پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی

حوزه/ اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر خبری از دین نخواهد بود، اقتصاد یعنی نان مملکت، دینداری مردم بدون اقتصاد سخت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی اظهار داشتند: مرحوم کلینی روایتی را از پیامبر گرامی اسلام نقل کرده است که خدایا بین مردم و نان آنها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر خبری از دین نخواهد بود، اقتصاد یعنی نان مملکت، دینداری مردم بدون اقتصاد سخت است.

ایشان ادامه دادند: در زبان فارسی کسی که جیبش خالی است را گدا می گویند، کلمه گدا بار علمی ندارد، قرآن کریم از چنین شخصی با نام «فقیر» یاد می کند، فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است و قدرت قیام ندارد، ملتی که جیبش خالی باشد قدرت قیام نخواهد داشت لذا مسئولین باید برای حل مشکلات اقتصادی ملت تلاش کنند.

معظم له اذعان داشتند: در یکی از دعاهای نورانی صحیفه سجادیه آمده است که خدایا آن توفیق را بده که ما «حُسن الولایه» داشته و «سوء الولایه» نداشته باشیم؛ حسن الولایه یعنی مدیریت خوب، مسئولیت خوب، یعنی فرد بتواند کسانی که زیرمجموعه و تحت امرش هستند را خوب اداره کند. هر کسی در حوزه کاری خودش به نوعی والی است. ان‌شاء‌الله با توجه به سرمایه های عظیم کشور با مدیریت خوب، مشکلات جامعه هر چه سریعتر رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر دولت زیر دست علما اداره می شد مشکل اقتصادی نداشتیم، دولت اقتدار خویش را در سایه علمای دینی تامین میکند اما در اجرای مسئولیتش، بنا به منفعت خودش قدم برمیدارد؛ ساختار سیاسی وام گرفته از غرب، مناسب کشور اسلامی نیست؛ کشور اسلامی ساز و کار خودش را نیاز دارد، به فرض اگر سه قوه به تسخیر افراد بدکار درآمد، چگونه می تواند از منجلاب بیرون برود؟ با شعار پوشالی دموکراسی و سلطنت رؤسای همیشه رئیس نه تنها یک کشور بلکه دنیا معذب است.