شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام کرتی / هرمزگان

حوزه / مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از برکات انقلاب اسلامی است که با تأکیدات حضرت امام(ره) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری استمرار پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام حسن کرتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور هرمزگان، امروز در جلسه هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: شهید مفتح، تجسم عینی وحدت حوزه و دانشگاه بود.

وی افزود: در این جلسه هم اندیشی فاخر، لازم است با استفاده از فرصتی که در اختیار حوزه و دانشگاه است، هر چه بیشتر به ضرورت و تبیین این امر مهم بپردازیم و راهکارهایی برای این مسئله ارائه شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه از برکات انقلاب اسلامی است که با تأکیدات حضرت امام(ره) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری استمرار پیدا کرده است.

حجت الاسلام کرتی همچنین خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، فاصله زیادی بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی وجود داشت که شهید مفتح نقش مهمی را در وحدت حوزه و دانشگاه ایفا کرد.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال این بود که این وحدت شکل نگیرد و به هر عملی متوسل شد تا اجازه ندهد جامعه از برکت وحدت این دو قشر تاثیر گذار بهره ببرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور هرمزگان، یادآور شد: از صدر اسلام توصیه پیامبر اکرم(ص) در ترویج مسائل علمی بوده و تاکنون مبلغان دینی این هدف را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام کرتی تأکید کرد: توجه به مسائل علمی از مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است و اگر امروز شاهد هستیم که ایران اسلامی در رشد سرعت علمی مقام اول دنیا را دارد، بخاطر همین مبانی است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که انقلاب اسلامی شکل گرفت، این وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه اتفاق افتاد و با میدان داری روحانیت در ترویج این فرهنگ استمرار پیدا کرد و اگر نواقصی نیز وجود دارد باید آنها را احصا و برطرف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha