جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
1

حوزه/ مستند «بِرارِ انیسه» به همت موسسه تربیتی رسانه‌ای اسرا استان قم و تهیه کنندگی و کارگردانی سید صادق کاظمی اونجی در ۴۲ دقیقه ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ فیلم مستند «بِرارِ انیسه» روایتی از زندگی یک انسان معمولیِ روستایی به نام «سید علی» است که به دلایلی که در اواسط فیلم مشخص می‌شود، از حضور در جلوی دوربین سر باز می‌زند.

این فیلم با روایت فضای شیرینِ سنتی و طبیعت زیبای روستای اَوَنجِ استان اصفهان به موازات روایت از شخصیت اصلی، بنا دارد روی ارتباط وی با خواهر بزرگترش، «آبجی انیسه» دست گذاشته و از یک اتفاق سوزناک پرده بردارد؛ اتفاقی که هردوی آن ها هیچ وقت فراموش نکرده‌اند.

این مستندِ داستانی به همت موسسه تربیتی رسانه‌ای اسرا استان قم و تهیه کنندگی و کارگردانی سید صادق کاظمی اونجی در ۴۲ دقیقه ساخته شده است.

در خلاصه این فیلم مستند آمده است: «صدای دایی سیدو خیلی دوست دارم؛ مثل خودشو صورت رنج کشیدش ازش مهربونی می‌باره...
وقتی به دستای زبرش نگاه میکنم یاد انار خشک شده باغ بالا میفتم. اناری که تک و تنها رو شاخه های خشک درخت، آروم تکون میخوره و منو به فکر فرو میبره...
زبری دستای دایی سید، زبری دستای آبجی انیسه، زبری دستای پدر و مادرم، همون چیزیه که به خاطرش اونجو دوست دارم. این جا پر از پدر و مادراییه که با زبری دستاشون محبتشونو به بچه هاشون ثابت میکنن.
آخه از چی من میخواید فیلم بسازید؟! من که کار خاصی نکردم!
من نه دانشمندم، نه قهرمان المپیک، نه آدم سیاسی، نه یه عالم ربانی، و نه سلبریتی!
من بچه دهاتم... یه آدم معمولی! »

سید صادق کاظمی اونجی، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم مستند، محقّق و مدرّس «تربیت و رسانه»، هنرجوی مدرسه اسلامی هنر قم بوده و طراحی طرح تربیتی-رسانه‌ای نعیم، کارگردانی ویدئوکلیپ های «کلاشینکف»، «از قهرمان تا قهرمان»، «جایی برای ناگفته ها»، استندآپ کمدی نعیم۶ و آیتم نمایشی «جناب مدیر» از سوابق وی است.

گفتنی است فیلم مستند «بِرارِ انیسه» در جشنواره‌های «عمار»، «فیلم۱۷»، «سینما حقیقت» و «جشنواره تلویزیونی مستند» حضور خواهد داشت و پس از اکران، از طریق شبکه‌های ملی و استانی پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha