سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ یکی از ائمه جمعه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پادشاه انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه می‌توانند پارلمان را منحل و رئیس جمهور آمریکا نیز می‌تواند پارلمان را تعطیل کند، گفت: اختیارات رهبر انقلاب در ایران بالاتر از حق و رای مردم نیست و بهتر است شبهه افکنان به این سوال پاسخ دهند که اختیارات رهبر انقلاب مصداق دیکتاتوری است یا سران انگلیس و آمریکا؟.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از شگردها و توطئه‌های دشمنان شبهه افکنی است و متاسفانه عده‌ای فریب این شبهه افکنی‌ها را می‌خورند، اظهار داشت: پادشاه انگلیس و روسای جمهور آمریکا و انگلیس حق وتوی مصوبات پارلمان را داشته و در حقیقت اختیار دخالت در قانونگذاری را دارند، اما در ایران اسلامی رهبری این اختیار را ندارد و مجلس هر چه تصویب کند و از سوی شورای نگهبان تایید شود، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پادشاه انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه می‌توانند پارلمان را منحل و رئیس جمهور آمریکا نیز می‌تواند پارلمان را تعطیل کند، گفت: اختیارات رهبر انقلاب در ایران بالاتر از حق و رأی مردم نیست و بهتر است شبهه افکنان به این سوال پاسخ دهند که اختیارات رهبر انقلاب مصداق دیکتاتوری است یا سران انگلیس و آمریکا؟.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: در حوزه اجرایی نیز رئیس جمهور فرانسه و آمریکا هم رهبر بوده و هم ریاست قوه مجریه را بر عهده دارند و تمام امورات اجرایی مملکت از جمله عزل و نصب وزرا و سفرا در اختیار آنها است، اما در ایران این اختیارات در اختیار رهبری نیست و برای عزل و نصب‌های وزرا هیچ اختیاری برای رهبری داده نشده است.

وی افزود: در حوزه سیاست‌های کلی نیز رئیس جمهور آمریکا سیاست‌های کلی کشور را تعیین و ابلاغ و اجرا می‌کند اما در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبری تنها سیاست‌های کلی را ابلاغ می‌کنند.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه پادشاهی در انگلیس موروثی بوده و مردم اختیاری در تعیین رهبر خود ندارند، ادامه داد: در ایران اسلامی، رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری و با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود، اما متاسفانه عده‌ای بدون اطلاع از قانون، شبهه افکنی‌های دشمنان را تکرار می‌کنند و لذا بهتر است این افراد به قانون مراجعه کرده و در این باره تحقیق کنند و سپس حرف بزنند.

وی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تنها قانون اساسی است که توسط انسان‌های متدین و دیندار تدوین شده و به رأی مردم گذاشته شده است.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه دیکتاتور واقعی کسانی هستند که مغازه دار سنندجی را به خاطر تعارف شکلات به رئیس جمهور تهدید کردند، افزود: در دوره پهلوی، دختران و زنان ایرانی اجازه نداشتند تا با چادر به دانشگاه و ادارات بروند و سوار هواپیما شوند، اما متاسفانه عده‌ای اینها را نادیده گرفته و به دنبال تطهیر چهره منحوس پهلوی هستند.

وی با اشاره به اینکه آزادی از نظر این افراد، یعنی بی‌حیایی و بی‌عفتی، تصریح کرد: آزادی واقعی را در جمهوری اسلامی دیدیم که ما را از قید و بند اسارت دشمنان رها کرده و به ما آزادی اندیشه، بیان، گفت‌وگو و استقلال کشور اسلامی و آزادی در مقابل استکبار و توطئه‌های دشمنان هدیه کرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار ماست، اظهار داشت: ما به دنبال آزادی معنوی هستیم و امام خمینی(ره) به همراه مردم نیز برای همین انقلاب کردند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha