پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
photo_2022-12-13_09-15-35.jpg

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها اردبیل از برگزاری کارگاه پژوهشی «استخراج مقاله از پایان‌نامه» ویژه اساتید و کادر این مرکز آموزشی خبر داد.

خانم حکیمه نوری معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل اظهار داشت: پایان‌نامه به‌طور معمول بسیار مفصل و مطالعه آن خسته‌کننده است و امکان چاپ در مجلات معتبر و ژورنال‌های علمی را ندارد به همین دلیل همه افراد نمی‌توانند به محتوای پایان‌نامه‌های انجام‌شده دسترسی داشته باشند.

وی در رابطه با اهمیت استخراج مقاله از پایان‌نامه گفت: با این روش نتایج یافته‌های پژوهشگر در اختیار سایر پژوهشگران در رشته علمی مرتبط قرار می‌گیرد و این کار باعث می‌شود تا محقق با برخورداری از امتیازات انتشار مقاله، موفق به دست‌یابی به موقعیت‌های تحصیلی و یا شغلی بهتر در آینده شود.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها اردبیل افزود: امروزه داشتن مقاله‌های با کیفیت و چاپ آنها در مجلات معتبر از ضروریات یک رزومه علمی قوی است. نوشتن مقاله از پایان‌نامه ارشد یا رساله دکتری در واقع میزان توانایی، تسلط و علم‌ پژوهشگر را در حیطه رشته تحصیلی‌اش نشان می‌دهد.

خانم نوری تصریح کرد: استخراج مقاله از پایان‌نامه مستلزم رعایت اصول و استانداردهایی‌ است و این فرآیند هرگز با رونویسی یا خلاصه‌نویسی صرف از پایان‌نامه به نتیجه نمی‌رسد بلکه باید با لحاظ نکات مهم و قواعد مقاله‌نویسی، مقاله درست و مدونی ارائه شود.

وی اظهار: به‌منظور تسهیل و تسریع در زمینه تولید آثار پژوهشی توسط اساتید و کادر واحد حوزوی، دوره آموزشی « استخراج مقاله از پایان‌نامه» در مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

نوری ادامه داد: دوره برگزار شده در دو روز با حضور حجت‌الاسلام‌ محمدصادق فاضل از پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش در سطح کشور برگزار شد.

کارگاه پژوهشی « استخراج مقاله از پایان‌نامه » برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha