جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار شیخ زکزاکی با آیت الله اعرافی در سال 2015

حوزه/ به تازگی چند تصویر از دیدار شیخ ابراهیم زکزاکی با آیت الله اعرافی در سال ۲۰۱۵، توسط یکی از گردانندگان شبکه های اجتماعی مرتبط با جنبش اسلامی نیجریه منتشر شده که با سرعت در بین شیعیان نیجریه و برخی از کشورهای افریقایی هوسا زبان در حال دست به دست شدن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی و در سفر دوره ای خود به ایران و عراق، در شهر مقدس قم به دیدار رئیس وقت جامعة المصطفی(ص) العالیمة رفت و با آیت الله اعرافی و جمعی از معاونین آن مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در دفتر ریاست جامعة المصطفی العالمیة در شهر قم برگزار شد علاوه بر آیت الله اعرافی ریاست وقت این مجموعه جمعی از معاونین و مشاوران وی همچون حجت الاسلام حکیم الهی معاون ارتباطات و امور بین الملل المصطفی حضور داشتند.

در این دیدار آیت الله اعرافی خطاب به شیخ زکزاکی ضمن اشاره به کشتار شیعیان نیجریه در جریان راهپیمایی مسالمت آمیز روز قدس سال ۲۰۱۴ در شهر زاریا که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از شیعیان این منطقه شد، گفت: بحمدالله مواضع جنابعالی در قبال اقدام عوامل دولتی و نظامی در جریان کشتار راهپیمایان آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که بنیانگذار آن رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بودند، بسیار حکیمانه و عقلانی بود و ما نیز از جانب خود و ملت بزرگ ایران این مصیبت عظمی را خدمت خانواده شهدا و بازماندگان تسلیت عرض میکنیم و از خداوند منان برای زخمیان و مجروحین این واقعه شفای عاجل و صبر مسئلت داریم.

لازم به ذکر است، راهپیمایی هزاران نفر از شیعیان نیجریه در روز جهانی قدس سال ۲۰۱۴ میلادی در شهر زاریا، با حمله پلیس این کشور به خاک و خون کشیده شد.

مردم شهر زاریا واقع در ایالت کادونای نیجریه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری نماز جمعه هم گام با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه تظاهرات برپا کردند که با حمله پلیس منطقه و عومل دولتی روبرو شدند.

در این حمله نیروهای پلیس تظاهرات‌کنندگان را تحت تعقیب قرار داده و به سمت آن‌ها با گلوله های جنگی شلیک کردند که منجر به شهادت ۲۴ نفر از شیعیان و زخمی شدن حدود ۵۰ نفر دیگر شد.

در بین شهدا سه نفر از فرزندان «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه به نام‌های محمد، احمد و حمید زکزاکی دیده می‌شوند که محمد زکزاکی مستقیما در راهپیمایی و دو پسر دیگر شیخ زکزاکی پس از بازداشت بر اثر شکنجه نیروهای امنیتی به شهادت نایل آمدند.

انتشار تصاویر دیدار شیخ زکزاکی با آیت‌الله اعرافی در رسانه‌های نیجریه

انتشار تصاویر دیدار شیخ زکزاکی با آیت‌الله اعرافی در رسانه‌های نیجریه

انتشار تصاویر دیدار شیخ زکزاکی با آیت‌الله اعرافی در رسانه‌های نیجریه

انتشار تصاویر دیدار شیخ زکزاکی با آیت‌الله اعرافی در رسانه‌های نیجریه

انتشار تصاویر دیدار شیخ زکزاکی با آیت‌الله اعرافی در رسانه‌های نیجریه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غفاری GB ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 2
    با سلام و عرض ادب و تشکر از حوزه نیوز به جهت پوشش اخبار و ‌‌‌وقایع شیعیان نیجریه که بحق به موقع و منظم می باشد
  • محمود IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 2
    بسیار عالی و زیبا ممنون
  • محمود سلطانی شیرازی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    بنام خدا:همه شیعیان مکتب امام صادق بایستی شجاعت متانت بزرگمردی واستقامت راازاین مرد بزرگ بیاموزنداگردرهرگوشه جهان یک زکزاکی داشتیم امامزمان روحی فداه نظری بهارض خاکی میکردند..