چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز در جامعه به شدت به تعاون اجتماعی و محبت نیازمندیم تا دل‌ها به هم نزدیک و تلخی‌ها کم شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر یکشنبه در دیدار با شاعران و مداحان استان گفت: با درس گرفتن از رهنمودهای رهبر شاهد شکوفایی و تحول در جمع مداحان و شاعران هستیم، اشعار امروز خیلی مفید است اما آنگونه که باید منتشر نمی‌شوند که توصیه داریم موارد استفاده صداوسیما قرار گیرد و در نشر اشعار میان مدارس و نوجوانان نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: نوجوانان در این مکتب با اشعار پرورش پیدا می‌کنند و با سپردن جوانان به دست اهل بیت آن‌ها را بیمه می‌کنیم که قرار دادن جوانان در این عرصه‌ها کار جهادی لازم دارد.

وی با بیان اینکه امروز خیلی به گسترش دادن فرهنگ نیاز داریم، ادامه داد: دشمن امروز با تمام وجود در میدان است و می‌خواهد دلسوزان نظام نباشند اما در شعرهای شما با دشمن به عنوان ایران و ایرانی صحبت می‌شود که باید قوت گیرند.

امام جمعه شهرکرد چهار ویژگی برای انسان مجاهد برشمرد و گفت: بصیرت دینی، نگاه درست بر مسائل اقتصادی، صابر بودن و تعامل از ویژگی‌های مهم انسان مجاهد برای ساختن جامعه واقعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: در همه حوزه‌ها باید نگاه دینی داشته باشیم، نگاه به اقتصاد نباید نگاه مادی باشد زیرا اقتصاد پایه زندگی نیست بلکه ابزاری برای زندگی است و ایمان و اعتقاد پایه زندگی است که اگر این پایه‌ها قدرت پیدا کرد نه تنها فقر بلکه هیچ عاملی نمی‌تواند جامعه را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه تلخی‌ها نباید ما را رودرروی هم قرار دهد، بیان کرد: اجحاف‌ها و تلخی‌های افراد نسبت به هم نباید سبب شود که مردم رودرروی هم قرار گیرند بلکه مردم باید کمک کنند تلخی‌ها کاهش پیدا کند و تقویت کننده تعامل و روابط بین یکدیگر باشند و این همان چیزی است که جامعه امروز لازم دارد.

وی در پایان گفت: امروز جامعه به شدت به تعاون اجتماعی و محبت نیازمندیم تا دل‌ها به هم نزدیک و تلخی‌ها کم شوند که باید با شعر و مداحی و جلسات این مسائل را در جامعه تقویت کنیم.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha