جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

مدیر حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: دغدغه تربیتی طلاب بیشتر در کنار آموزش در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد، تقویت انگیزه باید امر مهمی برای استاد باشد تا طلبه از ناامیدی و مأیوسی خارج شود و انگیزه او قوی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی صبح امروز در جمع اساتید حوزه علمیه ولایت شهرکرد به تکریم استاد در نسل‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تغییر زمانه، فضاها و امکانات روی روح و جسم و حرکات اثر گذاشته است.

مدیر حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: دغدغه تربیتی طلاب بیشتر در کنار آموزش در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد، تقویت انگیزه باید امر مهمی برای استاد باشد تا طلبه از ناامیدی و مأیوسی خارج شود و انگیزه او قوی شود.

وی ادامه داد: یعنی در عین تقویت انگیزه مهارت آموزی را نیز باید در نظر بگیریم، زیرا که در این صورت یاس و ناامیدی فراموش می‌شود و اگر این ناامیدی رفع نشود ممکن است در حالات مختلف اعتراض به نوع غذا و روز تشکیل کلاس و مسائل جزئی دیگر خود را نشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: طلاب نیز از اساتید خواسته‌های به جایی دارند و انتظار دارند اساتید در زمینه‌های آموزشی و تربیتی کمک حال آنان باشند و به گونه‌ای نباشد که سر کلاس مطالب فقط روخوانی شود، بلکه باید به گونه‌ای باشد که طلبه مطلب را درک کند اگر استاد زحمت را کشید ولی طلبه درس را متوجه نشد دیگر موردی متوجه استاد نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha