جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد خانی

حوزه/ حجت‌الاسلام خانی گفت: تبلیغ تخصصی، مداوم و مستمر در فضای حقیقی و مجازی از وظایف طلاب و روحانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدخانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی در گردهمایی بصیرتی و جهاد تبیین که در مسجد امام خمینی (ره) اسفراین برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی، اظهار داشت: حضور روحانیان و مبلغان در این فضا لازم و ضروری است. البته باید طلاب و روحانیان بادانش و آگاهی کامل وارد این فضا شده و به گسترش و اشاعه دین و آموزه‌های دینی بپردازند؛ چراکه این فضا عرصه کارزار تفکرات گوناگون است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: فضای مجازی به‌مثابه یک میدان جنگ، نیازمند تجهیزات کامل معرفتی است و اگر ما در این عرصه بادانش کم و با دست‌خالی وارد شویم قطعاً در تبلیغ و ترویج دین شکست می‌خوریم.

وی ادامه داد: باید از فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت حداکثر استفاده را ببریم تا به این وسیله در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن پیروز و در جهت خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب گام برداریم.

خانی تصریح کرد: مسئله تبلیغ در فضای مجازی یک دانش تخصصی است لذا باید طلاب در دوران تحصیل، آموزش‌ها و ضرورت‌های تبلیغ در فضای مجازی را بیاموزند تا بتوانند در عرصه تبلیغ مجازی و تبلیغ دین موفق شوند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت استفاده از فضای مجازی یک مسئله روشن و ضروری است و به دلیل اینکه شکل برقراری روابط در دنیای مجازی جدید و متفاوت است مبلغان هم باید به دانش جدید تجهیز شوند تا بتوانند در این فضا پاسخگوی شبهات مردم شوند. البته نباید اهمیت منبر و میز خطابه را نادیده انگاشت در منبر حضور رودررو و چشم به چشم اتفاق می‌افتد که تأثیر بسیاری در ترویج و تبیین آموزه‌های دینی دارد.

خانی افزود: تبلیغ چهره به چهره و ارتباط رودررو با مردم فرصت مناسبی برای شناخت مردم، آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها فراهم می‌کند و طلاب می‌توانند افزون بر پاسخ به شبهات دینی و مذهبی مردم مسائل و مشکلات آن‌ها را حل کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: منبر رفتن به‌صورت سنتی هم اگر با دانش و آگاهی و همچنین محتوای عالی و پرمغزی همراه نباشد، تأثیر چندانی در میان مستمعین نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha