شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از مسئولین در خصوص وضعیت سد آبریز گفت: اگر در خصوص اجرای سد آبریز همچنان سهل انگاری شود، شخصا کفن می پوشم و پیشگام مردم به این وضعیت اعتراض خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، در نشست شورای اداری این استان که به ریاست استاندار در سالن دولت برگزار شد اظهار کرد: در بحث مشکل آب مردم هر آنچه که در توان داریم برای توسعه دیگر استان ها از منابع خود می دهیم اما جای سؤال است که چرا تنها سدی که منافع آن صد در صد برای استان خودمان است را نمی گذارند اجرا کنیم .

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوزستانی ها نور چشم ما هستند اما نگاه‌های ناامید کننده بیرون از استان شرایط را بسیار سخت کرده و این دلیل نمی شود که آن ها از قدرت و نفوذ خود استفاده کرده و اجازه ندهند ما سد آبریز را در استان اجرا کنیم و ما هم ساکت و نظاره گر باشیم.

وی ادامه داد: اگر در خصوص اجرای سد آبریز همچنان سهل انگاری شود ، شخصا کفن می پوشم و جلوتر از مردم به این وضعیت اعتراض خواهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی ضمن تقدیر از عملکرد استاندار در خصوص پیگیری سد آبریز، گفت: کاملا مطلع هستم که دکتر احمدزاده با جدیت پیگیر سد آبریز است، اما به نظر می رسد اکنون نیازمند حمایت های مردمی برای به سرانجام رساندن این سد هستیم .

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: من به عنوان یک روحانی وظیفه دارم حق مردم را فریاد بزنم و اگر اقدامی از طرف دولت برای احداث سد آبریز صورت نگرفت، شخصا جلوی هر مسئول کشوری که به استان سفر کند خواهم ایستاد و داد مردم را فریاد خواهم زد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی افزود : معنی ندارد سدی که در استان ماست و می تواند برای خیل بیکاران و نیازمندان منبع شغل و درآمد باشد اینگونه مورد ممانعت قرار گیرد و اجازه احداث آن داده نشود .

این مسئول حوزوی ادامه داد : من از مسئولین می خواهم در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، مجوز قانونی برای تجمع مردم در این خصوص داده شود تا مردم خواسته به حق خود مبنی بر احداث هر چه سریعتر این سد را به اطلاع او برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی در پایان گفت: اینجانب به عنوان یک طلبه دلسوز نظام و مردم هشدار می دهم هر گونه کم توجهی و سهل انگاری در خصوص احداث این سد، مردم را عصبانی خواهد کرد.

سد آبریز با ارتفاع ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اجرا می شود. بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و هم برای مردم منطقه سودآوری زیادی دارد و در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه احداث می شود .

با اجرای این طرح بیش از ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha