دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری نشست خبری اولین رویداد ملی سبک زندگی

حوزه/ دبیر اولین رویداد ملی سبک زندگی از شرکت حدود ۶۰ مجموعه مردمی در این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، مدیر اندیشکده سبک زندگی و دبیر اولین رویداد ملی زندگی، امروز ۲۰ آذر در نشست خبری این رویداد اظهار داشت: سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند و مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به این مقوله اشاره کرده و مصادیق متنوع آن از جمله وجدان کاری، نظم اجتماعی، بهره وری ساعت های کاری و... را مطرح و نسبت به آن تاکید کردند.

وی، به بیان گزارشی از فعالیتهای اندیشکده سبک زندگی پرداخت و بیان کرد: این اندیشکده سال ۹۱ و بعد از فرمایش مقام معظم رهبری با حضور گروهی از جوانان حوزوی و دانشگاهی در اهواز شکل گرفت و از اقدامات اندیشکده تهیه و تدوین ۹۲ واحد آموزشی سبک زندگی و آموزش بالغ بر ۱۲ هزار نفر در سطح کشور در ده سال گذشته بوده است که در این فرآیند ۵۲ نفر عضو اندیشکده به ما کمک کردند.

مدیر اندیشکده سبک زندگی در ادامه گفت: هم اکنون ده سال از مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی گذشته و زمان خوبی بود که تلاش‌های انجام شده در سطح سازمان‌ها و نهادها و خروجی آنها رصد بشود و در گام دوم، برای ده سال بعد نقشه راهی تدوین شود. ایده برگزاری رویداد ملی زندگی از سوی اندیشکده سبک زندگی استان بر این اساس شکل گرفت.


دبیر رویداد ملی زندگی خاطر نشان کرد: رویداد ملی زندگی آبان ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد و در این رویداد تلاش کردیم کنشگران فعال در حوزه سبک زندگی در سطح کشور را شناسایی کنیم و در نهایت به ۱۰۲ مجموعه فعال در سطح کشور رسیدیم که سهم خوزستان ۵ مجموعه فعال بود.

وی، افزود: ما سعی کردیم در رویداد ملی زندگی این دغدغه را ایجاد کنیم که باید خروجی کار محصولات فرهنگی باشد و ما باید بتوانیم در کنار تولید محتوا، به تولید و توزیع محصول برسیم. از این رو در این رویداد، دو کارگاه آموزشی «چرخه ایده تا مصرف» و «چرخه تهدید تا فرصت» برای کنشگران سبک زندگی برگزار شد.

عباسی اصل گفت: در این رویداد، حدود ۶۰ مجموعه مردمی سبک زندگی از کل کشور شرکت کردند و با این رویداد حرکت خوبی در کشور ایجاد و عزت نفسی به مجموعه‌های مردمی داده شد که می‌توانند در پایتخت چنین رویدادهایی را اجرا کنند. از دیگر دستاوردهای رویداد ملی زندگی این بود که بنا شد اندیشکده سبک زندگی استان، شورای راهبری رویداد ملی زندگی را فعال کند که در حال حاضر ۱۳ مجموعه مردمی به عنوان اعضای این شورا تعیین شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی این رویداد برای سال آینده هستند.

وی، با تصریح به اینکه در حال حاضر نقشه کلانی برای سبک زندگی در کشور نداریم، گفت: این شورا نشست‌هایی را ماهانه برگزار می‌کند که بتواند به این نقشه عملیاتی جامع دست پیدا کند. این مأموریت «نقش من در نقشه ما» نام دارد که در آن به دنبال شناسایی نقش مجموعه‌های مردمی سبک زندگی در نقشه کلان سبک زندگی هستیم.

دبیر رویداد ملی زندگی در پایان گفت: دبیرخانه رویداد ملی زندگی در خوزستان قرار دارد و قرار است این رویداد مهرماه هر سال به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار شود.

شرکت ۶۰ مجموعه مردمی در اولین رویداد ملی سبک زندگی

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha