پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / شورای سیاست گذاری فعالیت‌های مهدوی استان همدان

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با بیان اینکه کارهایی همانند سه‌شنبه‌های مهدوی نباید تنها در مساجد و اماکن خاص برگزار شود، یادآور شد: خوب است با برگزاری این مراسم در نقاط مختلف، مخاطبان خود با هر نگاه و سلیقه‌ای را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، جلسه شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان همدان بعد از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و حجت الاسلام والمسلمین نصوری معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، در محل سالن جلسات ستاد اقامه استان همدان برگزار شد.

در شروع این جلسه حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم دبیر بنیاد مهدویت استان همدان، با اشاره به اینکه نسل امروز باید حضرت مهدی(عج) و ولایت آشنا شود، اظهار داشت: این وظیفه بر عهده مجموعه‌ها و متولیان عرصه مهدویت است که با تمام توان وارد میدان شوند و بستر را برای آشنایی دختران و پسران جوان با مباحث مهدویت فراهم کنند.

شرکت ۵ هزار نفر در مسابقات پیامکی مهدویت

در ادامه حجت الاسلام هادی بردبار، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همدان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این بنیاد در طول یکسال گذشته، خاطرنشان کرد: ۶۹ محله مهدوی به برگزاری جشن‌های مهدوی و سه شنبه‌های مهدوی مشغول هستند که مجریان آن نیز همگی از افراد شرکت کننده در دوره‌های تخصصی مهدویت می‌باشند که توانایی پاسخگویی به شبهات را به درستی دارند.

وی با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های مهدوی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اجرایی شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت مبلغان طرح امین و امامان جماعت مدارس این طرح به منظور آشنایی بیشتر با مباحث مهدویت به صورت مستمر هر سه شنبه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همدان از اجرای طرح یاران موعود در دانشگاه‌ها و مدارس همدان خبر داد و یادآور شد: در این طرح برای دانشجویان و دانش‌آموزان در ده جلسه مهم‌ترین مسائل مهدویت ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به تولید و انتشار کلیپ‌هایی با موضوع مهدویت با بهره گیری از ظرفیت مبلغان و اساتید مرکز تخصصی مهدویت استان همدان، مطرح کرد: هر ماه مسابقه‌ پیامکی از مباحث مطرح شده در این کلیپ‌ها برگزار می‌شود که در حدود ۵ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

لزوم برگزاری دوره توانمند سازی در مباحث مهدویت، برای مبلغان و طلاب

حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان نیز با تأکید بر اینکه باید از همین امروز کار خودمان را برای نیمه شعبان آغاز کنیم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات، برگزاری دوره توانمند سازی برای مبلغان و طلاب است در عرصه مباحث مهدوی است.

وی افزود: ماه‌های رجب، شعبان، رمضان و شوال در پیش است و طلاب پس از حضور در دوره توانمند سازی می‌توانند در این ایام و در مراسم‌های گوناگون به بیان موضوعات مرتبط با مخاطبان خود بپردازند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان خواستار برگزاری گردهمایی فعالان مهدویت در استان شد و گفت: ارتباط مستمر با فعالان این عرصه و استفاده از تجارب پیشکسوتان نیز می‌تواند در معرفی و ترویج فرهنگ مهدویت بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه کارهایی همانند سه‌شنبه‌های مهدوی نباید تنها در مساجد و اماکن خاص برگزار شود، یادآور شد: خوب است با برگزاری این مراسم در نقاط مختلف، مخاطبان خود با هر نگاه و سلیقه‌ای را جذب کنیم.

حجت الاسلام ملیحی با تأکید بر اینکه مردم تشنه خدمت هستند، گفت: از برنامه‌های مناسب دیگر نیز می‌توان به خدمت رسانی به مردمی با شعار مهدویت اشاره کرد که با نیت حضرت مهدی(عج) هر کس هر کاری که در توان دارد را برای حضرت حجت(عج) در نیمه شعبان انجام دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha