دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازدید حجت الاسلام و المسلمین پناهیان از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

حوزه/ ساختار امت و امام، وجه تمایز ما با نظام‌های غربی است و لازمه پیشرفت کشور، تقویت همین ساختار و مشارکت مردم در اداره کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در همایش نیروهای انقلابی و جامعه سلامت استان قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر مردمی سازی حکمرانی و حذف ساختار بروکراسی در کشور، آن را موجب پیشرفت جامعه دانست.

وی با بیان این که بروکراسی امروز ابزار بردگی نوین و نظام سلطه است افزود: این بروکراسی در دانشگاه ها و نظام آموزش عالی ما نیز نفوذ کرده و بعضا حوزه نیز از آن رنج می برد؛ مدرک اصیل حوزوی که اجتهاد است بعضا جای خود را به امتحانات حافظه محور داده است و در دانشگاه ها دانشجوهای ما، دانشمند نمی شوند و اگر دانشمند می شوند آنچنان که باید به کار مردم و جامعه بیایند این اتفاق نمی افتد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسانی که بیشتر اهل جمع آوری اطلاعات هستند به عنوان افراد موفق علمی معرفی می‌شوند و طبیعتاً ممکن است که آنها از سطح قدرت تحلیل و تفکر منطقی کمتری برخوردار باشند، اگر میرزای شیرازی در این نظام آموزشی بود، شاید دیگر ایشان به عنوان مرجع تقلید جهان تشیع که با یک فتوا تحول ایجاد کرد،معرفی نمی شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که باید مشارکت مردم در تصمیم سازی،تصمیم گیری مدیران و نظارت بر رفتار مدیران و اقدامی که می تواند توسط مردم صورت گیرد افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بسیج را مظهر مردم سالاری دینی دانستند و انتظارشان از بسیج تحقق مردم سالاری دینی است و بروکراسی مانع مشارکت حقیقی مردم است.

وی در ادامه به رابطه حوزه و علوم پزشکی پرداخت و جسم و روح را جدا ناپذیر دانست و اظهار داشت: ساختار امت و امام، وجه‌تمایز ما با نظام‌های غربی است و لازمه پیشرفت کشور، تقویت همین ساختار و مشارکت مردم در اداره کشور است.

خبرنگار: فاطمه علوی مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha