یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از 12 اثر از آثار دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی

حوزه/ امروزه در این جنگی که در فضای مجازی راه افتاده است شاهد صف آرایی همه دشمنان هستیم و همه در این چالش مهم درگیر شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و مدیر مرکز ملی فضای مجازی امروز در مراسم رونمایی ۱۲ اثر از آثار دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی به مناسبت هفته پژوهش و دیدار با آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد گفت: در دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی ما از تعدادی از فضلای حوزه برای تولید مطالب و مباحث فقهی و دینی فضای مجازی بهره می گیریم و مسائلی که در حوزه فقهی مرتبط با فضای مجازی می باشد از روشنگری آنان استفاده می کنیم.

وی گفت: امروزه آنچه در فضای مجازی شاهد آن هستیم یک جنگ است که به راه افتاده است، در فضای مجازی آن چیزی که تعیین کننده جنگ است قدرت نرم است.

دبیر شورای عالی و مدیر مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروزه در این جنگی که در فضای مجازی راه افتاده است شاهد صف آرایی همه دشمنان هستیم و همه در این چالش مهم درگیر شده ایم.

فیروزآبادی با اشاره به نقش پررنگ دشمنان اسلام و انقلاب در جهت دهی فضای مجازی به نفع خود گفت: غربی ها در این جنگ رسانه ای به فضای مجازی در قالب پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی به نفع خود شکل دادند و زیرکانه قواعدی برای آن وضع کرده اند.

وی افزود: مدیریت این پلتفرم ها و شبکه ها امروزه به دست آمریکاست که باعث ایجاد دوقطبی های مختلفی در جامعه ما شده است، دو قطبی های همچون حجاب و بی حجاب و شیعه و سنی، چرا که قبلا و در گذشته این مباحث اصلا مطرح نبود اما غربی ها با استفاده از همین شبکه ها این دو قطبی ها را به وجود آوردند.

فیروزآبادی گفت: باید نگاه کنیم که امروزه قلمروسازی ما در این فضای مجازی کجاست؟
امروزه لازم است که از طریق فرهیختگان و نخبگان جامعه مطالب درست و مناسب در فضای مجازی گذاشته شود و آحاد جامعه نیز در این فضا نقش ایفا کنند تا قدر و ارزش افراد مذهبی به اندازه شایسته آنان در فضای مجازی به خوبی نشان داده شود.

خاطرنشان می شود: در پایان این دیدار از تعدادی از آثار دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی به مناسبت هفته پژوهش رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha