دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حقیقی / هرمزگان

حوزه /مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: بزرگان حوزه و دانشگاه باید وحدت در هدف داشته باشند و آن هدف هم خدمت به مردم و پیشرفت جامعه باشد و از ظرفیت‌های دو قشر در راستای این هدف بهره کامل ببریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان امروز در نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: یادی می‌کنیم از بنیانگذاران وحدت حوزه و دانشگاه که در صدر آن حضرت امام(ره) حضور داشتند، که با هدایت‌گری ایشان کشتی پر تلاطم این وحدت حرکت خود را آغاز کرد و ادامه داد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: شهید مفتح با چهره‌ای حوزوی، هم در حوزه و هم در دانشگاه تاثیر گذار بود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بازخوانی بیانات بنیان گذار جمهوری اسلامی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، یادآور شد : «دو قشری که با اتحاد شان تمام ملت متحد می‌شوند را از هم جدا نگه داشتند و با هم مخالفشان کردند تا ملت اتحاد پیدا نکنند» این بدان معنا است که اتحاد حوزه و دانشگاه سبب اتحاد ملت و جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: اندیشه حضرت امام(ره) در اتحاد حوزه و دانشگاه براین اساس است که "اگر روحانیت و دانشجو دو مرکز باشند، تمام پیشرفت‌های کشور حاصل می‌شود و می‌توانند از انحرافات و انحطاطات جلو گیری کنند. "

وی ابراز داشت: نگاه حضرت امام(ره)، به دانشگاه به عنوان مکانی متشکل از افراد متفکر و متعهد است که در کنار تحصیلات و تخصص با تهذیب می‌توانند یک کشور را به سعادت برسانند و نگاه به حوزه نیز افرادی است که با تهذیب و تعهد یک کشور را می‌توانند نجات دهند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان، یادآور شد: در دیدگاه حضرت امام(ره)، علم تنها اگر ضرر نداشته باشد، فایده هم ندارد و اگر بر اساس تربیت بر خلاف مصالح صورت پذیرفت نیز یک کشور فاسد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی ادامه داد: تعبیر رهبر معظم انقلاب نیز درباره وحدت حوزه و دانشگاه عبارت است از اینکه این دو نهاد، مانند دو بال پرنده است که اگر یکی از بال‌ها نباشد، به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با طرح سوالی درباره چگونگی وحدت در حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: بزرگان باید وحدت در هدف داشته باشند و آن هدف هم خدمت به مردم و پیشرفت جامعه باشد و از ظرفیت‌های دو قشر در راستای این هدف بهره کامل ببریم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان یادآور شد: حوزه‌های علمیه هرمزگان خدمات اجتماعی و نسبت به اصل خدمت رسانی به مردم توجه ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند تا نقش خود را به بهترین وجه ایفا کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha