جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اجرای نمایش طنز " یه چای نبات" با نویسندگی وکارگردانی مبلغ حوزه خانم صدیقه سادات شاکر

تئاتر "یه چای نبات" به نویسندگی و کارگردانی صدیقه سادات شاکر و بازیگری بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان به روی صحنه رفت.

خانم صدیقه سادات شاکر، نویسنده و کارگردان تئاتر "یه چای نبات" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره به ضرورت نمایش‌هایی با محتوای دینی گفت: در زمان حاضر و با گسترش فضای رسانه‌ای، کار تبلیغ چهره به چهره و در قالب منبر و سخنرانی برای قشر نوجوان و جوان به سختی انجام می‌شود لذا "هنر نمایش" فرصت خوبی برای بیان محتوای دینی است.

وی تصریح کرد: با توجه به کم رنگ شدن واسطه گری در امر ازدواج در جامعه و لزوم نیاز این مسئله برآن شدیم تا در قسمت اول با عنوان " دفتر همسر گزینی شابی بی " این موارد و ملاک های ازدواج صحیح از نگاه دین اسلام را مطرح کنیم.

نویسنده و کارگردان تئاتر "یه چای نبات" ادامه داد: در قسمت دوم "یه چای نبات" رسوم غلط در امر ازدواج از جمله زیر لفظی، تشریفات در مراسم عروسی و ازدواج سالمندی مورد توجه قرار گرفت و متن بر اساس آن تنظیم شد .

وی افزود: در محتوای نمایش به دغدغه جوانان برای انتخاب بهتر فرد مقابل در زندگی مشترک به شیوه صحیح آن در زمان خواستگاری در قالب طنز مطرح شد.

شاکر اظهار کرد: تبیین جایگاه حلقه‎های صالحین ، نیاز رجوع به مشاوره دینی ،مبحث حجاب و پوشش به صورت غیر مستقیم و با استفاده از معرفی "چادر میزبان" و معرفی چند کتاب در این زمینه از جمله " کتاب ترگل" بیان شد.

نویسنده و کارگردان تئاتر "یه چای نبات" در پایان با اشاره به اینکه نمایش با توجه به معضل شهر نگارش شده است و با لهجه شیرینی اردکانی تا کنون مورد استقبال بیش از ۳۰۰۰ بانوی یزدی قرار گرفته است،خاطرنشان کرد: استقبال پرشوربانوان دراین چند شب نشان از اهمیت فراهم کردن محتوای دینی همراه با شادی حلال می‌باشد و حضور طلاب و مبلغین در عرصه هنر به ویژه نمایش ضروری است.

اجرای نمایش طنز " یه چای نبات" با نویسندگی وکارگردانی خانم صدیقه سادات شاکر و بازیگری مبلغین و طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان به مدت هشت شب در کانون فرهنگی-تربیتی امام خمینی(ره) برای بانوان اجرا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نجمه فتاحی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام وخداقوت.واقعا استقبال مردمی عالی بود.خدا خیرتون بده .بسیار نمایش آموزنده و جالبی بود
  • متین IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    بسیار عالی خداقوت ان شالله شاهد کارهای بهتر عزیزان باشیم
  • طیبه IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    بسیار عالی بود
  • مریم IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 0
    بر نامه شاد و حلال و عالی بود خدا قوت به همه دست اندرکاران این برنامه
  • اسلامی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام علیکم به نظر من یکی از بی‌نظیرترین نمایش‌هایی بود که در طول عمرم دیدم و واقعا جذاب و دلنشین بود و حرف دل مردم را میزد، خدا قوت و دست مریزاد میگم به خانم شاکر و دوستان طلبه ، اجرتون با صاحب الزمان عج
  • سیره IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سیره درست، روش فاطمی و زینبی سلام الله علیهماست، ارتباط با زنان و یاددهی به آنان. حضور فاطمه سلام الله علیها و دخت بزرگوارش علیها السلام در ضرورات و به مقدار ضرورت بود و نه بیشتر. فاطمیان و زینبیان نه محتاح توجه دیگرانند و نه خدمت را منحصر در مرئیات می دانند.
  • یاس IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام بسیار بسیار عالی بود و با استقبال پرشور مردم روبرو بود ... احسنت به خواه های طلبه اردکانی که با این کار فرهنگی زیبا محتوای دینی را با زبان طنز بیان کردند ... واقعا فوق العاده بود...
  • یاس IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 0
    سلام بسیار بسیار عالی و بی نظیر واقعا کار فرهنگی خوبی بود و در قالب نمایش محتوای دینی داشت ..
  • میرمحمدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    با سلام واقعا عالی بود دستتون درد نکنه خدا قوت
  • بهار IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    به نظر تئار خوبی بود ان شاء الله در مراحل بعد شاهد سالن بهتر و نظم بیشتر در گردو و خروج باشیم. امنیت بیشتر برقرار باشد. صدا گذاری در جاهایی ضعف داشت و هچنین بعضی دیالوگ ها کمتر می شد تا زمان طولانی نباشد بهتر بود.
  • اعرابی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    واقعا عالی بود هم از نظر محتوایی و هم طنزش
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    گوارای وجود
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    1 0
    خوب بود
  • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 0
    چرا تئاتر را خواهران طلاب به جای خانم های هنرپیشه اجرا نموده اند؟ هر کسی را بهر کاری ساختند!
    • یاس IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 0
      در ابتدا باید گفت که این خواهران دوره بازیگری را دیده بودند. از طرفی در زمان و عصر کنونی که میبایست جوانان را با شیوه نوین تبلیغ همراه کرد و هنر نمایش آن هم در قالب طنز بهترین راه برای بیان محتوای دینی برای جوانان است.
  • K.g IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    باسلام. من طنز رو ندیدم.ولی از کسانی که دیدم فهمیدم.طنز قدیمی بوده و با زمان فعلی تطابق نداره...ولی ان شاءالله مدیران ومسولین دیده باشند ومشکلی از مشکل جامعه برداشته شود.وصرف دیدن وتماشا کردن نباشد