پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک برد غرور آفرین تیم ملی در بازی اخیر خود، این پیروزی را سبب شادی مردم و شکل گیری انسجام ملی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به برد غرور آفرین تیم ملی کشور در بازی اخیر خود، خاطر نشان کرد: این رویداد مبارک که توسط فرزندان این آب و خاک رقم خورد را به همه ورزش دوستان و ملت ایران صمیمانه تبریک عرض می‌کنم حقیقتاً اقدام بهنگامی بود و اتفاق بزرگی رقم خورد.

وی شادی مردم در پی موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: بُرد تیم فوتبال عزیز و دوست داشتنی ما، دل یک ملت را شاد کرد و سبب شد تا همه مردم به صحنه بیایند و در واقع یک انسجام ملی شکل بگیرد و صحنه‌ای فراموش نشدنی رقم بخورد حتی برخی از دشمنان نیز لب به تحسین گشودند.

امام جمعه قم ادامه داد: تجربه نشان داده است که ورزش، به خصوص فوتبال، می‌تواند علی رغم میل و تلاش‌های مخالفان، شادمانی و خشنودی فراگیری را به جامعه تزریق کند، که بر اهمیت سرمایه گذاری بر امر ورزش قهرمانی می‌افزاید؛ البته ملت ما ملت قدرشناسی است و اگر خدایی ناکرده این موفقیت نیز حاصل نمی‌شد، این ورزشکاران هم چنان مورد تحسین و تمجید مردم قرار می‌گرفتند.

وی ورزش را مورد اهتمام جدی اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: ورزش در اسلام مورد اهتمام جدی است؛ چرا که ورزش، با توجه به ارتباط متقابل جسم و روح، سلامت جسمی و در نتیجه آن سلامت روحی را به دنبال دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر اهتمام مسئولین و خیرین بر تکمیل و ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی در سراسر کشور، ابراز داشت: زیرساخت‌های لازم ورزشی، امکانات و فضاهای مناسب، علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، متأسفانه به صورت کامل در کشور وجود ندارد و اولین گام وزارت ورزش باید ارتقاء این زیرساخت‌ها با کمک مردم و خیّرین و با تأکید بر گسترش ورزش همگانی در جامعه باشد.

بُرد تیم ملّی فوتبال دل یک ملت را شاد کرد / ورزش در اسلام مورد اهتمام جدّی است

استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با ملت ایران، نشان از دشمنی آنان است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، استانداردهای دو گانه غرب در برخورد با ملت ایران را نشان از دشمنی آنان با این ملت ارزیابی کرد و اظهار داشت: وضع تحریم‌های یک جانبه علیه ملت ایران، نشان از دشمنی غرب با این مردم است. نمی‌توان تابلویی در حمایت از این ملت بلند کرد و در کنار آن، پشت سر هم تحریم‌هایی را اعمال نمود که به بدنه ملت آسیب می‌رساند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، ابراهیم سانی خانی، گزارشی از وضعیت، چالش‌ها و کمبودهای ورزشی در استان قم ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ذوالوجوه IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    البته نیازمند چند وجهی کردن فعالیتهایمان هستیم. گروههای جهادی شادی آفرینند شادی واقعی و ماندگار.
  • روحیه اخوت اسلامی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    فعالیت جهادی علاوه بر مفرح بودن، حاصلش نیز باعث رفع مشکل مومنان می گردد و روحیه اخوت اسلامی را تجدید و تقویت می کند.
  • مسکن IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    یکی از معضلات کنونی جامعه مساله مسکن هست، تلاش جهادی می تواند در ابن زمینه فوق العاده مفید فایده باشد.
  • . IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    جهاد فی سبیل الله در عرصه درختکاری هم می تواند لطافت هوا را به ارمغان بیاورد، مانع فرسایش خاک شود، با تثبیت خاک، باعث کاهش آلودگی های هوایی گردد.
  • زهرا IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    10 0
    تیم ملی باخت و حذف شد چون ثمره کار غلط، شکست است؛ وقتی برای تیمی با قدرت هجومی بالا از سرمربی با سیاست تدافعی استفاده می شود مانند این است که از ترمز خودرو به جای گاز دادن استفاده شود، و مسئول این سیاست گذاری غلط و احتمالا مقرضانه، وزارت ورزش است!
    • فکر IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 10
      بازیهای غرب پایه، سزاوار توجه نیستند.
    • زهرا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      10 0
      اگر بازی فوتبال محصول غربی است و نباید به آن توجه کرد چرا ماهیانه حدود سه میلیارد تومان دستمزد به کی روش و دستیارش پرداخت می کنیم؟ چرا بردهای تیم ملی را تبریک می گوییم ولی در پاسخ به اشتباهات طفره می رویم؟ در واقع هر کاری بخواهیم می کنیم ولی عمل خود را محاسبه نمی کنیم!
    • پاسخ به زهرا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      0 2
      عرض بنده هم این است که اصل هزینه برای بازیهای غربی درست نیست چه کیروش و چه غیر آن ‌‌و چه بازیهای دیگر. ما بایستی جوانان و کلیت جامعه مان را به سمتی ببریم که حاصل تلاش و مصرف انرژی، رفع مشکلات جامعه باشد، گروههای جهادی تلاش و تکاپویشان خرج رفه گرفتاریهای خلق الله می شود، بایستی به چنین حرکتهایی بها داد و خرج در این راه هم تفریح است و هم کار و هم سازندگی روحی و اخلاقی . بچه هایی که با هم کاری را انجام می دهند مثلا در ساخت خانه ای همکاری می کنند اولا نتیجه کارشان تا سالها پیداست، ثانیا این با هم جوشیدنشان یک جو شاد و مثبت رو بینشون پدید میآورد که با شادیهای پوچ و آنی بازیهای آنچنانی قابل مقایسه نیست
  • تاوان بی‌اخلاقی! IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    9 0
    ما قبل‌از شروع جام جهانی باختیم، زمانی‌که مربی موفقی را به صرف گمنام و بی‌پناه بودن، با غیراخلاقی‌ترین وجه ممکن کنار گذاشتیم و نیمکت تیم ملی را به کسی سپردیم که غیر از بازی تدافعی تاکتیک دیگری ندارد. ما اخلاق اسلامی و انسانی را قبل‌از جام جهانی باختیم و البته نتیجه‌اش را هم دیدیدم. هرچند حتی اگر به ظاهر برنده می‌شدیم نیز یک بازنده واقعی بودیم. و اما کارنامه کارلوس کی‌روش؛ او ۹ بازی روی نیمکت ایران در جام جهانی نشسته و حاصلش دو برد، سه تساوی و پنج باخت بوده است. او هم‌چنین در دو جام ملت‌ها سرمربی تیم ملی بوده و در نهایت یک حذف در نیمه‌نهایی و یک حذف در مرحله یک‌چهارم به دست آورده. او باید امروز پاسخگوی نتایجی که به دست آورده، باشد. مبهم حرف زدن و قصه گفتن از این‌ور و آن‌ور دردی از کسی دوا نمی‌کند. مهدی تاج هم باید پاسخگو باشد. حتی بیشتر از کی‌روش. همه آن‌هایی که او را آوردند هم همین‌طور. بازیکنانی که به ساختمان ریاست‌جمهوری رفتند هم باید پاسخ بدهند. داستان‌های تراژیک حذف و اشک ریختن و تکرار جملاتی نظیر «ما همه تلاش‌مان را کردیم، اما نشد» فایده ندارد. امروز وقت حساب و کتاب و پاسخ‌گویی است. شما باید جواب بدهید که چرا سرمربی موفق تیم ملی را برکنار کردید تا یک بازنده را روی نیمکت بنشانید. کسی که یک‌سال قبل از بازگشت به ایران کلمبیا و مصر را به خاک سیاه نشانده بود، اما نتوانست مقابل شهوت حضوری دیگر در جام جهانی و به جیب زدن دلارهای بی‌صاحب مقاومت کند. شما باید جواب بدهید اگر قرار به سوم شدن بود چرا با اسکوچیچ نرفتیم؟ اگر قرار بود به ۶ تا خوردن از انگلیس چرا با یک مربی ایرانی نرفتیم؟ اگر قرار بود به اتوبوس پارک کردن و ریختن سر داور و انتظار برای معجزه الهی چرا اصلاً کادر فنی و آنالیزور بالای سر تیم گذاشتیم؟ این تازه شروع کار است. قرار نیست به واسطه اتفاقات چند وقت اخیر نفهمیم چه کلاه گشادی سر فوتبال ایران رفته است. قرار نیست هر مرد بازنده‌ای بیاید و آرزوهای ما را به بازی بگیرد و بعد هم ادای موفقیت دربیاورد و ما را بترساند از این‌که اگر من نبودم وضعیت بدتر می‌شد.
    • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 0
      با مربیگری مایلی کهن، 6 گل به کره جنوبی و 4 گل به چین زدیم و مربی ایرانی تمام توانش را برای برد تیم می گذارد، وزیر ورزش که با این همه ستاره در تیم ملی از جام جهانی حذف شده و هنوز هم از کی روش داره حمایت میکنه خودش را رسوا کرده!
  • مصاحبه دراگان اسکوچیچ IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    من فکر می‌کنم با کارلوس دیدگاه متفاوتی نسبت به فوتبال دارم. فکر می‌کنم نسبت به او مربی هجومی‌تری در فوتبال هستم. تقسیم‌بندی مربیان از نظر من بسیار ساده است. مربیان یا ریسک می‌کنند یا نمی‌کنند. من فکر می‌کنم کی‌روش در فوتبال خیلی محتاط است. بگذارید بهتر بگویم؛ وقتی مقابل یک حریف قوی بازی می‌کنید، باید به تیم خود اعتماد کنید. اگر من بودم فکر نمی‌کنم، تیمم مقابل انگلیسی‌ها دفاع می‌کرد و از این نظر ما با هم فرق داریم، نگاه ما به فوتبال متفاوت است. من می‌گویم که نمی‌توان تیمی از بازیکنان وفادار به خود را در زمین قرار دهید. شما باید بهترین بازیکنان خود را به زمین بفرستید نه بازیکنان وفادار به خود. باید با بازیکنان رابطه ایجاد کنید. به خاطر همین است که وقتی ترکیب تیم ملی ایران را دیدم خیلی تعجب کردم و باور نمی‌کردم. شما دیدید که ناگهان تیم ملی ایران مسن‌ترین تیم جام جهانی شد. من اگر سرمربی بودم نه کریم انصاری‌فرد و نه کاپیتان احسان حاج‌صفی برای تیم بازی نمی‌کردند. من تیم ملی ایران را جوان کردم و ما انرژی جدیدی به دست آوردیم و بعد ناگهان، مثل این است که شما به تنظیمات قبلی برمی‌گردید. من نه‌تنها به رفتن به جام جهانی فکر می‌کردم بلکه می‌خواستم برای مربی بعدی چیزی بگذارم و از این نظر این اقدامی که صورت گرفت فاجعه بود. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال ایران قبلا هم بود. آنها ۷ میلیون یورو برای ویلموتس هزینه کردند که یک ماه و نیم سرمربی ایران بود و در انتخابی جام جهانی، ایران در زمان او یک امتیاز تا حذف شدن فاصله داشت. چه بگویم وقتی یک مربی نتوانست دو بار با یک تیم به جام‌جهانی برود و حالا برای سومین‌بار در یک دوره سرمربی تیم دیگری شد. من در عمرم چنین چیزی را ندیده‌ام. او با کلمبیا نتوانست به جام جهانی برود و در ادامه با مصر هم نتوانست و سپس به ایران آمد. این یک اتفاقی بود که هیچ منطقی در آن وجود نداشت اما من در نهایت به خوبی تحملش کردم. من سه سال آنجا کار کردم و عملکرد خیلی خوبی داشتم و ۲۵ امتیاز کسب کردم. ما مسابقات را سریع‌تر به پایان رساندیم و همه رکوردها شکسته شد مثلاً بحرین را برای اولین‌بار در خانه خود شکست دادیم. البته دیگر کاری نمی‌شود کرد، زندگی ادامه دارد و نباید به این مسائل فکر کرد.