جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعیدی نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: مردم همیشه نشان دادند که پیشگام هستند، اما متاسفانه برخی از خواص آن گونه که باید در میدان حاضر و ظاهر نشدند و مردم گله مند هستند و انتظار دارند شخصیت های موثر جریان سازی کنند و همراه مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی در خطبه نماز جمعه ۴ آذر ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، بیان کرد: بسیج مکتب ایمان، اخلاص، تولید عمل صالح و حضور به هنگام درمیدان خطر و مقابله با دشمنان است.

وی ادامه داد: بسیج در حفظ همدلی و مقابله با تجاوز دشمن بعثی و شکل دهی حماسه هشت سال دفاع مقدس که نماد هویت ملت ایران است، نقش مهمی داشته است و در جهاد علمی و تحقق ایران قوی، مستقل و با اقتدار و با روحیه شهادت طلبی و با محوریت مساجد و برخورداری از ایمان و تربیت اسلامی همه قلمروهای فتح و ظفر را پیموده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج به معنای متن مردم است، بیان کرد: بسیج در الگوی گیری از شخصیت امیرالمؤمنین (ع) در پیشگامی و فداکارانه مومنانه و مجاهدانه به آیه ۲۰۷ سوره بقره عمل کرده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر نیز بسیج در کنار نیروی پرافتخار و مقتدر انتظامی ایستادگی کرد، اظهار کرد: بسیج از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای نمی ترسد و همین روحیه سلحشوری بود که وقتی که آن طلبه فداکار برای حفظ جان مردم، نارنجک در دستش منفجر می شود فریاد می زند خدارا شکر به مردم آسیب نرسید.

وی اضافه کرد: این اغتشاشات حاصل تجربه و طراحی چهار دهه دشمنان اسلام و ایران و عصبانیت شدیدشان از عزت و عظمت ایران در منطقه و سطح بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان جنگ احزاب پیچیده و ترکیبی را در همه عرصه های ممکن علیه ایران، اسلام، ارزش ها، هویت انسانی، امام حسین (ع) و مقدسات راه انداختند.

آیت الله سعیدی افزود: دشمنی آنها با ایران و اسلام بی پرده و وقیحانه آنها با شدت تمام توسط رسانه هایشان تبلیغ می‌شود و با داعش صفتی به جان مردم می افتند و در عین حال با تحریف واقعیت ها در جنگ روایت ها مورد حمایت آمریکایی ها و صهیونیست ها قرار می گیرند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: دیکتاتورهای عصر جدید با وقاحت تمام جلیقه زرد ها را در فرانسه سرکوب می کنند و خودشان را مدافع حقوق بشر می دانند و نظام مقتدر، مظلوم و مستقل جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

وی اظهار کرد: نقش دشمن در اغتشاشات به معنای نادیده گرفتن و کمبود ها، گرانی، بیکاری و مطالبات به حق مردم از مسئولان نیست و واجب است مسئولان با تدبیر و امید آفرینی در عمل، مشکلات مردم را بر طرف کنند همچنین لازم است مسئولین از نیروهای کارآمد و توانا در حل مشکلات مردم استفاده کنند و نسبت به جابجایی بانیان وضع موجود لحظه ای درنگ نکنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم ما در مقابله با اغتشاش گران خوش درخشیدند و حماسه آفریدند، گفت: با توجه حوادث اخیر حضور مداوم و مستمر مردم در میدان و فتح خیابان ها در غالب موکب های حسینی و فاطمی در محله های گوناگون شهر ها تضمین کننده امنیت و آرامش و خنثی کننده توطئه های دشمن است.

وی افزود: به همین خاطر امنیت محله محور و مردم پایه را در هفته بسیج با محوریت مساجد و پیشگامی شخصیت های موثر و جوانان باید تشکیل داد و تا پایان سال تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم همیشه نشان دادند که پیشگام هستند، اما متاسفانه برخی از خواص آن گونه که باید در میدان حاضر و ظاهر نشدند و مردم گله مند هستند و انتظار دارند شخصیت های موثر جریان سازی کنند و همراه مردم باشند، یادآور شد: اگر کسی بتواند در تقویت امید و انسجام و حل مشکلات کاری کند اما کم کاری کنند به طور یقینی مرتکب حرام شرعی شده است باید در صحنه باشیم و زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) باشیم.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به آیه ۵۸ سوره توبه بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید بعضی از آن مردم منافق در (تقسیم) صدقات بر تو اعتراض و خرده‌گیری می‌کنند، اگر به آن‌ها از آن عطا شود رضایت داشته و اگر از آن چیزی به آنها داده نشود سخت خشمگین شوند.

وی با بیان اینکه این آیه به یکی از روحیات زشت آنها اشاره می کند، گفت: اگر به منافقین و یا بستگان آنها چیزی برسد ساکت هستند، اما در غیر این صورت به ساحت پیامبر اهانت می‌کنند و هدف این افراد از اهانت کاستن از عظمت، جلال و اثرگذاری رهنمودهای پیامبر (ص) است.

وی با تأکید بر اینکه آنها می‌خواستند جسارت به حضرت را رواج بدهند و از جلال و تأثیرگذاری پیامبر در دل‌ها بکاهند، گفت: حاکم و رهبر اسلام در میان مردم به دو اصل رعایت انصاف و عدالت اشتغال دارد و رهبر اسلام هرگز عده ای را بدون دلیل مال بیشتر و یا کمتری نمی دهد؛ اما منافقین این عدالت را بر نمی تابند و با دادن نسبت‌های ناروا دردسر درست می‌کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه به نظر منافقین انصاف و عدالت در تقسیم اموال این است که خودشان برخوردار باشند حتی اگر عده ای محرم بودند، اظهار کرد: این گروه همیشه در جامعه بودند و عیب جویی این عده برای مصالح و درد مردم نیست بلکه برای خودشان است.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha