پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
البرز

نماینده ولی فقیه در استان البرز به کم کاری مدیران فرهنگی سابق در این استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز در سطح مدارس و مراکز علمی استان برخی دانش‌آموزان از مسائل دینی آگاهی ندارد و بایستی برای ارتقاء فهم دینی در جامعه همه ما تلاش کنیم تا این خلا بزرگ جبران شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، گردهمایی فعالان مهدوی استان البرز عصر امروز سه‌شنبه ۱۵آذرماه، در حسینه حضرت امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه البرز برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تشکر از زحمات و تلاش‌های مهدی یاوران گفت: خداوند به شما توفیق حرکت در مسیر معرفی و بیان معارف مهدویت را داده و ان شاءالله قدردان آن باشید.

وی با بیان اهمیت تفقه در دین، معرفت دینی را برای هر مسلمان لازم دانست و ادامه داد: در حال حاضر شناخت ما از ائمه اطهار(ع) و بزرگانی چون حضرت زینب(س) بسیار محدود است و نسبت به حضرت مهدی (عج) نیز شناخت کمی داریم و طبیعی است که هر چه معرفت بیشتر شود، محبت نیز بیشتر شده و تلاش‌ها برای ظهور حضرت حجت بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به سیر مطالعاتی در حوزه‌های مختلف دین تاکید کرد و افزود: شما مهدی یاوران بایستی ابتدا خود شناخت و معرفتتان را به حضرت بالا ببرید تا بتوانید راهنمای مردم باشید و عدم شناخت امام زمان خود از علل دوری از ایشان است.

امام جمعه البرز با توضیح توقیع امام عصر (عج) به محمد بن هلال کرخی گفت: در این توقیع حضرت فرمودند «نادانان شیعه و کم خردهای آنها و کسانی که بال پشه از دین آنها برتر و ارزشمند تر است ما را آزار می‌دهند.» در واقع بر اساس این فرمایش ما باید ببینیم جایگاهمان کجاست و نکند رفتار ما باعث آزار حضرت باشد.

وی با تأکید بر اینکه همه شیعیان موظف به فهم عمیق دین هستند و بایستی احکام، عقائد، مسائل توحیدی و اخلاقی را فرا بگیرند، افزود: امام صادق(ع) فرمودند «هر یک از اصحاب ما که فهم دین ندارد خیری در آن نیست». امام رضا(ع) هم فرمودند «یکی از علامات مومن تفقه در دین است».

امام جمعه کرج با بیان اینکه فتنه امروز جنگ دینی است، افزود: این جنگ با هدف از بین بردن دین در جامعه به راه افتاده و همه بایستی خود و دیگران را مجهز به فهم دین کنیم.

وی به کم کاری مدیران فرهنگی سابق در این استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز در سطح مدارس و مراکز علمی استان دانش‌آموزان از مسائل دینی آگاهی ندارد و بایستی برای ارتقاء فهم دینی در جامعه همه ما تلاش کنیم تا این خلا بزرگ جبران شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدرضا عسگری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان البرز هم با اشاره به اهمیت نشر معارف مهدوی در شرایط امروز جامعه، اظهار کرد: زمانی که برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی از تهران آغاز شد قرار بر این بود که در تمام مراکز اعم از دانشگاه‌ها، مساجد و کانون‌های مهدوی و حتی پارک‌ها اقداماتی با محوریت ترویج فرهنگ مهدویت صورت بگیرد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره پرداختن دقیق به معارف مهدویت، گفت: رهبری بر اهمیت معارف مهدویت تاکید کردند و بر اساس این توصیه نباید نسبت به محتوای مهدویت نگاه ساده و غیر علمی داشت.

عسگری با اشاره به تأسیس قرارگاه فرهنگی انتظار، گفت: این قرارگاه به منظور ساماندهی و تمرکز بر تمام اقدامات و برنامه‌های مهدوی با تکیه بر تفکر و تدبیر تشکیل شده و با نگاه به آینده به دنبال هم‌افزایی و هم فکری با فعالان مهدوی است.

وی ادامه داد: فعالان سه‌شنبه‌های مهدوی که در سطح شهر به نشر معارف مهدویت می‌پردازند در این قرارگاه فعالیت‌هایشان نظام‌مند و هدفمند می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز با اشاره به پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی با موضوع مهدویت گفت: فعالان مهدوی بایستی در اجرای برنامه‌های خود ضمن توجه به احساسات پاک در ارتباط دلی با حضرت نسبت به نشر معارف صحیح مهدوی برای مخاطبان خود کوشا باشند.

وی افزود: بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) بستری را فراهم کرده که همواره محتوای صحیح در حوزه مهدویت را تولید و در قالب کتاب، جزوات اعزام کارشناس و مربیان آموزش دیده در مناسبت‌های مختلف چون ایام فاطمیه، پیروزی انقلاب اسلامی مباحث مهدویت را مرتبط با بحث‌ها روز منتشر کند.

در این نشست برخی از فعالان مهدوی به بیان پیشنهادات و درخواست‌های خود در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی در مناطق مختلف استان از جمله مناطق حاشیه نشین که ضرورت اقدامات فرهنگی و ارائه خدمات اجتماعی به ساکنان آن ضروری است، پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha