شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ایران کشور بصیرت و مقاومت و بوشهر، استان بیداری و مقابله در طول تاریخ بوده است و آیت الله نمازی با حضور همیشگی در صحنه‌های مهم انقلاب و خدمت مخلصانه و بدون توقع، پرچمدار جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلام‌علی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در بوشهر امروز در هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، اظهار داشت: کتاب تاریخ روحانیت استان بوشهر هر ورقش برگ زرینی از عظمت معرفتی، اخلاقی، بصیرتی، مردم‌داری، ولایتمداری، بیداری و مقاومت در برابر استبداد و استکبار است.

امام جمعه بوشهر با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علامه بلادی(ره)، افزود: در عرصه مدیریت جوامع بشری، سران جهان استکبار و اتاق فکرهای آن‌ها تلاش می‌کنند بر مغزها مسلط و تهاجم ادراکی را ترویج دهند و شخصیت انسان‌ها را طوری طراحی کنند که بر قطار آنان سوار شوند و در ایستگاه تسلیم اندیشه‌ها، مدیریت‌ها، فرهنگ‌ها، رفتارها و سیاست‌های آنان پیاده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: سران استکبار هر روز با پیشرفت تکنولوژی و ابزار رسانه به دنبال سلطه مغزی بوده‌اند که با بررسی‌های تاریخی، هیچ‌گاه جهان استکبار به چنین قدرتی در عرصه برنامه‌ریزی، قدرت پوشش جغرافیایی با پوشش رسانه و قدرت اجرای عملیات در طول تاریخ دیده نشده بود، اما در شرایط کنونی که جهان در حال بیداری است و انقلاب اسلامی ایران طلوع فجر این بیداری است، جهان استکبار در برنامه ریزی، مدیریت و استفاده از تکنولوژی رسانه بیشتر کوشش کرده و تهاجم به خرج داده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خط مقاومت حفظ تعالی انسانیتِ انسان و نجات انسان از اسارت استکباری را از مصادیق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: جهاد یعنی در برابر طرف مقابل، مقاومت کردن، کوشیدن و آن را شکست دادن است.

وی اضافه کرد: نظام دین و دیانت بر این استوار است که انسانیت را هم در حوزه شخص و هم جوامع و تمدن، از دست سران استکبار نجات داده و در مسیر رشد و ترقی قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به اینکه اولین شخصی که پرچم جهاد تبیین را بلند کرد حضرت فاطمه(س) بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «جهاد تبیین، واجب، قطعی و فوری است»، زیرا جهان استکبار در حال جهاد تحریفی است تا انسانیت و شخصیت انسان و تمدن انسانی را تحریف کند و بگوید سیستم اصلی در عرصه مدیریت، سکولاریسم است.

وی ادامه داد: هم اکنون و در شرایط پر فشار تهاجم تحریف و جنگ نرم، وظیفه روحانیت و تمامی اصحاب بصیرت، بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: در زمان حمله انگلیس و هنگامی که بسیاری، رفتارهای مسالمت آمیز با انگلیس را توجیه می‌کردند، علامه بلادی، با جهاد تبیین، ماهیت انگلیس را بر همگان روشن کرد و رئیسعلی دلواری و حماسه زنان لرده بر اساس همین جهاد تبیین جلوی لشگر انگلیس ایستادند.

وی عنوان کرد: ایران کشور بصیرت و مقاومت و بوشهر، استان بیداری و مقابله در طول تاریخ بوده و آیت الله نمازی با حضور همیشگی در صحنه‌های مهم انقلاب و خدمت مخلصانه و بدون توقع، پرچمدار جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha