سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عدم شناخت ظرفیت های حوزه و دانشگاه نسبت به هم یکی از موانعی است که در جهت تعامل صحیح این دو نهاد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی عصر امروز در همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه که با موضوع آثار علمی،فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و مدیریتی تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه در سالن امین دارالولایه برگزار شد، خاطر نشان ساخت: با توجه به تفاهم نامه همکاری های حوزه و دانشگاه جهت اجرایی شدن آن، شورای اجرایی دبیرخانه با ترکیبی از هر دو نهاد که از طرف مسئولین ذی ربط مشخص شده اند تشکیل شده است.

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه با بیان ایجاد ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری در راستای تعامل بین دو نهاد علمی ابراز داشت: در راستای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد دفتر و راه اندازی سیستم اداری در حوزه و دانشگاه و سیستم اتوماسیون در دانشگاه و حوزه در حال تعریف می باشد و همچنین تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی توسط دبیرخانه تدوین و اساسنامه و شورای سیاست گذاری و راهبردی در یک کارگروه مشترک اقداماتی انجام و تصویب شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادخانی تصریح کرد: برگزاری نشست های مشترک با معاونین و رؤسای مراکز و معاونین حوزوی و دانشگاهی به منظور آشنایی از ظرفیت و هم افزایی می باشد در راستای تفاهم نامه می توان گفت عدم شناخت ظرفیت های این دو نهاد نسبت به هم یکی از موانعی است که در جهت تعامل صحیح حوزه و دانشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: در جهت ظرفیت شناسی این نهادها، مراکز متعدد پاسخگویی شبهات نسبت به حوزه و دانشگاه راه اندازی شده است.

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی، در بیان ضرورت تاسیس دبیرخانه همکاری حوزه و دانشگاه گفت: می توان به قطع گفت یکی از آثار تاسیس دبیرخانه همکاری حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری نشست ها تخصصی علمی می باشد و این شروع بستر سازی ها در جهت تعامل بیش از بیش ایجاد خواهد شد.

وی گفت: یکی از عامل های که می تواند موجب وحدت شود حرکت به سمت تولید علوم انسانی اسلامی و تاکیداتی در این زمینه از طرف مسئولین این دو نهاد علمی مورد توجه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha