سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بحران در انگلیس

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سپاه به تمام فناوری‌های نظامی روز دنیا دست یافت

فرمانده کل سپاه گفت: می‌توانیم بگوییم که به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا بر پایه دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ دست یافته‌ایم و این فناوری در همه یگان‌های ما توسعه یافته است.سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: جنگ دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین رخداد زندگی بشر است زیرا تمام علوم در جنگ نقش آفرین هستند. وی ادامه داد: دانستن آرایش سیاسی صحنه جنگ و چگونگی استفاده از ظرفیت جغرافیای یک ملت برای غلبه بر دشمن برای طراحان جنگ بسیار موثرند. بدون داشتن علم سیاست و ترکیب آن با جغرافیا اداره یک جنگ ممکن نیست. دانستن جامعه شناسی یکی از مهمترین علوم پیش نیاز برای طراحی های نظامی و عملیات روانی است. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: یک واقعیت وجود دارد که جنگ را نمی توان تنها با علوم از قبل دانسته اداره کرد؛ بلکه بسیاری از علوم مورد نیاز جنگ در خود جنگ متولد می‌شوند زیرا هر تاکتیک موفق در جنگ تنها همان یکبار به موفقیت می‌رسد و دشمن می‌تواند راه غلبه بر جنگ را پیدا کند. سرلشکر سلامی عنوان کرد: امروز غافلگیری در صحنه عملیات وابسته به فناوری ها و تجهیزاتی که است که فراتر از قوه محاسباتی دشمن است و او تاکنون تجربه رویارویی با آن را نداشته است. وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در هیچ یک از شاخص‌های ظاهری قدرت ما بر او برتری نداشتیم و مدیریت سیاسی جنگ هم بر عهده آمریکایی‌ها بود. در حقیقت آن زمان همه امپراطوری‌های جهان دست به دست هم داده بودند تا در مقابل ما بایستند اما جنگ ترکیب ایمان خلافیت و دانش است. ساخت اصلی غلبه بر اجزا مادی، قدرت ایمان است؛ وقتی روح فداکاری و شجاعت در نیروها وجود داشته باشد فرماندهان هم قدرت خلاقیت و ابتکار پیدا می کنند لذا دانش جنگ در اثنای جنگ تولد پیدا می‌کند. فرمانده کل سپاه گفت: مهمترین چیز آن است که انسان‌هایی وجود داشته باشند که طراحی های پیچیده را اجرا کنند لذا وقتی روح شجاعت و فداکاری در نیروها وجود داشته باشد فرماندهان طراحی هایی پیچیده را اجرا می کنند که دشمن هرگز تصور آن را هم نمی کند. سردار سلامی اظهار داشت: وسعت قدرت هرکشوری به وسعت قلب مردمان آن کشور و اگر قلب‌ها نلرزند گام‌ها استوار می‌شود و در نتیجه ذهن‌ها راهبردی می‌شود لذا این قلب ها هستند که می‌جنگند؛ ما تقریبا می‌توانیم بگوییم که به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا بر پایه دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ دست یافته‌ایم و این فناوری در همه یگان‌های ما توسعه یافته است و ما برای شکست دادن دشمن قدرت انباشت کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

عفونت باکتریایی انگلیس را وارد بحران دارویی کرد

انگلیس تا پایان ماه جاری میلادی (دسامبر) و در بحبوحه شیوع عفونت باکتریایی استرپتوکوک A با کمبود شدید پنی‌سیلین مواجه است و والدین در تلاش برای یافتن داروی مورد نیاز برای مقابله با این عامل بیماری‌زا هستند که تاکنون از میان کودکان قربانی گرفته است. انگلیس در شرایطی با کمبود آنتی بیوتیک مواجه شده که این کشور این روزها با شیوع گسترده استرپتوکوک A درگیر است؛ نوعی عفونت باکتریایی که تاکنون به فوت هشت کودک منجر شده است. سه دارویی که به طور معمول برای مقابله با این عامل بیماری‌زا یا علائمی که ممکن است از طریق سایر عفونت‌های باکتریایی ایجاد شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند، در فهرست کمبودهای دارویی این کشور قرار گرفته‌اند. داروسازان انگلیسی می‌گویند: کمبودهای مداوم دارویی که ممکن است تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد، آزاردهنده است و والدین برای یافتن داروی مورد نیاز فرزندان خود با چالش مواجه هستند. این در حالیست که به پزشکان عمومی گفته شده بود آماده باشند تا داروهای آنتی‌بیوتیک‌ را برای کودکانی که حتی کوچکترین علائم عفونت استرپتوکوک A را نشان می‌دهند، به عنوان بخشی از اقدامات تشخیص زودهنگام این عامل بیماری‌زا در نظر بگیرند. والدین یکی از کودکانی که بر اثر شیوع این بیماری جان خود را از دست داده، معتقدند که اگر پزشکان زودتر برای فرزندشان دارو تجویز کرده بودند، احتمال زنده ماندن او وجود داشت. همچنین، مقامات انگلیس از والدین درخواست کردند مراقب بروز هرگونه نشانه‌ عفونت باشند که حتی معمولا بی ضرر تلقی می‌شود. این شرایط درحالی گزارش شده که سرویس سلامت همگانی این کشور تاکید کرده برای چنین شرایطی به خوبی آماده است و همچنین تاکید شده که کمبود آموکسی سیلین وجود ندارد - یکی از سه دارویی که در حال حاضر با مشکل عرضه مواجه است. مقامات آژانس امنیت سلامت انگلیس از پزشکان عمومی خواسته‌اند تا آستانه تجویز آنتی بیوتیک را برای کودکان مشکوک به عفونت استرپتوکوک A کاهش دهند. این هشدار پس از آن منتشر شد که داده‌ها نشان داد موارد جدی این عفونت باکتریاییِ معمولا بی‌خطر، پنج برابر بیشتر از آغاز همه گیری کووید است و بخشی از آن میتواند با قرنطینه کرونایی مرتبط باشد. در زمستان امسال تاکنون هشت کودک بر اثر ابتلا به استرپتوکوک A فوت کرده‌اند. کارشناسان نگران هستند که آمار قربانیان ناشی از این بیماری در هفته‌های آتی افزایش پیدا کند و آمار مبتلایان بسیار بیشتر از آنچه در این زمان از سال انتظار می‌رود، بالا رود. روزنامه دیلی میل در مطلبی اعلام کرده که تامین‌ کنندگان دارو در انگلیس گزارش داده‌اند سه آنتی‌بیوتیک از جمله یکی از گزینه‌های اصلی برای استرپتوکوک A در حال حاضر با کمبود مواجه هستند. بر اساس دستورالعمل‌های سرویس سلامت همگانی انگلیس، افراد زیر ۱۸ سال در صورت بیماری باید فنوکسی متیل پنی سیلین یا پنی سیلین وی دریافت کنند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ذخایر یک نوع از این دارو رو به اتمام است. انتظار می‌رود کمبودها تا ۲۸ دسامبر ادامه داشته باشد. همچنین کمبود داروی کلاریترومایسین که بیشتر برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به آلرژی به پنی سیلین استفاده می شود، پیش بینی می شود تا سال جدید ادامه داشته باشد. بعلاوه، آموکسی سیلین مخصوص کودکان که برای درمان عفونت سینه و گوش استفاده می شود در این فهرست قرار دارد. به گزارش روزنامه دیلی میل، این درحالیست که سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته است که آنها از کمبود آموکسی سیلین بی اطلاع هستند.

منبع: ایسنا

موج اعتصابات فلج کننده راهی انگلیس شد

صدها هزار کارگر در بخش‌های مختلف اقتصاد انگلیس از حمل و نقل ریلی گرفته تا آتشنشانی و پرستاری در حال برنامه‌ریزی اعتصاب در ماه جاری در ژانویه هستند و قرار است این اعتصاب‌ها هرروز تا کریسمس ادامه داشته باشد.اتحادیه حمل‌ونقل ریلی و دریایی انگلیس RMT پیشنهاد اپراتورهای قطار برای جلوگیری از اعتصاب در تعطیلات کریسمس را رد کرد. این اپراتورها خواستار ۸ درصد افزایش دستمزدها بودند، اما این درخواست رد شد. صدها هزار کارگر در بخش‌های مختلف اقتصاد انگلیس در حال برنامه‌ریزی اعتصاب در ماه جاری و در ژانویه هستند و قرار است این اعتصاب‌ها هرروز تا کریسمس ادامه داشته باشد. احتمالاً بیش‌از ۳۳ هزار آتش‌نشان و کارکنان اتاق کنترل به جمع این اعتصاب‌کنندگان اضافه می‌شوند. اعضای اتحادیه آتش‌نشان‌ها درمورد موافقت خود با افزایش مضحک ۵ درصدی دستمزدها رأی‌گیری خواهند کرد. اتحادیه حمل‌ونقل ریلی و دریایی انگلیس خواستار یک جلسه‌ی فوری با گروه حمل‌ونقل ریلی شده‌است و امیدوار است این اختلافات حل شود.این اعتصاب‌ها برای ماه دسامبر و اوایل ژانویه برنامه‌ریزی‌شده و حمل‌ونقل انگلیس را از یازدهم تا هفدهم دسامبر و بعد از سوم تا هفتم ژانویه مختل خواهد کرد. رانندگان انگلیس هم هشدار داده‌اند با اعتصاب‌کنندگان بخش راه‌آهن همراهی خواهند کرد. کارگران بخش بزرگ‌راه‌های ملی که جاده‌های انگلیس را زیر نظر دارند اعلام کرده‌اند در اعتصاب‌های ۱۶ دسامبر تا ۷ ژانویه شرکت خواهند کرد. افزایش لیست اتحادیه‌هایی که در این اعتصاب‌ها شرکت می‌کنند، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس را تحت فشار قرار داده است. وی تلاش می‌کند یک رویکرد سازنده و کمتر تهاجمی را با اتحادیه‌ها در پیش بگیرد، چون دولت یک مرز مشخصی بین رفتار سخت‌گیرانه و محترمانه با مردم قرارداده است. ۱۰۰۰۰ بهیار و امدادگر هم در انگلیس و ولز به اعتصاب‌ها رأی مثبت داده‌اند و احتمالاً صدهزار پرستار هم به جمع آن‌ها اضافه می‌شوند.

منبع: تسنیم

مجلس به وزیر بهداشت کارت زرد داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر بهداشت و درمان درباره وضعیت بهداشت در کشور قانع نشدند.در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی سوال فتح‌اله توسلی و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌ها و روستاها در دستورکار قرار گرفت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر درباره سوال مذکور با ۱۰۳ رأی موافق، ۱۲۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه قانع نشدند.فتح الله توسلی در تشریح سوال خود، گفت: در ۴۵۴ روزی که عین‌اللهی مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده دارد، ۲۷۷ تذکر کتبی و ۲۲۴ سوال از عملکرد وزارت بهداشت در سامانه نمایندگان درج شده است. همچنین ۹ فقره استیضاح و سه مورد تحقیق و تفحص ثبت شده است. وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه دارو غافلگیر شد و برنامه ریزی دقیقی برای تأمین دارو نداشت، این در حالی است که از اردیبهشت ۱۴۰۱ هشدار داده شد که کارگروه سیاست گذاری و تخصیص ارز ترجیحی به وظایف خود عمل نکرده و تعامل لازم بین سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی نیست، اما وزارت بهداشت به این هشدار توجه نکرد. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با کمبود ۳۵۰ دارو که ۹۰ مورد آن پرمصرف است، به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم. امروز با کمبود سرم و آنتی بیوتیک‌ها در سراسر کشور مواجه هستیم.

منبع: مهر

عملیات تیراندازی جدید در اسرائیل به راه افتاد

منابع صهیونیستی اذعان کردند که شامگاه گذشته مبارزان مقاومت فلسطین یک عملیات تیراندازی علیه یک شهرک صهیونیست‌نشین در کرانه باختری انجام داده اند.منابع عبری امروز سه شنبه اذعان کردند که یک شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی رام الله شب گذشته هدف تیراندازی مبارزان مقاومت قرار گرفته است. شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مبارزان مقاومت که سوار بر خودرو بودند، اقدام به تیراندازی به سمت شهرک صهیونیستی عوفرا کرده و پس از آن از محل متواری شدند. این شبکه مدعی شد که در این حادثه آسیبی به کسی نرسیده است.این در حالی است که گردان جنین نیز با انتشار بیانیه‌ای از نخستین عملیات گروه مقاومتی بها ابوالعطاء در شهرک صهیونیست نشین حرمیش در جنوب غربی سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد. این گروه همچنین با انتشار بیانیه‌ای افزود که رزمندگان مقاومت پس از اقدام به تیراندازی به سمت شهرک سالم به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.گروه مقاومتی عرین الاسود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتقام از شهادت «عمار مفلح» جوان فلسطینی، ۵ عملیات مختلف تیراندازی علیه نظامیان صهیونیست اجرا کرده است. بنابر اعلام این گروه مقاومتی، این عملیات‌های تیراندازی در مناطق مختلف نابلس از جمله حواره (محل شهادت عمار مفلح)، بیت فوریک و جرزیم انجام شده است.سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای ارتش، شاباک و گارد مرزی شب گذشته طی عملیاتی مشترک ۳ جوان تحت تعقیب فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند. سخنگوی ارتش همچنین تاکید کرد که نظامیان آنها در نزدیکی منطقه کرمی تسور هدف تیراندازی قرار گرفتند اما این حادثه تلفاتی در پی نداشته است.

منبع: مهر

صورت‌زخمی آمریکا و بایدن را رسوا کرد

کارگردان مطرح آمریکایی می‌گوید که واشنگتن از سال ۲۰۱۴ اوکراین را به کشوری علیه روسیه بدل کرده و این کارِ هدفمند، دلیل اصلی جنگ جاری در اوکراین است.اولیور استون، کارگردان برجسته آمریکایی و سازنده فیلم مشهور «صورت‌زخمی» بر این باور است که آمریکا دلیل اصلی جنگ جاری در اوکراین است زیرا واشنگتن چندین سال است که کی‌یف را به کشوری ضدروسیه بدل کرده است. استون در آستانه جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ»(RSIFF) در جده عربستان سعودی گفت: ما چه کسی هستیم که بخواهیم انگشت اتهام را به طرف کسی نشانه برویم؟ بعد از کارهایی که کرده‌ایم، به روس‌ها می‌گوییم که چه کار کنند؟ واقعا خنده‌دار است. وی تاکید کرد که آنچه هم‌اکنون در اوکراین جریان دارد، به هیچ‌عنوان «ساده» نیست اما در غرب آن را به این جمله کوتاه تقلیل و ساده جلوه می‌دهد «روسیه حمله کرد!»؛ در این جمله به اتفاقاتی که از سال ۲۰۱۴ در دونباس افتاده یا اینکه تسلیح اوکراین توسط آمریکا چند نفر را بی‌خانمان کرده، هیچ اشاره‌ای نشده است. این کارگردان آمریکایی افزود: اوکراین از سال ۲۰۱۴ دیگر بی‌طرف نیست بلکه علیه روسیه شده و این موضوع به از بین رفتن توازن انجامیده است. هر جنگی علل و عواقبی دارد البته برای کسانی که بخواهند به آن علل توجه کنند! استون در ادامه تاکید کرد: آمریکا هر کشوری که به اصطلاح خودش نظم قانون‌محور بین‌المللی را نقض کند، بلافاصله محکوم می‌کند اما خودش هرکجا که بخواهد قانون‌شکنی کرده و همه این را می‌دانند.

منبع: مهر

لبنان نمایشگاه هلند را تحریم کرد

«محمد وسام» وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد با توجه به مشارکت رژیم صهیونیستی در نمایشگاه آثار باستانی برگزار شده در هلند، لبنان در این نمایشگاه حضور نخواهد داشت.محمد وسام وزیر فرهنگ لبنان در بیانیه ای در ارتباط با نمایشگاه بین المللی آثار باستانی که قرار است در هلند برگزار شود، اعلام کرد: ما با تلاش جدید رژیم صهیونیستی در زمینه عادی سازی روابط با لبنان از طریق مشارکت در نمایشگاه‌های بین المللی مقابله کرده و نمایشگاه بین المللی آثار باستانی هلند مشارکت نخواهیم کرد. براین اساس، وزارت فرهنگ لبنان پیش از این تصمیم داشته که در این نمایشگاه بین المللی مشارکت کند، اما پس از اینکه متوجه حضور رژیم صهیونیستی در این رخداد بین المللی شده، این نمایشگاه را تحریم کرده است. وزارت فرهنگ لبنان به برگزار کنندگان این نمایشگاه بین المللی در هلند تاکید کرده که لبنان با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است و مشارکتی در این نمایشگاه نخواهد داشت. بنابراین گزارش، وزارت فرهنگ لبنان پس از دریافت نتیجه استعلام‌های خود از وزارت خارجه این کشور، تصمیم به تحریم نمایشگاه بین المللی آثار باستانی در هلند گرفته است.

منبع: مهر

۱۲۰۰ بازداشتی دیگر آزاد شدند

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز درباره گرامی داشت ۱۶ آذرماه گفت: روز دانشجو روز مبارکی است و روزی برای یادآوری استکبارستیزی و ایستادگی دانشجویان در برابر امریکای جهانخوار است و امریکا امروز مظهر سلطه طلبی و دسیسه چینی و خدعه و نیرنگ علیه ملت‌های آزاده و مترقی و ملت بزرگ ایران است. راه اندازی متعدد کودتا و اغتشاش و آشوب برای حذف مردم سالاری و جاسوسی و کشتن انسان‌های بی گناه از جمله صفحات پرونده سیاه امریکا است که دانشجویان در روز ۱۶ آذرماه قیام کرده و همه ساله آن را ادامه می‌دهند. وی افزود: نگاه قوه قصاییه ایجاد آرامش و آسایش و دوستی و صمیمیت بین آحاد جامعه است. نگاه این بود آن‌هایی که متنبه شدند و توبه کردند و پشیمان بودند به دامان خانواده برگردند. دستور رییس قوه قضاییه براین بود آن‌هایی که نقش لیدری در اغتشاشات اخیر را نداشتند و صدمه‌ای به جان و مال و ناموس مردم نزدند با تمهیدات قانونی موجبات آزادی شان فراهم شود که پس از دستور رییس قوه قضاییه نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان آزاد شدند. وی تاکید کرد: تلاش دشمن در تحریم ورزش و یا فوتبال کشور و تصاحب فرزندان عزیز این کشور تلاشی نافرجام و ناکام و شکست خورده است و ریاست قوه قضاییه بر این مهم تاکید دارند که این آزادی‌ها به معنای چشم پوشی کامل از اقدامات برخی آشوب گران نبوده و به معنی این نیست که رسیدگی به این پرونده‌ها صورت نگرفته است بلکه به کل پرونده‌ها با مداقه و تمسک به موازین شرعی رسیدگی خواهد شد. وی درباره شایعه پراکنی در فضای عمومی گفت: دستگاه قضایی اقدامات موثری در این جهت انجام داده است و افراد نسبت به ادعاهایی که دارند باید سند بیاورند. شایعه پراکنی در فضای عمومی قابل پذیرش نیست. قوه قضاییه نسبت به از دست رفتن ۲۰۰ شهروند کشور که به خاطر ادعاهای بی پایه از بین رفتند به شدت حساس بوده و مطمئن باشید خون‌های ریخته شده پایمال نمی‌شود و کسانی که صدمه دیده اند، قوه قضاییه آن را مورد به مورد مطالبه خواهد کرد و مسببان این آشوب‌ها را هرگز رها نخواهد کرد.ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کسانی که در حوادث اخیر در زندان هستند معترض‌اند یا اغتشاشگر؟ گفت: معترض با آشوبگر و آشوب طلب فرق دارد و در چندین مرحله این افراد را مشخص کردیم و در طبقه بندی‌ها بر آن تاکید کردیم. نظام جمهوری اسلامی برای معترضان احترام قائل است و صرفا برای اعتراضات فردی را بازداشت نکردیم و هیچ گونه بازداشتی برای آن‌ها صادر نشده، اما برخی برای تحقیقات تحت قرار تامینی آزاد شدند و ما فقط با اغتشاشگرانی که به جان و مال و ناموس و اموال عمومی و دولتی معترض شدند و اقدام علیه امنیت کشور داشتند کار داشتیم و برخی از آن‌ها در بازداشتند. نگاه ما این است که با سرعت و دقت این‌ها را در مرحله رسیدگی تعیین تکلیف کنیم. سخنگوی قوه قضائیه افزود: آنچه که در حوزه رسانه مشخص است این است که رسانه‌های بیگانه همواره دنبال آشوب میدانی و انحراف افکار عمومی در کشور هستند و می‌خواهند اختلال ایجاد کنند و برهم بزنند. کسانی که این کارها را انجام می‌دهند صلاحیت طرح ادعا و اظهار نظر را ندارند. این افراد حق بیان در مورد روندهای قانونی را ندارند اینکه رسانه‌های تروریست پرور که میدان دار قتل و تعرض هستند برای حمایت از افراد فریب خورده و وابسته پیش قدم می‌شوند، جای تعجب نیست. ستایشی ادامه داد: کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند و به جان و مال مردم تعرض می‌کنند با تمسک به سلاح سرد و گرم، اغتشاش را ترویج می‌کنند، از پیاده نظام خود حمایت می‌کنند و ما باید دشمن شناسی خود را قوی کنیم. آیا کسی که دست به تحریق و تخریب می‌زند و هزاران میلیارد ضرر به اموال عمومی می‌زند، معترض هستند؟ اگر این‌ها معترض هستند پس تروریست چه کسی هست.

منبع: خبرنگاران جوان

نامزدی بولتون در انتخابات قوت گرفت

مشاور امنیت ملی سابق ترامپ می‌گوید در حال بررسی نامزدی برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست. جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا گفت که «کاملاً» در حال بررس نامزدی در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست. بولتون زمانی که ترامپ پیشنهاد کرد قانون اساسی برای بازگرداندن او به کاخ سفید فسخ شود، این اقدام را «غیرآمریکایی» خواند. جان بولتون که بیش از یک سال مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بود، روز دوشنبه گفت که "کاملا" در حال بررسی نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تا حد زیادی برای به چالش کشیدن ترامپ است. بولتون در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت که تنها چیزی که او را به سمت نامزدی سوق می‌دهد این است که «برای مردم این کشور روشن کند که دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان غیرقابل قبول است».بولتون از زمان خروج از دولت ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۹ به طور دوره‌ای یکی از منتقدان سرسخت ترامپ بوده است. ترامپ که از زمان شکست خود در برابر جو بایدن در سال ۲۰۲۰ مرتباً ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات را منتشر کرده است، روز شنبه در پستی در رسانه‌های اجتماعی مدعی شد که «تقلب گسترده از این نوع و بزرگی امکان خاتمه همه قوانین و مقررات را فراهم می‌کند؛ حتی آن‌هایی که در قانون اساسی آمده است.» به نظر می‌رسد که ترامپ اوایل دوشنبه از این بیانیه عقب نشینی کرد و گفت که «اخبار جعلی» است. ترامپ در پست‌های بعدی به‌ طور خلاصه اعلام کرد که «اگر یک انتخابات به طور غیرقابل انکاری تقلبی است، باید به برنده واقعی برسد یا حداقل باید دوباره انجام شود».بولتون از رهبران جمهوری خواه خواست ترامپ را محکوم کنند که در حال حاضر تنها جمهوری خواهی است که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده است. انتظار می‌رود بسیاری از جمهوری خواهان دیگر از جمله ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا و مایک پنس، معاون سابق ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری خواه آماده شوند.

منبع: خبرنگاران جوان

«منصوری» عضو هیات امنای صندوق کارآفرینی امید شد

آیت‌الله رئیسی در حکمی «محسن منصوری» را به عنوان نماینده رئیس جمهور در هیات امنای صندوق کارآفرینی امید منصوب کرد. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در حکم انتصاب محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور نوشت: در اجرای ماده (۸) اساسنامه صندوق کارآفرینی امید مصوب جلسات مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ و ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ هیأت محترم وزیران، به موجب این حکم به عنوان «نماینده رئیس جمهور در هیأت امنای صندوق کارآفرینی امید» منصوب می‌شوید. انتظار دارد ضمن بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و مساعدت سایر اعضای محترم با توسعه کسب و کارهای بازار محور، هدفمندی تسهیلات پرداختی و همچنین شناسایی، توانمندسازی و حمایت از جوانان با انگیزه در ایجاد کسب و کارهای خرد کم سرمایه و زود بازده با محوریت فعالیت‌های کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای در پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان صندوق مجدّانه بکوشید. رئیس‌جمهور در ادامه توفیقات روز افزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت رسانی و جلب رضایت مردم، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

مقصد نهایی ستاره پرتغالی مشخص شد

روزنامه مارکا اسپانیا از توافق نهایی کریستیانو رونالدو با النصر عربستان خبر داد و اعلام کرد که این بازیکن با قراردادی دو و نیم ساله راهی لیگ عربستان می‌شود. به نظر می‌رسد که بحث حضور کریستیانو رونالدو در النصر عربستان کاملآ جدی شده است. روزنامه مارکا اسپانیا از توافق نهایی کریستیانو رونالدو با النصر خبر داد و اعلام کرد که این بازیکن با قراردادی دو و نیم ساله راهی لیگ عربستان می‌شود. طبق اعلام روزنامه مارکا رونالدو با قراردادی دو و نیم ساله راهی النصر می‌شود و تیم عربستانی برای این مدت ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد تا او گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ این کشور شود. رونالدو در بازگشت به منچستریونایتد نتوانست انتظارات را برآورده کند به ویژه در فصل جاری که با سرمربی تیم به مشکل برخورد. اخیرا این بازیکن پرتغالی سخنان تندی علیه باشگاه و سرمربی تیم بر زبان آورد و همین باعث شد که باشگاه انگلیسی قرارداد او را فسخ کند. حقوق بسیار بالایی که این بازیکن می‌خواهد باعث شده شانس او برای حضور در تیم‌های بزرگ اروپایی پایین باشد و در نهایت راهی خاورمیانه شود. پیش از این هم روزنامه دیلی میل این خبر را تایید کرد. تاکنون نه باشگاه النصر و نه خود کریستیانو رونالدو واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده‌اند. پس از انتشار این خبر، پیرس مورگان خبرنگار نزدیک به رونالدو ، پیوستن این ستاره به النصر را تکذیب کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

تمدید گذرنامه های خانواری اتباع خارجی آغاز شد

مهاجرین دارای گذرنامه خانواری جهت تمدید مدارک اقامتی خود به دفاتر کفالت مراجعه کنند. کانون انجمن‌های صنفی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آن دسته از اتباع افغانستانی دارای پاسپورت/ گذرنامه خانواری با مهر تمدید روادید معتبر تا ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ که اعتبار گذرنامه آن‌ها کمتر از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ می‌باشد، از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ لغایت ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ می‌توانند جهت تمدید اعتبار گذرنامه خویش به دفاتر کفالت مربوطه مراجعه نمایند. در اعلامیه کانون انجمن‌های صنفی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی جمهوری اسلامی ایران آمده است به منظور سهولت روند تمدید اعتبار گذرنامه‌های خانواری و نیز کاهش هزینه‌های مترتب، مقرر گردید با استفاده از ظرفیت و توان دفاتر خدمات کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی، گذرنامه‌های خانواری فاقد اعتبار اعم از دست‌نویس و یا الکترونیکی جمع‌آوری و برای تمدید اعتبار بر حسب موقعیت به یکی از کنسولگری‌های تهران، مشهد و زاهدان ارسال و پس از تمدید مجددا مسترد گردد.

منبع: خبرنگاران جوان

ایران و افغانستان به توافق ریلی رسیدند

مجری راه آهن خواف هرات گفت: با توافق‌های صورت گرفته میان ایران و افغانستان، اداره کل خط آهن دولتی افغانستان مسئول عملیات ترمیم ایستگاه روزنک و نظارت بر اجرا و کنترل کیفیت کار بر عهده شرکت ساخت و توسعه است. مجری راه آهن خواف هرات با اشاره به بهره برداری از راه آهن برون مرزی خواف- هرات در آذر ۱۳۹۹ گفت: بهمن همان سال با تشکیل کمیسیون تحویل موقت، قطعه سوم راه آهن خواف- هرات حدفاصل ایستگاه شمتیغ تا ایستگاه روزنک به طول ۶۲ کیلومتر تحویل اداره کل خط آهن دولتی افغانستان شد. حافظ سادات نژاد با اشاره به تغییرات در دولت افغانستان و نبودن امکان فعالیت پیمانکار در آن زمان ادامه داد: در زمان تغییرات سیاسی در این کشور بخش‌هایی از محور و ایستگاه روزنک دچار خسارات تخریبی و سرقت شد در نتیجه عملیات اجرایی در باقی مانده مسیر ممکن نبود. مجری راه آهن خواف- هرات گفت: با توجه به ضرورت و اولویت ترمیم این کار مقرر شده است که پس از تایید مجری طرح که شرکت ساخت وتوسعه است عملیات بخش باقیمانده که در تعهد ایران است آغاز شود و خط ظرف مدت ۶ ماه مجدد آماده بهره برداری شود. سادات نژاد افزود: هم اکنون شرکت ساخت وتوسعه به دنبال راه‌های تامین منابع مالی مورد نیاز و انتخاب پیمانکار برای عملیات تکمیلی باقیمانده مسیر از ایستگاه شمتیغ تا ایستگاه روزنک در کشور افغانستان است. مجری راه آهن خواف هرات گفت با توافق‌های صورت گرفته میان ایران و افغانستان، اداره کل خط آهن دولتی افغانستان مسئول عملیات ترمیم ایستگاه روزنک و نظارت بر اجراء و کنترل کیفیت کار بر عهده شرکت ساخت و توسعه است. سادات نژاد ادامه داد:‌کارهای انجام شده از سوی افغانستان بر طبق استانداردهای مدنظر هنوز به اتمام نرسیده است و نیاز به جایگزینی بخش‌های به سرقت رفته و تخریب شده دارد که برای عملیات تکمیلی ضروری و حیاتی است. وی با تاکید بر عزم جدی دو کشور برای تکمیل این خط آهن بیان داشت: با توجه به اهمیت بهره برداری راه آهن خواف- هرات برای دو کشور، تسهیل صادرات و واردات کالا و جا به جایی مسافر و همچنین دسترسی ریلی کشور افغانستان به آب‌های آزاد و کشورهای همسایه راه آهن خواف- هرات از مهمترین اولویت‌های زیرساختی دو کشور در توسعه ترانزیت بین المللی به حساب می‌آید.

منبع: خبرنگاران جوان

سرکنسولگری ایران حادثه تروریستی مزار شریف را محکوم کرد

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف وقوع حادثه تروریستی امروز را محکوم کرده و تسلیت گفت.سرکنسولگری ایران در مزار شریف وقوع حادثه تروریستی امروز در این شهر را که منجر به شهادت و جراحت شماری از مردم بی گناه این منطقه گردید را محکوم نموده و مراتب تسلیت خود را به بازماندگان این حادثه جانسوز اعلام می نماید. صبح امروز بر اثر انفجار یک خودروی حامل کارمندان یک شرکت نفتی در مزار شریف، دست کم ۶ نفر کشته شدند. محمد آصف وزیری، سخنگوی پلیس ولایت بلخ گفت که این انفجار حوالی ساعت ۷ صبح به وقت محلی رخ داد که اتوبوس متعلق به کارمندان نفت «حیرتان» بوده و حداقل ۱۳ نفر نیز زخمی شدند. علت انفجار مین کنار جاده‌ای بوده است.

منبع: ایسنا

دمای زیر صفر هم حریف مغول های معترض نشد

هزاران نفر از مردم مغولستان در دمای زیر صفر در پایتخت این کشور علیه فساد در صنعت زغال سنگ این کشور و افزایش تورم دست به اعتراض زدند.معترضان که بیشترشان جوانان بودند روز دوشنبه در میدان "سوخباتار" اولان باتور، پایتخت در دمای منفی ۲۱ درجه سانتیگراد دست به اعتراض زدند و خواستار "عدالت علیه مقام‌های فاسد و انحلال پارلمان" بودند. بر روی یک پلاکارد اعتراضی جمله "به ما کمک کنید، کشورمان در حال فروپاشی است" نوشته شده بود. دو چوپان که برای پیوستن به اعتراضات به پایتخت آمده بودند، گفتند: خوب انجام ندادن کاری، درست نیست. فکر می‌کنم درستش این است که جوانان خشمگین باشند. من می‌خواهم دولت، سارقان را تنبیه و مجازات کند. یک دانشجو نیز که در این اعتراضات حضور داشت، گفت: به نظر می‌رسد آنها قول‌هایی که داده بودند را فراموش کردند. آنها به ما قول زندگی بهتر داده بودند. آنها قرار بود اوضاع را بهتر کنند. اما هیچ کاری نکردند فقط پول ما را می‌برند و شکم‌های خودشان را پر می‌کنند. پلیس ساعت ۹ شب به وقت محلی به جمعیت تاکید کرد تا متفرق شوند چون اوضاع داشت متشنج می‌شد و یکسری درگیری با معترضان رخ داد. معترضان از بابت اقتصاد بیمار کشور و تورم ۱۵.۲ درصدی در پی حمله روسیه به اوکراین خسته و ناراضی هستند. اما خشم و نارضایتی عمومی همچنین به دلیل افشای ارتباطات برخی از قانونگذاران با صنعت زغال سنگ مغولستان و سرقت میلیارد دلاری این سنگ‌های رسوبی به وجود آمده است. اواسط نوامبر ۲۰۲۲، اداره مقابله با فساد مغولستان اعلام کرد بیش از ۳۰ مقام دولتی از جمله مدیرعامل کمپانی دولتی زغال سنگ " Erdenes Tavan Tolgo" بابت اختلاس تحت بازجویی قرار گرفته است. این کمپانی کنترل انبارهایی را برعهده دارد که حاوی ۷.۵ میلیارد تن زغال سنگ کک است که ماده حیاتی در روند فولاد سازی است و عامل اصلی عایدی بودجه دولتی است. این قانونگذاران همچنین از حق مالکیت خود بر معادن زغال سنگ و کمپانی‌های حمل و نقل استفاده کرده تا این سوخت فسیلی را از طریق مرز به چین صادر کنند و از عایدات و منافع غیرقانونی آن بهره‌مند شوند. یکی از قانونگذاران مغولستان در نشست خبری در پارلمان در نوامبر ۲۰۲۲ گفته بود: ۶.۴ میلیون تن زغال سنگ توسط مقام‌های گمرکی کشور ثبت نشده اما توسط گمرکات چین از ۲۰۱۳ ثبت شده‌اند. افشاکنندگان همچنین گفته‌اند که مقام‌های فاسد گمرکی کامیون‌های پر شده از زغال سنگ را به عنوان کالاهای وارداتی ثبت نکردند بلکه آنها را خودروهای مسافری معمولی ثبت می‌کنند. مغولستان ۸۶ درصد از صادراتش را به چین می‌فرستد که زغال سنگ بیش از نیمی از مجموع کل این صادرات است و زیرساخت‌های خود را به امید فروش بیشتر به این همسایه جنوبی خود دارد ارتقا می‌دهد. استخراج معدن بیش از یک چهارم از تولید ناخالص داخلی مغولستان را تشکیل می‌دهد. سفارت آمریکا در اولان باتور اعلام کرد، این تجمع گسترده در پایتخت مغولستان یک روز پس از آن برگزار شد که چند صد هزار معترض در اولان باتور تجمع کردند. معترضان سپس تلاش کردند تا به محل اقامت رسمی رئیس جمهوری و نخست وزیر بروند اما پشت موانع پلیس متوقف شدند. این کشور محصور بین چین و روسیه با بی ثباتی سیاسی از زمان تبدیل شدن به یک حکومت دموکراتیک دست و پنجه نرم می‌کند. نخستین قانون اساسی این کشور در ۱۹۹۲ و پس از چندین دهه حکمرانی کمونیستی تصویب شد. "خورلسوخ اوخنا" رئیس جمهوری کنونی مغولستان مجبور شد تا سال گذشته میلادی بعنوان نخست وزیر کناره گیری کند، پس از آنکه اعتراضات شکل گرفت و خشم عمومی بابت نوع عملکرد دولت نسبت به یک بیمار کرونایی و نوزادش اتفاق افتاد. وی چند ماه بعد در پی کسب ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس جمهوری مغولستان انتخاب شد. شورش گسترده روز دوشنبه در پایتخت این کشور زمانی رخ داد که معترضان به کاخ دولتی یورش برده و به ماموران اجرای قانون حمله کردند. اعتراضات سه روز است که در این کشور آسیایی شکل گرفته و در حالیست که مقام‌های مغولستان در حال تحقیق درباره سرقت گسترده زغال سنگ صادراتی هستند. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در دسته‌های بزرگ در مقابل کاخ دولتی در اولان باتور هستند و خواستار شفاف سازی تحقیقات رسوایی زغال سنگ و اعلام اسامی مظنونان به صورت علنی هستند. معترضان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان "آینده ما را ندزدید" و "اجازه بدهید زندگی زیبا و عادلانه در مغولستان داشته باشیم" نوشته شده بود. از طرفی درخت کریسمسی که در مقابل ساختمان نصب شده بود، در جریان این شورش به آتش کشیده شد که البته تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی تایید نشده است.

منبع: ایسنا

ایران به میدان جدید نفتی دست یافت

مهدی فکور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: در جنوب غرب کشور منابع جدید نفتی کشف شده که جزییات آن در آینده نزدیک توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد. وی افزود: همچنین یک بلوک اکتشافی دریایی در آب‌های خلیج فارس توسط متخصصان ایرانی طراحی شده که حجم ذخایر گازی این بلوک اکتشافی، بالغ بر ۳۰ تریلیون فوت مکعب است.مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران همچنین خبر داد، برای نخستین‌بار، به روش مغناطیس سنجی هوایی که تا اعماق ۷ هزار متر زیر سطح زمین را جهت شناسایی مخازن و میادین هیدروکربوری به کار می‌رود، دست یافتیم. فکور افزود: طراحی این هواپیما توسط دانشمندان ایرانی انجام شده و درحال حاضر این هواپیما در حال برداشت اطلاعات است و قرار است یک دهم مساحت کشور توسط این هواپیما مورد سنجش قرار گیرد. وی گفت: افراد اندکی در جهان توانایی پرواز با چنین هواپیمایی را دارند که باید در ارتفاع پایین (۶۰۰ متری زمین) و با شرایط خاصی به پرواز درآید، یک جوان ۳۰ ساله ایرانی که در ایران آموزش دیده، این کار خطیر را در کوه‌های زاگرس انجام خواهد داد.

منبع: تسنیم

شاخص صوتی ایستگاه شهرری به وضعیت خطرناک رسید

براساس اطلاعات دریافتی از سامانه برخط آلودگی صدا شرکت کنترل آلودگی هوا شهرداری تهران، میزان آلودگی صوتی ساعتی ایستگاه شهرری حدفاصل ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز /سه‌شنبه/ بر روی شاخص عددی ۷۱.۴۴ دسی بل قرار گرفته و خطرناک است.یکی از ایستگاه های ثابت سنجش صوت تهران در میدان نماز شهرری قرار دارد و بر طبق اطلاعات دریافتی از این ایستگاه که به صورت آنلاین، روزانه و شبانه منتشر می شود شاخص ساعتی این آلودگی صوتی میدان نماز حدفاصل ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز بر روی عدد ۷۱.۴۴ دسی بل قرار گرفته و این آلودگی صوتی خطرناک عنوان شده است.همچنین میانگین ۹ ساعته یا شبانه (میانگین تراز صوتی از ساعت ده شب تا هفت صبح) این ایستگاه نیز ۶۸.۸۷ بوده که معادل آزار دهنده برای گوش انسان تلقی می شود. از سوی دیگر شاخص ۱۵ ساعته یا روزانه (میانگین تراز صوتی از ساعت هفت صبح تا ده شب) این ایستگاه که معادل شاخص روزانه هم در نظر گرفته می شود نیز ۷۱.۷۵ دسی بل و خطرناک اعلام شده است. براساس این گزارش، شاخص پایین تر از ۶۰ دسی بل سالم، بین ۶۰ تا ۶۵ نامناسب برای کودکان و بیماران، بین ۶۵ تا ۷۰ آزاردهنده و بالای ۷۰ خطرناک اعلام شده است.

منبع: ایرنا

دولت سیزدهم ترمز تورم را کشید

وزارت اقتصاد تاکید کرد: در حالی که دولت سیزدهم در آغاز کار میراث دار تورم حدود ۶۰ درصدی بود، اما با اقداماتی که انجام داد، تلاش کرد با کنارگذاشتن اقدامات تورم‌زا، سیر صعودی تورم را متوقف و کاهش دهدوزارت امور اقتصادی و دارایی، در پاسخ به دو گزارش روزنامه تعادل با عنوان‌های «نشانه‌های کاهش تورم؛ شاید بهار ۱۴۰۲!» و «دولت با آمارها بازی می‌کند» اعلام کرد: باید توجه داشت که تورم دلایل تاریخی دارد، رشد نقدینگی و موتورهای خلق نقدینگی، ناترازی بانک‌ها و ناترازی بودجه از جمله دلایل ایجاد تورم هستند و به طور قطع نمی‌توان یک‌شبه و یک‌ساله ناترازی بانکی یا ناترازی بودجه را برطرف و اصلاح کرد. دولت سیزدهم گام‌های سازنده‌ای در این راستا برداشته و با عزم بیشتر و جدی‌تری به سمت کنار گذاشتن اقدامات تورم‌زا و عمل به اقداماتی که نرخ تورم را کاهش می‌دهد، پیش می‌رود. بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم ۱۲ماهه در زمان شروع به کار دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ به رقم ۵۹.۳ رسیده بود، اما با اقدامات دولت از جمله ثبات بخشی به بازار ارز، نظارت بر قیمت کالاها و خدمات و تامین مناسب کالاهای اساسی روند صعودی تورم کاهش و روند نزولی در پیش گرفت و در پایان سال گذشته به ۴۶.۲ درصد رسید همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه نیز از ۵۴.۹ درصد در شهریور سال گذشته به ۲۹.۵ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسید که حاکی از تاثیر اقدامات دولت در مهار تورم است. اگرچه روند کاهشی نرخ تورم نقطه به نقطه از ابتدای سال جاری متاثر از آثار تورمی حذف ارز ترجیحی و مردمی‌سازی یارانه‌ها متوقف و در چهار ماه نخست سال با روند افزایشی مواجه شد، اما با توجه به اینکه حذف ارز ترجیحی موجب اصلاح قیمت شماری از کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌شد، سطح تورم کالاهای اساسی خوراکی از مردادماه امسال به مسیر پیشین خود بازگشت و در مجموع تورم نقطه به نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی از مردادماه روند نزولی به خود گرفت و در آبان ماه نیز ادامه داشته و از ۴۵.۸ درصد در مردادماه سال جاری به ۴۳.۳ درصد در آبان‌ماه رسیده است. تورم نقطه به نقطه از آن جهت حائز اهمیت است که دورنمای تورم و مسیر آتی تورم سالانه را نشان می‌دهد، دلیل دوم اهمیت تورم نقطه به نقطه، واکنش سریع‌تر آن به تغییرات سطح عمومی قیمت‌هاست. از طرف دیگر تغییرات نرخ تورم نقطه به نقطه، در یک فرایند تدریجی اثر خود را بر تورم سالانه نشان می‌دهد و قرار است نرخ تورم صعودی شود، آثار آن خود را ابتدا در تورم تولیدکننده و سپس در تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده نشان می‌دهد. همچنین این بهبود شاخص را در مهار رشد نقدینگی به عنوان یکی از مهم‌ترین موتورهای تورم‌زا نیز شاهد هستیم و رشد نقدینگی که در سال ۹۹ حدود ۴۰.۶ درصد بود در مهرماه ۱۴۰۱ به ۳۴ درصد رسیده است.

منبع: ایرنا

اطلاعات تیم ۱۲ نفره ضد امنیتی را متلاشی کرد

شبکه ۱۲ نفره مرتبط با خارج از کشور در استان مرکزی شناسایی و دستگیر شدند .تلاش پاسداران گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ،شبکه ای متشکل از ۱۲ نفر عنصر مرتبط با عوامل خارج از کشور در یکی از شهرستان های استان شناسایی شدند و با هماهنگی مقام قضایی زیر ضربه قرار گرفتندبا تلاش های شبانه روزی حافظان امنیت در سپاه روح الله استان مرکزی شبکه ای متشکل از ۱۲ نفر عنصر مرتبط با عوامل خارج از کشور در یکی از شهرستان های استان شناسایی شدندو با هماهنگی مقام قضایی زیر ضربه قرار گرفتند . روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی در اطلاعیه ای آورده است: اعضای این شبکه با هدایت عوامل ضد انقلاب ساکن در آلمان و هلند ضمن فعالیت علیه امنیت ملی با تهیه سلاح جنگی قصد اقدامات خرابکارانه داشتند که با توجه به اشراف دستگاه اطلاعاتی قبل از هر گونه اقدام دستگیر شدند . در متن اطلاعیه روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی آمده است: به توفیق الهی و با توجه به اعتراف سرویس های خارجی در جلسات محرمانه داخلی طرح اغتشاشات شکست خورده است لکن اعتصابات با حربه تهدید و به قصد برهم زدن تمرکز دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای اقدامات تروریستی همچنان در دستور کار سرویس ها و عوامل میدانی آنها قرار دارد لذا سپری شدن این روزها مجدداً نیازمند هوشیاری آحاد مردم وفادار و صاحبان حقیقی ایران اسلامی عزیز به ویژه بازاریان دانشجویان و کارگران است. روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی از مردم خواست، همچنان گزارش های اطلاعاتی و امنیتی خود را از طریق شماره ۱۱۴ با خادمان خود در میان بگذارند.

منبع: شبکه خبر

آخرین آسیایی هم با جام وداع کرد

تیم فوتبال برزیل با برتری برابر کره جنوبی به جمع هشت تیم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.تیم‌های ملی فوتبال برزیل و کره جنوبی از ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه شب، در ادامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه ۹۷۴ به مصاف هم رفتند که برزیل با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. سلسائو در همان نیمه نخست کار چشم بادامی‌ها را تمام کرد و ۴ بار دروازه آن‌ها را گشود. گلزنی وینیسیوس جونیور در دقیقه ۷، نیمار در دقیقه ۱۳، ریچارلیسون در دقیقه ۲۹ و لوکاس پاکتا در دقیقه ۳۶ سبب شد قهرمان پنج دوره جام جهانی با برتری قابل توجهی به رختکن برود. کره جنوبی در این بازی باخت تا آخرین تیم آسیایی باشد که از دور مسابقات کنار رفت. برزیل از ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۱۸ آذر در اولین دیدار از دور یک چهارم نهایی جام جهانی قطر، مقابل کرواسی صف آرایی می‌کند.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha