پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: از طلابی که در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی سرآمد باشند، حمایت جدی خواهیم داشت و ظرفیت‌های تشویقی خوبی برای طلاب در زمینه‌های گوناگون رشته‌های تخصصی و مهارتی در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج به بیان آیه ای از قرآن کریم که خدای متعال می فرمایند « لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی » پرداخت و گفت: برای انسان چیزی جز تلاش و کوشش او نیست، و بنده بسیار خوشحال هستم که به عنوان خادم مکتب امام صادق علیه السلام در جمع شما سربازان حضرت ولی عصر(عج) حضور داشته تا نشست خوب و با برکتی داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به ظرفیت بالای شهرستان آوج پرداخت و بیان کرد: آوج منطقه ای است که فاصله زیادی با شهر قزوین دارد، ولی از لحاظ علمی وم عنوی بسیار تاثیرگذار می باشد که امیدواریم شما طلاب خود را به لحاظ علمی و معنوی در مسیر پیمودن قله های افتخار قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: شهرستان آو یکی از مناطق بسیار مهم تاریخی و فرهنگی است و در این منطقه شخصیت‌های تأثیرگذار و فرهیخته‌ای برخاسته‌اند و این نشانگر اهمیت و جایگاه ویژه آن در دوره‌های مختلف تاریخ است. مردمانی متدین و خانواده هایی با فرهنگ و مذهبی در این شهرستان حضور دارند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شما طلاب شوق به تحصیل داشته باش؛ چنانچه تحمیلی و از روی اجبار به تحصیل خود ادامه دهید اشتیاقی نداشته باشید قطعا در آینده خروجی خوبی نخواهید داشت.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: بنده و مجموعه حوزه علمیه قزوین با تمام ظرفیت در خدمت طلاب و اساتید خواهیم بود و باید در این جا یادی کنیم از همه علمای منطقه به ویژه مرحوم حجت الاسلام هاشمی که با تمام وجود و عشق و تلاش جهاد گونه پای کار آمدند و بدون امکانات، حوزه علمیه شهرستان آوج را تاسیس کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: از طلابی که در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی سرآمد باشند، حمایت جدی خواهیم داشت و ظرفیت‌های تشویقی خوبی برای طلاب در زمینه‌های گوناگون رشته‌های تخصصی و مهارتی در نظر گرفته خواهد شد. بالاترین حمایت مالی و معنوی را از طلبه‌ای خواهیم داشت که هم اهل مطالعه خوب علمی و پژوهشی باشد و هم دارای زی طلبگی و رفتار تربیتی خوبی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: مدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز همین نظر را دارند که از طلابی که در عرصه‌های پژوهشی، علمی و تهذیبی به خوبی بدرخشند حمایت‌های جدی خواهند کرد.

وی عنوان کرد: توجه و نگاه ما در مدیریت حوزه علمیه قزوین این است که با هر گونه فرقه گرایی و جریانات انحرافی به شدت مخالف بوده و شما طلاب گرامی چنانچه افرادی را مشاهده کردید که به جای دعوت به خدا، دعوت به خود و یا به شخص و یا جریانی می کنند حتما به مسئولین امور صیانتی حوزه استان اطلاع دهید.

در این دیدار طلاب دغدغه ها و مسائل خود را مطرح کردند و به فراخور مسائل با بررسی معاونین ستادی، مشکلات برطرف و همچنین ثبت نام در کلاس‌های مرکز زبان حوزه استان برای طلاب زبان آموز بدون اخذ شهریه شد.

طلاب موفق در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی حمایت می شوند

طلاب موفق در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی حمایت می شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha