شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ما روحانیون باید از لباس، بیان و دارایی‌هایمان استفاده و به جامعه نشاط ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام صبح امروز در نشست مشترک روحانیون نیروهای مسلح استان با بیان اینکه نباید نگران فتنه‌های گوناگون باشید، گفت: باید بیدار باشید و دشمن را بشناسید، امید و این مکتب نورانی را در جامعه تزریق و تعریف کنید زیرا که همه عظمت‌ها در سایه جهاد و مقابله با همین فتنه‌ها ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مسائل اولیه تشیع را همه می‌دانیم اما مرور احادیث سبب رفع شبهه، غنای همه جانبه و باورمندی می‌شود و ثبات قدم به انسان می‌دهد که لازم است در جلسات برای همه بازگو شوند.

وی « تهذیب» را عاملی دانست که همگان بدان نیاز دارند و ادامه داد: وقتی ما خود را خالص نکنیم نمی‌توانیم موثر باشیم، همه به انواع شرک خفی در قالب علقه‌های مختلف گرفتاریم که چشم را کور و گوش را کر می‌کند لذا باید خود را از این گرفتاری‌ها برهانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به توجه به خلقیات رفتاری و اجتماعی تاکید کرد و گفت: حضرت علی علیه السلام در حدیثی خوبی‌، ایثار و بردباری، کنکاش نکردن، چشم‌پوشی، توجه به زیردستان، تجسس نکردن و زبان لین را از ویژگی‌های اخلاقی می‌دانند که باید جز برنامه‌های رفتاری با دیگران قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید از لباس، بیان و دارایی‌هایمان استفاده و به جامعه نشاط ببخشیم، افزود: آینده بسیار روشن است و اصلا نباید تاریکی در آن راه داد البته باید توجه کرد که روشنی را در چه چیزی می‌بینیم یا در این راه هستیم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم یا ما نیز می‌رویم و دیگران راه ما را ادامه می‌دهند پس تاریکی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اگر هر کس در حیطه خود تلاش و نقش خود را خوب ایفا کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد البته این مطلب بدان معنا نیست که نسبت به مسائل کلان جامعه بی‌تفاوت شویم بلکه یعنی به مسائل مربوط به خود و جامعه هدف دقت بیشتری داشته باشیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • saeedtosi IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    جاداره جمهوری اسلامی فردارابه مناسبت نارو زدن چین به آمال و آرزوی حوزه بین الملل و ناامید کردن دستگاه سیاست خارجه عزای عمومی اعلام کنه ،واقعا چین جمهوری اسلامی را آچمز کرده و داغی بزرگ بردلش گذاشته،خدالعنت کنه این چشم بادومی های سگ خوررا