جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه / امام جمعه آستارا گفت: جمهوری آذربایجان دچار اشتباه و غفلت بزرگی شده و باید بداند که ترکیه هیچگاه حامی خوبی برای آنها نخواهد بود و فقط به دنبال استفاده ابزاری از آذربایجان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان بندر آستارا امروز در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان جایگاه مهم و ارزشمند حضرت فاطمه(س) در نزد پروردگار عالم و در میان اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: خداوند، حضرت فاطمه(س) را به عنوان کانون محوری اهل بیت(ع) قرار داده و ایشان را معیاری برای رضایت و خشم خود معرفی کرده تا همگان با اقتدای عملی به سیره آن بانوی بزرگوار، راه سعادت را در پیش گیرند.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه و لزوم قدر دانستن این نعمت بزرگ الهی به نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بر هم زدن امنیت داخلی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا یک و نیم میلیارد دلار به اسرائیل غاصب کمک مالی کرد تا در ایران اغتشاش و آشوب و نا امنی ایجاد کند.

خطیب جمعه آستارا تأکید کرد: رژیم صهیونیستی دو هدف عمده در مقابله با ایران دارد که به شدت آن را دنبال می‌کند، اول جلوگیری از پیشرفت صنعت هسته‌ای و دوم جلوگیری از پیشرفت قدرت موشکی و دفاعی تا جمهوری اسلامی نتواند به سطح قدرت آنها برسد، که برای این هدف سعی دارد تا تمام توان و قدرت ما را صرف مقابله با نا امنی داخلی کند.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه علاوه بر این اقدامات مستقیم، دشمنان از هر گونه فشارهای سیاسی و غیر مستقیم نیز بر علیه ما استفاده می‌کنند، گفت: سفر رئیس جمهور چین به عربستان و اظهارات نادرست در خصوص مالکیت جزایر سه گانه مصداق یکی از همین فشارهاست، چنین اظهار نظرهایی قطعا محکوم است، چرا که مالکیت جزایر سه گانه یقینا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص برگزاری رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه با نام «مشت برادر» در کنار رود ارس، عنوان کرد: جمهوری آذربایجان دچار اشتباه و غفلت بزرگی شده و باید بداند که ترکیه هیچگاه حامی خوبی برای آنها نخواهد بود و فقط به دنبال استفاده ابزاری از آذربایجان است، بنابراین هر دو کشور باید حواسشان باشد که در صورت بروز کوچکترین اشتباهی با مشت محکم و آهنین مردم و نظام جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با توجه به فرا رسیدن شب یلدا، ضمن اشاره به اهمیت شب در تعالیم دین مبین اسلام به عنوان زمان سیر معنوی و همچنین فرهنگ کهن ایرانی در این شب، یادآور شد: در این شب ضمن توجه به صله رحم و دید و بازدید، از هموطنان می‌خواهیم تا نیازمندان را فراموش نکنند.

امام جمعه آستارا بیست و ششم آذر، روز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را گرامی داشت و با یادآوری دلاورمردی‌های رانندگان در دوران دفاع مقدس جهت رساندن مایحتاج جبهه‌ها به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: رانندگان جهادگران عرصه اقتصادی کشور هستند و باید از زحمات راهداران عزیز که زمینه و زیرساخت این امر مهم را فراهم می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha