شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1058977
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
مجموعه هفت جلدی زندگی علما رونمایی شد

حوزه/ مراسم رونمایی از مجموعه ۷ جلدی کتاب زندگی با محوریت علمای سادات با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتشارات روایت فتح در راستای رسالت فرهنگی خود اقدام به چاپ و انتشار و رونمایی از مجموعه ۷ جلدی کتاب زندگی با محوریت علمای سادات کرده است.

این مجموعه شامل زندگی امام خمینی به قلم حورا نژاد صداقت، زندگی آیت الله سید مصطفی خمینی به قلم آزاده جهان احمدی، زندگی آیت الله سید محمد بهشتی به قلم فاطمه وفایی‌زاده، زندگی آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی به قلم حورا نژاد صداقت، زندگی آیت الله سید محمدحسین طباطبایی به قلم حبیبه جعفریان، زندگی آیت الله سید علی قاضی و زندگی آیت الله سید حسین بروجردی به قلم آزاده جهان‌احمدی می‌باشد که روز دوشنبه در مدرسه علمیه امام خمینی تهران رونمایی شد.

در این مراسم که با نام و یاد طلبه شهید آرمان علی‌وردی و با حضور جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران، مدیران بنیاد روایت فتح و جمعی از اساتید و فضلای حوزه‌ برپا شد، سیدمحمد نادری، مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح و حجت الاسلام حسینیان نویسنده کتاب «ضیافت در حبس» و از اساتید سطح عالی حوزه به ایراد سخنرانی پرداختند.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم و خوش‌آمدگویی مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح و معرفی مختصر مجموعه زندگی علما توسط ایشان آغاز شد و با تقدیر از مهمان ویژه برنامه پدر طلبه شهید آرمان علی وردی ادامه پیدا کرد.

پدر شهید علی‌وردی ضمن قدردانی از همراهی آحاد مردم در این غم سنگین به روحیه جهادی و چند بعدی و تلاش فراوان شهید آرمان اشاره کرد و از همه حضار که آنان را هم‌کلاسی‌های آرمان خطاب می‌کرد، خواست تا راه پسر شهیدش را ادامه دهند و در مسیر علم و دانش و بصیرت همیشه کوشا باشند.

در ادامه، مراسم سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) با صدای گرم طلبه جوان علی بدیعی برگزار شد. در انتهای این مراسم عزاداری، شعر زیبایی هم در ثنای شهید علی‌وردی هم‌خوانی شد.

مجموعه ۷ جلدی زندگی علما رونمایی شد + عکس

هنر شیدایی حقیقت است و قدرت بیان آن شیدایی

پس از مراسم مرثیه سرایی، سید محمدنادری رسالت مجموعه روایت فتح را این‌گونه بیان کرد: رسالت مجموعه روایت فتح که یادگار ماندگار سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است، در۴۳سال گذشته تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس به زبان هنر است. آن دیوانگی و شیدایی که در کلام و پیام شهید آوینی هویداست، این است که هنر شیدایی حقیقت است و قدرت بیان آن شیدایی. هنرمند هم کسی است که قدرت بیان آن شیدایی را از خداوند متعال گرفته باشد. در تفکر شهید آوینی هنر حتما باید در خدمت آرمان باشد. در خدمت الله و انقلاب اسلامی باشد. تفاوت هنرمند انقلابی و غیر انقلابی در همین است.

وی اضافه کرد ما در خانواده بزرگ روایت فتح توفیق داریم در بخش‌های مختلف هنری فعالیت کنیم. از ابتدای دهه۶۰ تا الان آثار فراوانی هم منتشر شده. در حال حاضر این آثار توسط بچه‌های انقلابی، دردمند و دغدغه‌مند تولید می‌شود و تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد برای تبیین درست مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس و تبیین و ترویج منطق و نظریه مقاومت بکوشیم.

نادری در پایان پس از قدردانی و تشکر از مدیریت حوزه علمیه و پدر شهید علی‌وردی آرزو کرد تا رونمایی کتابهای علما چراغ راهی باشد برای تولیدات آثار آینده خانواده روایت فتح‌. وی ابراز امیدواری کرد که تولیدات ارزشمندی با موضوع شهید آرمان علی‌وردی در بنیاد روایت فتح تهیه شود.


یکی از آغاز گاه‌های تربیت، سبک زندگی است

در ادامه مراسم، حجت الاسلام حسینیان کلام خود را با این جمله آغاز کرد که یکی از آغازگاه‌های تربیت، سبک زندگی است. ما نباید غافل شویم که تربیت ابعاد نظری خاصی دارد و ما در دانش‌ها و معارف نظری دستمان پر است. تربیت از جاری شدن نگاه توحیدی و مکتبی در زندگی آغاز می‌شود و اگر ما نقطه شروع تربیت را مناسب انتخاب کنیم، خیلی موفق‌تر خواهیم بود. وقتی روش، سیره و سبک زندگی صالحین در جامعه پیچیده بشود و جریان فکر توحیدی‌شان در جامعه برای ما روشن شود با آن سطح زندگی خو می گیریم و ترقی پله‌های تربیت برای ما آسان‌تر از گذشته خواهد بود. زیست معنادار زندگی صالحین گام برداشتن هر طفلی را در راه درست میسر می‌کند.

وی افزود: کیمیایی که وجودش را در افسانه‌ها جستجو می‌کنند گاهی در وجود همین بزرگانی است که در کنارمان هستند و ما قدرشان را نمی‌دانیم و چون نتوانستیم روایت زندگی آنها را خوب به تصویر بکشیم جوان ما دچار بحران شده است.

مجموعه ۷ جلدی زندگی علما رونمایی شد + عکس

جایگاه زن در این جامعه جایگاهی است که یک دیکتاتوری چندهزار ساله را به پایان رسانده

حسینیان با اشاره به خاطره‌ای از آقای رفیق‌دوست و حضرت امام خمینی در مورد دیدارهای بانوان با ایشان در اوایل انقلاب افزود: وقتی به دلیل فشار زیاد جمعیت زنان در مدرسه علوی هنگام ملاقات با امام خمینی، آقای رفیق‌دوست خواهش می‌کنند که خانمها دیگر به ملاقات نیایند، رهبر کبیر انقلاب این گونه پاسخ می‌دهند که خیال کردید من شاه را از ایران بیرون کردم؟!همین زنان انقلاب کردند و شاه را از ایران بیرون کردند.

این کلام امام از جمله روایاتی است که ما از آن غافل شدیم. از آن طرف شعار زن، زندگی، آزادی وقتی در ایران سرگرفت که کومله‌ها نیاز به نیروی نظامی داشتند و شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند تا خانم‌ها از خانواده جدا بشوند و اینان بتوانند به زن‌ها تیربار و ژ۳ببندند و راهی کوه و کمر و بیابانشان کنند. علت اصلی رویش این شعار همین موضوع بوده است.

حسینی ادامه داد: وقتی در جنگ روایت‌ها موفق نشویم، این شعار پرفریب زن-زندگی-آزادی در صدر قرار می‌گیرد و ما با در دست نداشتن روایت‌های درستمان هنگام لحظات بحرانی با شکست مواجه خواهیم بود.

مجموعه ۷ جلدی زندگی علما رونمایی شد + عکس

علمای ما اسوه‌های توحیدند

وی در رابطه با مجموعه زندگی علما توضیح داد که علمای ما اسوه‌های توحیدند و جاری شدن ما در زندگی آنها معنا و رنگ دیگری به زندگی‌مان می‌دهد و این همان نقطه درست تربیت است.


زندگی انبیایی چون حضرت موسی(ع) در یاران مکتبی‌شان ادامه پیدا کرده

اگر حضرت موسی زمانی که سَحَره همه فضای مجازی و آشوب آن روز را بدست گرفتند، نگرانی ندارد و دل‌آرام است، چون به خدا ایمان دارد و می‌گوید من دل‌آرام به خدایی هستم که عمل مفسدین را به مقصود نمی‌رساند.

وی در پایان گفت: ما هم اگر بتوانیم در این روایتگری فضای جامعه و فرزندان خودمان را فرهیخته‌تر کنیم، آن‌وقت برگ برنده تربیت دست ما خواهد بود. هیچ‌وقت فکر نکنیم این کتاب‌ها بی‌اثر است. غرق‌شدگی در زندگی توحیدی این علما مسیر زندگی انسان را عوض می‌کند.ان‌شاءالله که چاپ این کتاب‌های زندگی علما مبارک است و آغاز راه است و باید در زندگی ما جاری بشود.

حسن ختام این مراسم، رونمایی از ۷کتاب زندگی بود که با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی و مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران انجام شد و در پایان یادداشت‌هایی را به یادگار بر تابلوی کتاب ها نوشتند و طلاب هم با پدر شهید عهد بستند که ادامه‌دهنده راه آرمان باشند.

مجموعه ۷ جلدی زندگی علما رونمایی شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha