دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: بی شک اهمیت دادن به پژوهش، زمینه ساز کاهش نقاط ضعف در امور مدیریتی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش ابراز داشت: یکی از توصیه های اکید حضرات معصومین(ع) انجام کارها بر اساس تحقیق و پژوهش است و نشان می دهد که گذشته از ضرورت های عقلانی اهتمام به پژوهش و تأکید بر این مهم، دارای ریشه قرآنی و روایی است.

وی افزود: در آموزه های اسلامی به طور خاص سفارش شده که هر چه بیشتر و بهتر به سمت تفکر و تفقه حرکت کنیم، چرا که این مساله، زمینه ساز تولید علم و حرکت جامعه در راستای رشد و پیشرفت و حل مشکلات است.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان این که پژوهش، جان مایه مدیریت کشور و حمکرانی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... به شمار می رود، گفت: بر این اساس هر چه به علم و پژوهش و کارهای پژوهشی توجه بیشتری صورت گیرد، به همان میزان نواقص و ضعف های متصور و ممکن در مدیریت اجرایی کشور کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر رشد و تعالی کشور ما باید بیش از پیش به پژوهش بها داده و زمینه تحقق اقتضائات و الزامات آن را فراهم کنیم و حال آن که متأسفانه پژوهش در کشور ما، آن طور که باید و شاید جدی گرفته نمی شود و یا این که بعضاً انجام پژوهش ها بر اساس اولویت ها و نیازها نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha