چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: غدیر با اینکه یک روز است، اما هویت شیعه را نشان می‌دهد؛ غدیری بودن آزادی و عدالت را برای ما به ارمغان خواهد آورد و لازم است که برنامه‌هایی برای جهانی کردن و شناساندن نهج‌البلاغه در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، کارگاه غدیر شناسی با محوریت تبیین جایگاه ولی فقیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی استاد حوزه و دانشگاه در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی را در راستای برگزاری پرشکوه‌تر ایام غدیر شاهد هستیم، اظهار داشت: باید گام‌های بزرگی در جهت اعتلای شاخصه‌های اخلاقی در اندیشه و سیره علی(ع) برداریم و بدانیم حتی یک گام نیز در این مسیر مهم است.

وی افزود: غدیر با اینکه یک روز است، اما هویت شیعه را نشان می‌دهد، غدیری بودن آزادی و عدالت را برای ما به ارمغان خواهد آورد و لازم است که برنامه‌هایی برای جهانی کردن و شناساندن نهج‌البلاغه در نظر بگیریم.

امام جمعه تبریز با اتکاء به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که “نهج‌البلاغه دنیا را واقعا در مقابل خودش به اعجاب وا می‌دارد”، خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه نظام‌نامه فرهنگی است و عمل به فرمایشات حضرت علی(ع)، حلال بسیاری از مشکلات سیاسی و اجتماعی ما خواهد بود که سراسر آن لبریز از بحث‌هایی در حوزه تمدن‌سازی، فرهنگی، اقتصادی و تربیتی_اخلاقی است که اتفاقا جایگاه ویژه‌ای هم دارند و باید ما بهره‌مند شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در بحث جهاد تبیین، از موضوعات مورد تأکید، بحث غدیر و ولی‌فقیه است، یادآور شد: ترویج نهج‌البلاغه برای اقشار مردم توسط فعالین این حوزه نیاز ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha