریکایی ها دست یابی به نفت خاورمیانه است. امنیت اسرائیل نیز یکی دیگر از اهداف آن ها اما در مرتبه بعدی می باشد.

کشوری که آینده اش مرهون آینده انرژی دنیاست

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: آمریکایی ها یک گزاره معروف دارند که در آن می گویند، آینده ما مرهون آینده انرژی دنیاست. برژینسکی وزیر سابق امور خارجه آمریکا می گوید: یکی از کابوس های آمریکا تشکیل جبهه ای در خاورمیانه با محوریت ایران است.

وی ضمن بیان اهمیت کنار گذاشتن برجام از سوی دولت سیزدهم ایران، افزود: دولت آقای رئیسی با کنار گذاشتن برجام توانست شاخص های اقتصادی را بهبود بخشد و صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اگر دولت ایشان بتواند این روند را ادامه دهد تا چند سال آینده تحریم ها را بی اثر نماید.

رسانه ها و نیروهای نفوذی، دو نیروی دشمنان انقلاب اسلامی در اغتشاشات اخیر

رئیس دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نفوذی و رسانه های مختلف به دنبال به دست آوردن بهانه ای برای ایجاد ناامنی و اغتشاش بودند تا شاید از این طریق قوت گرفتن اقتصاد ایران را متوقف نماید.

وی گفت: ما نقاط ضعف داخلی داریم و باید آن ها را مرتفع نماییم؛ اما نکته این است که اگر دشمن با آن ها کار نداشته باشد، آن قدر به چشم نمی آیند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر درخواست غرب برای مذاکره مجدد با ایران، بیان داشت: یکی از محورهای این درخواست بحث کمبود انرژی در اروپاست و این مسئله اهرم فشاری بر این دولت ها خواهد بود.

عبور ایران از نقطه گریز هسته ای

وی با اشاره به اینکه آمریکا می داند ایران با بمب هسته ای فاصله ای ندارد، ادامه داد: یکی از تحلیل گران آمریکایی می گوید ایران در کمتر از چند ساعت می تواند بمب هسته ای تولید نماید. ما از نقطه گریز هسته ای عبور کرده ایم.

پژوهشگر پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکرد دفاعی خود را به سمت تهاجم برده و با تولید موشک هایی همچون هایپرسونیک این رویکرد را به دنیا نشان داد.

غرب، ذاتاً سلطه طلب است

وی افزود: آمریکا و غرب ذاتاً سلطه طلب است که ناشی از مبانی فلسفی و معرفتی آن ها می باشد. آن ها با استقلال ایران مشکل دارند و از این استقلال می ترسند.

حجت الاسلام محمدی خواسته آمریکا را ایران مستقل ضعیف دانست و گفت: ایران ضعیف بهترین مؤید برای نظریه لیبرال دموکراسی غرب است. مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید دارند که آمریکا از ایران قوی می ترسد. ایشان فرمودند که دشمن با دیدن پیشرفت های ایران اسلامی از موضع انفعال با ما برخورد می کند و به ستوه آمده است.

وی جلوگیری از افزایش قدرت ایران اسلامی را مسئله ای حیثیتی برای آمریکا و هم پیمانانش برشمرد و تصریح کرد: اینکه دشمنان اسلام تا این حد علیه جمهوری اسلامی ایران هزینه می کنند و به جنگ ترکیبی در عرصه های مختلف روی آورده اند، نشان از قدرتمندی این نظام دارد.

در جنگ ترکیبی، دشمنان متفرق، متحد می شوند

این محقق حوزوی در پایان با اشاره به تبدیل شدن کردستان عراق در سال های اخیر به یک مجموعه نظامی و اطلاعاتی صهیونیستی افزود: با تحرکات اخیر احزاب دموکرات و کومله کردستان که تا کنون با هم اختلاف شدید داشتند اما در این جنگ ترکیبی بر سر یک میز نشستند تا با ایران اسلامی بجنگند، فرصت خوب و دلیل محکمی برای جمهوری اسلامی ایران جهت پاک کردن این منطقه از لوس وجود جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی پیش آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha