جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسماعیل نیا

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی» در راستای ترویج آموزه های دینی و جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ظهر امروز سه شنبه ۸آذر ماه ۱۴۰۱در نشست خبری همایش بین‌المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم روحانیت تبیین حقایق و ترویج آموزه های دینی است.

وی افزود: دشمن از غفلت متولیان فرهنگی سوء استفاده کرد و توانست در برخی موارد جوانان و نوجوانان ما را از مسیر واقعی دور کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: حوزه علمیه خواهران در راستای تبیین در دو جهت احساس مسئولیت کرد. نخست با برگزاری همایش سالیانه رسالت جهاد تبیین خود را رقم زد. از طرفی دیگر به نقش محوری مادر و زن در جامعه پرداخت و جایگاه مادران خط ولایت را مورد بررسی و کنکاش قرار داد.در بخش دیگر نیز درصدد معرفی یک الگوی ملموس در عصر حاضر است، از این رو «شهیده فاطمه نیک» در هرمزگان با تقدیم ۸شهید را معرفی می کند.

امام جمعه بندرلنگه ابراز کرد : «شهیده فاطمه نیک» الگوی مناسبی برای مادران و زنان است. معرفی شخصیت و ترویج سیره رفتاری این شهیده با ساخت فیلم، کلیپ، مستند و ... انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ همایش در سراسر کشور و در سطح بین المللی برای شناخت شهیده فاطمه نیک و نقش مادران و زنان برگزار شد.

همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی» چهارشنبه نهم آذر با هدف تبیین چگونگی الگوگیری مادر مسلمان از سیره اهل‌بیت (ع) و شهدای زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، آشنایی زنان متفکر و نخبه و مسلمان جهان با یکدیگر و ایجاد تفاهم بیشتر میان آنها در زمینه راهکارهای الگوگیری از سبک زندگی اهل‌بیت علیهم السلام و شهدا در تربیت نسل تمدن ساز و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زنان فعال، متفکر، نخبه و مسلمان جهان در ترویج سبک زندگی فاطمی، در بندرعباس برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین حبیب زاده IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بسیار خوشحالیم از صحبت‌های گهربار حاجی اقا