جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان آذربایجان شرقی گفت: اقامه نماز غیر از نماز خواندن است اقامه نماز یعنی با جماعت نماز خواندن و هنگام وقت نماز همه به طرف نماز حرکت کردن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجید آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت آذربایجان شرقی در جلسه سلامت اداری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: تذکر و یادآوری برای انسان همیشه نیاز است.

وی افزود: نماز یکی از تذکرها است، زیرا خداوند فرموده است «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَیٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ ۗ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ یعنی (نماز را به جای آر، که همانا نماز است که از هر کار زشت و منکر باز می‌دارد و همانا ذکر خدا بزرگتر است، و خدا به هر چه کنید آگاه است/ آیه ۴۵ سوره عنکبوت»؛ نماز هم از آسیب های فردی و هم از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

حجت الاسلام آقاجانی یکی از ویژگی های منتظران حضرت مهدی (عج) را طبق آیه إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ - حج آیه ۴۱- اقامه نماز دانست و افزود: کسانی که در زمین قدرت پیدا می کنند اقامه نماز می کنند و اقامه نماز غیر از نماز خواندن است اقامه نماز یعنی با جماعت نماز خواندن و هنگام وقت نماز همه به طرف نماز حرکت کردن است.

انتهای پیام

اقامه نماز ویژگی منتظران حضرت مهدی(عج) است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha