جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه دشتستان ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان نبی اکرم (ص) برازجان حضور یافت و دغدغه های آنان را شنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان نبی اکرم (ص) برازجان حضور یافت و ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و شنیدن دغدغه های آنان، پیرامون فلسفه خلقت انسان به سخنرانی پرداخت.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه انسان موجودی است مرکب از جسم و روح که آفرینش او در دو مرحله انجام شده است، گفت: ابتدا خداوند حضرت آدم(ع) را از خاک آفرید و سپس انسان های دیگر از نسل او آفریده شدند.

حجت الاسلام مصلح در ادامه با اشاره به اینکه طبق قرآن و احادیث مختلف خداوند تمام هستی را برای انسان آفریده است، اظهار داشت: انسان تنها به گوشت و پوست و استخوان خلاصه نمی شود بلکه روح که مهمترین بخش کالبد او می باشد نیز در وجود انسان به امانت گذاشته شده، روحی که خداوند از خود در انسان دمیده است و تمام رمز و راز خلقت انسان در این روح نهفته است.

وی با بیان اینکه هدف از خلقت انسان عبودیت و رسیدن به مرتبه کمال و استفاده از رحمت بی‌پایان الهی است، تصریح کرد: دادن رحمت نیز، مقتضای ذات الهی است، یعنی ذات او این‌گونه فیاض است که رحمت از او صادر می‌شود و هر موجود را به کمال شایسته خویش می‌رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha