یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت‌های عظیم آن باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این دیدار که به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارتقاء همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار اقداماتی همچون دریانوردی در آبهای دوردست و بین‌المللی را لازم دانستند و گفتند: تقویت ارتباط نیروهای مسلح با دولت و سایر قوا به تفاهم و همکاری و پیشرفت کارها کمک خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق دریانوردی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به مناطق دیگر دنیا شد، خاطرنشان کردند: با وجود این سابقه و سواحل طولانی دریایی در شمال و بخصوص جنوب ایران، فرهنگ استفاده از فرصتهای دریا در کشور مورد غفلت واقع شده و باید به فرهنگ عمومیِ مردم تبدیل شود.
ایشان فرهنگ‌سازی در این زمینه و ایجاد فهم عمومی از دریا به‌عنوان یک زیرساخت اساسی را ضروری دانستند و افزودند: در چند سال گذشته بحث توسعه سواحل مکران مطرح شد و دولت‌ها هم از آن استقبال کردند اما پیشرفت جدی در این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تولیدات هنری از جمله پویانمایی را در شناساندن فرصتهای متنوع دریا مؤثر خواندند و گفتند: با استفاده از تولیدات هنری و معرفی ظرفیتهای پیشرفت دریاپایه کشور چه در بخش نظامی و چه در بخش عمرانی، شوق مردم به استفاده از این فرصت افزایش خواهد یافت.
در این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این نیرو در بخش‌های مختلف بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • يَا رَبَّ الْبَرَارِي وَالْبِحَارِ! CA ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 1
    موسی انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ موسی گفت بدانید خدا با ماست! سلام آقا جان! در دیدار با شما چه گذشت؟ دیدار با شما که پایان ندارد! سلمان میل رفتن به خانه علی میکند و علی میل رفتن به خانه سلمان! رسمی یا غیر رسمی؟ به رسم همیشه و به رسم آیه ها... نامه های ما به دست شما! بجای این میل و آن میل باید میل ما باشد با علی! مثل سلمان! جعل هواه هوا أمیر المومنین. میل سلمان مطابق با میل علی بود! ما هوادار حق هستیم و میل ما با سید علی! سید علی گفتند باید پیام شهدا را به دنیا برسانیم... باید الگوهای موفق ملّی را معرفی بکنیم. ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم! در دیدار امسال با معلمان، حضرت آقا پرسیدند:«شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن‌ همه خدمات، با آن ارزش وجودی‌ای که این مرد و این جوان داشت ــ جوان هم بود ــ می‌شناسند و مثلاً فرض کنید رونالدو را چند درصد می‌شناسند!»«ما چرا افتخارات ملّی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است». بنیاد شهید را باید شناخت! سلول های بنیادی سلیمانی را باید شناخت! منم قاسم سلیمانیم! ما به تیم ملت امام حسین در جهان افتخار میکنیم! «بیسان شری» بازیکن زیر ۱۱ سال لبنانی است که در رشته تنیس روی میز رتبه اول جهان را دارد. چند روز قبل، این دختر قهرمان از مسابقه با حریف اسرائیلی در رقابت‌های بین‌المللی ستارگان پرتغال خودداری کرد و تصمیم گرفت از مسابقات انصراف دهد. وزیر فرهنگ دولت موقت لبنان با ستایش این اقدام اعلام کرد که بیسان کوچکترین ورزشکار در رقابت‌های بین‌المللی تنیس روی میز بود که از بازی با حریف اسرائیلی امتناع کرد. سلام فرمانده! نبین قدم کوچیکه، پاش بیفته من برات قیام میکنم! باید پیر و جوان همه کشورها قوی و مقاوم بشوند مثل پیر و جوان محور مقاومت! دریابان و دریادل و أصحاب حسین بشویم! أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَـٰبَ ٱلْكَهْفِ وَٱلرَّقِيمِ كَانُوا۟ مِنْ ءَايَـٰتِنَا عَجَبًا. يَا رَبَّ الْبَرَارِي وَالْبِحَارِ! يَا مَن فِي الْبِحَارِ عَجَائِبُهُ! لَّوْ كَانَ ٱلْبَحْرُ مِدَادًۭا لِّكَلِمَـٰتِ رَبِّى لَنَفِدَ ٱلْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَـٰتُ رَبِّى وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِۦ مَدَدًۭا. حاج قاسم گفت:«هر کس به مدار مغناطیسی علی بن ابیطالب نزدیک تر شد، این مدار بر او اثر گذاشته و او سلمان پاک میشود. فلسفه شهید، فلسفه این اتصال است. اتصال قطره به دریا. قطره دیگر دیده نمی شود. همه اش دریاست.»