جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجلیل

حوزه/ هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) امروز با معرفی ۱۵ اثر برتر علمی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی امروز در هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، به ویژه شهید شیخ ابوتراب عاشوری و با اشاره به نام‌گذاری روز شهادت ایشان به نام روز روحانیت در استان بوشهر، اظهار داشت: علم و مقاومت هیچ‌گاه در طول تاریخ استان بوشهر از هم جدا نبوده‌اند.

وی گفت: بعد از برگزاری ۲ دوره تجلیل از مفاخر استان و سه دوره یادواره شهدای استان، هشت کنگره به نام علمی و پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) تا به امسال برگزار شده است.

حجت الاسلام جمالی افزود: مباحث علمی، مقالات، کتاب‌ها و پایان نامه‌ها خیرات و برکات فراوانی داشته که می‌توان به حماسه زنان لرده اشاره کرد که انعکاس ملی داشته و توجه پژوهشگران را به خود جلب کرد.

وی افزود: در این دوره ۱۵۰ اثر توسط دبیرخانه دریافت شد که از این میان از ۱۵ اثر تجلیل خواهد شد و ۱۸ اثر نیز شایسته تجلیل می‌باشد.

گفتنی است در حاشیه برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، نمایشگاه عکس تاریخ مقاومت بوشهر و روحانیت استان به همراه نمایشگاه کتاب و مقالات طلاب و روحانیون برپا شد.

همچنین در این کنگره از خانواده روحانیون مرحومین حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالباقی دشتی و آیت الله برهان تجلیل به عمل آمد، علاوه بر این، آیین تجلیل از زحمات و مجاهدت‌های آیت الله عبدالنبی نمازی از علمای استان بوشهر و نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha