شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: من از این شورا سوال می‌کنم تا حالا چرا حتی یک بارهم نتوانستید علیه آمریکا و عربستان جلسه برگزار کرده و قطعنامه صادر کنید، در حالی که صدها تن در آمریکا به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند و لذا این تبعیض آشکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوادث اخیر موضوعاتی رخ داد که باید ملت به آن توجه کنند، اظهار داشت: با وجود تمام ناجوانمردی‌ها و ترورها، نیروهای امنیتی مملکت به خاطر ترس از خداوند متعال دست به اسلحه نبردند و استکبار جهانی با قدرت رسانه‌ای خود، قدرت خود را در کشته سازی و اهریمن سازی می‌بیند و پلیس ایران اسلامی مظلوم و مقتدر به یک ارزش بزرگ دست یافت است و اما امپراطوری رسانه‌ای این را به دنیا نشان نمی‌دهد.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ نیروی نظامی و بسیجی در اغتشاشات اخیر شهید شدند، اما با این وجود نیروهای امنیتی ما به هیچ وجه دست به اسلحه نبردند و این یک حرکت ارزشمند است، حال آن که می‌توانستند به راحتی این فتنه را با اسلحه جمع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: استکبار جهانی با قدرت رسانه‌ای خود دروغ‌ها را به خورد مردم می‌دهد و از برخی افراد با قدرت سحّار خود استوره سازی می‌کند و عجیب این است که دشمن از قدرت رسانه‌ای خود دروغ‌ها را به نظام نسبت می‌دهد و مردم را می‌کشند و به نظام نسبت می‌دهند، این پیروی از روش معاویه است که عمار را به شهادت می‌رساند و می‌گفت علی(ع) کشته است.

وی گفت: در حوادث اخیر، نیروی انتظامی و مدافعان امنیت جان خود را دادند اما راضی نشدند به ملت ضربه برسد و عجیب این است که برخی هنرمندان بجای افتخار به پلیس کشور خود، نظام را متهم می‌کنند و در ایذه در یک ترور کورکورانه که عده‌ای از هموطنان ما به دست ایادی استکبار به شهادت رسیدند، برخی چهره‌های مشهور کشور، نظام را متهم کردند و حال آن که قاتل و عامل این ترور خودش اعتراف کرد اما عده‌ای باز هم به دروغ پردای ادامه دادند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: البته برخی چهره‌های مشهور با وجود تهدید و فشار دشمن تسلیم نشدند و از انقلاب و اسلام دفاع کردند و باید از آن‌ها تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: قانون روابط بین الملل آمریکا این است که با سوء ظن به هر کس و کشوری می‌تواند با حمله به آن، قتل و غارت کند و در حالی گه در ۷ ماه اخیر بیش از ۹۰۰ نفر به دست پلیس آمریکا کشته شدند و با همین قانون به سوریه، عراق و افغانستان حمله کرده، اما نیروهای امنیتی ما در عطوفت و مماشات بی‌نظیر بودند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: پلیس ما مثل پلیس کشورهای آمریکا و اسرائیل نیست، دارای عطوفت و انسانیت است و این همه غرب تلاش کرد که نیروهای امنیتی دست به اسلحه ببرند، اما موفق نشد و همین امر در دفاع از پلیس و نیروهای امنیتی کافی است و این برای همیشه به عنوان برگ برنده و افتخار پلیس در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با تقوا و بصیرت خود توطئه‌های دشمن را خنثی کردند، گفت: امت اسلامی ایران از امام حسین(ع) یاد گرفتند در عین مظلومیت، با اقتدار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: غرب دنیا را درجه بندی کرده که با این نگرش نمی‌توان به دنبال صلح بود.

وی اضافه کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل دیروز قطعنامه‌ای را تصویب کرد که ناظران بین‌المللی به رفتار پلیس ایران نظارت کنند، من از این شورا سوال می‌کنم تا حالا چرا حتی یک بارهم نتوانستید علیه آمریکا و عربستان جلسه برگزار کرده و قطعنامه صادر کنید، در حالی که صدها تن در آمریکا به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند و لذا این تبعیض آشکار است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: حقوق بشر زمانی ذبح شد که سعودی‌ها در یک روز گردن، ۸۰ بی گناه را زدند، شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند و غربی‌ها در میانمار مردم را از زمین‌های اجدادی خود بیرون کردند.

وی گفت: دولت با توسعه دولت هوشمند، شاه‌راهای فساد را می‌بندد و این قابل تقدیر است، بردن کالاهای دولتی به بورس که دست دلال‌ها را بست حرکت دیگر قابل تقدیر دولت بود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فروش بر اساس قرعه‌کشی شرکت‌های خودرویی، یادآور شد: فروش ایران خودرو با این روش دست دلال‌ها را بست و مصوبه دولت مبنی بر لزوم استخدام افراد برای مجموعه‌های دولتی از طریق آزمون‌ها نیز قابل تقدیر است.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha