سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست سواد رسانه ای مدرسه علمیه حضرت نرجس س زاهدان

حوزه/کارشناس رسانه و فضای مجازی در جمع بانوان طلبه زاهدانی، دفاع از جمهوری اسلامی را وظیفه همه دانست و گفت: ما در این زمان با جنگ جهانی رسانه‌ای روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، سعید دهنوی کارشناس رسانه و فضای مجازی، روز چهارشنبه در نشستی با موضوع سواد رسانه در مدرسه علمیه حضرت نرجس سلام الله علیها زاهدان، اظهارداشت: ما الان در یک جنگ و موقعیت نابرابر هستیم که بسیار متفاوت با فتنه ها و جنگ های اجتماعی گذشته است.

وی، افزود: بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مواجهات دشمن در حوزه جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران در سال های ۱۳۷۸، ۱۳۹۹، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱، از جمله فتنه ها و جنگ های نرم هستند.

کارشناس سواد رسانه ادامه داد: در سال ۱۳۷۸ روزنامه نشاط و خرداد متعلق به اصلاح طلبان مطلبی با عنوان مطبوعات و آزادی مطبوعات را منتشر کردند و این باعث شلوغی هایی در دانشگاه مخصوصاً دانشگاه تهران شد و در نهایت با حضور آگاهانه مردم این فتنه سریع جمع شد.

دهنوی، اضافه کرد: سال ۱۳۸۸ با یک برنامه‌ریزی چند ماه قبل از انتخابات بی بی سی فارسی و فیسبوک، وب‌سایت‌ها فعالیت‌هایشان را شروع کردند و به بهانه انتخابات ریاست جمهوری، فرصت برای طرح موضوعات غیر متعارف و خلاف نظام جمهوری اسلامی مهیا شد و از طرفی هم برخی از خواص خائن در اینجا آب در آسیاب دشمن ریختند تا در نهایت باز هم با حضور هوشیارانه مردم در میدان، این فتنه هم جمع شد.

وی، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ جریان متفاوت شد و دشمن از حدود هشت سال پیش از آن که جنگ نرم اقتصادی را شروع کرده بود فشار جدی در معیشت مردم باعث شلوغی هایی شد و این بار نه تنها در تهران و شهرهای دیگری نظیر مشهد همین اتفاق افتاد، بلکه معترضین فقط دانشجویان نبودند و مالباختگان و کسانی که مشکل معیشتی هم داشتند به اعتراضات پیوستند در حالی که رسانه‌ها هم به طور جدی به این اغتشاشات پیوستند اما همچنان نقش آفرینی جدیدی به وجود نیامد.

کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: در سال ۱۳۹۸ اغتشاشات بنزینی به دلیل ناهماهنگی و بی تدبیری از طرف دولت در اظهار بی اطلاعی رئیس دولت از موضوع گرانی بنزین، جمعیتی معترض را به خیابان‌ها کشاند و پمپ بنزین ها را آتش زدند.

دهنوی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱موضوع اصالتی نداشت؛ برعکس سال ۱۳۹۶ و۱۳۹۸ که موضوع اعتراضات درست بود ولی در سال ۱۴۰۱ یک دروغ بود که از مرگ یک خانمی به نام مهسا امینی شروع شد.

وی افزود: در گذشته فتنه ها رهبرانی داشتند، اما در این دوره رهبری وجود نداشت اما وجود اساسی رسانه ها که از گوشه گوشه اتفاقات، تصاویر و فیلم هایی را منتشر می کردند و بعد از آن هم حضور سلبریتی‌ها و هنرمندان و بازیگران به طرز عجیبی اتفاق افتاد

جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران

کارشناس رسانه و فضای مجازی اظهار داشت: ما در این زمان با جنگ جهانی رسانه‌ای روبرو هستیم که اینترنشنال در روزهای عادی ۳۰ پست اینستاگرامی و در ایام اغتشاشات روزی ۱۳۰پست منتشر می کرد و رسانه ای ها می دانند که تولید ۱۳۰ پست در یک روز عجیب است.

دهنوی خاطر نشان کرد: در این زمان وظیفه ما دفاع از جمهوری اسلامی است و اگر ما در محافل خانوادگی در جمع های خودمانی و در مدارس و محل کار خودمان نسبت به این مسئولیت خود یعنی دفاع از نظام جمهوری اسلامی بی تفاوت باشیم مطمئن باشیم ما هم جز خیانت کاران هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha