جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عراق

حوزه/ حسن العبادی از مجاهدان جوان حشد الشعبی گفت: برای ما ضروری است که با این جنگ نرم مقابله و با شناخت افکار و ایده‌های بزرگ دشمن که قصد حمله به ما را دارند مبارزه کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از شکست پروژه تکفیری صهیونیستی داعش در منطقه، مجاهدان مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف عزم خود را برای مقابله با جنگ نرمی که موسسان تفکر داعشی در منطقه ایجاد کرده بودند، جزم کردند و با همان روحیه شجاعت و دلاوری خود در میادین نظامی در میدان جنگ نرم ورود پیدا کردند تا از مرزهای فرهنگی کشورهای اسلامی و جوانان این کشورها دفاع کنند.

«حسن العبادی» یکی از جانبازان حشد الشعبی و از مبارزان مقاومت اسلامی در عراق است. وی از ۱۵ سالگی جهاد و رزمندگی را تجربه کرده و از مقابله با تجاوز آمریکا در عراق تا مقابله با داعش و امروز در جبهه جنگ نرم با دشمن مبارزه می‌کند.

این رزمنده عراقی خود را سرباز امام زمان (عج) و سرباز ولایت می‌داند. زمان حضور او در عراق برای مقابله با داعش به ۶ ماه پیش از فتوای آیت الله سیستانی باز می‌گردد. وی چندین بار در مبارزات خود علیه داعش مجروح شده و مدت زمان درمانش حدود ۳ سال زمان برده و تا سال ۲۰۱۷ مشغول درمان چشم، گوش و زانوی مجروح خود بوده است .

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با وی که مدیر مرکز فرهنگی انوار العراق نیز هست به گفت‌وگو پرداخته است.

متن گفت‌وگو به شرح ذیل است:

حوزه: شما به عنوان مجاهد در زمان اشغال عراق توسط نیروهای آمریکا در این کشور حضور داشتید و از نزدیک شاهد جنایات آمریکا در عراق بودید، امروز این جنایات چه تبعاتی را برای ملت عراق به بار آورده است؟

مردم عراق در دوران اشغال این کشور توسط نیروهای آمریکایی از جنایات ارتش آمریکا در این کشور آسیب‌های زیادی را متحمل شدند. این آسیب‌ها زیرساخت‌ها، مدارس و کارخانه‌ها را ویران کرد و از سوی دیگر آن‌ها هویت ما، کودکان، پیرمردها و زنان ما را کشتند و به خاک و خون کشیدند.

از نتایج اشغال عراق این بود که این کشور دچار بحران‌های بی آبی و قطع برق شد و به دلیل بمب‌های هسته‌ای و هیدروژنی که آمریکایی‌ها در آن مدت در عراق از آن استفاده کردند و این کشور دارای هوای آلوده سرطان زا شد. تمام این جنایت‌ها و مصائب آمریکایی، عراق را به سمت سیاهی و تاریکی سوق داد.

حوزه: بعد از حمله داعش به عراق برای مبارزه با دشمنان در چه عملیات‌هایی شرکت کردید و این پروژه با همراهی شهید سلیمانی چگونه در عراق ناکام ماند؟

من در عملیات‌های متعددی مشارکت کردم. از جمله آن عملیات‌ها منطقه یوسفیه و کرمه الفلوجه و منطقه شمال شرق جرف النصر و منطقه العویسات بود. یکی از فرماندهان آن جا بودم. پروژه داعش یک پروژه بزرگ سعودی و بین المللی بود و از جانب دشمنان استکبار مورد حمایت قرار می‌گرفت.

تلاش مجاهد عراقی از جبهه‌های نبرد با داعش تا مبارزه با جنگ نرم دشمن

دشمن تصمیم داشت از طریق داعش به تشیع در عراق ضربه وارد کند و از طریق فتواهای تکفیر، قتل، تخریب، پول شویی و فساد شیعه را تضعیف کنند، اما مرجعیت عالیقدر (حضرت آیت الله سیستانی) و ولی امر مسلمین (حضرت آیت الله خامنه ای) در برابر این توطئه‌ها ایستادند.

شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از اساسی ترین محرک‌های اصلی رزمندگان مقاومت در جهان بود و در تدوین طرح‌ها و مشاوره‌های نظامی و نحوه محاصره شهرها و آزادسازی آنها از دست ستمگران نقش موثری داشت. این شهید عزیز در عراق زحمات زیادی کشید و بزرگترین نقش را در آزادسازی عراق داشت.

حوزه: دشمن علاوه بر جنگ نظامی ، جنگ نرم را سال‌ها است در کشورهای اسلامی علیه جوانان و زنان به کار برده است. امروز شاهد گسترش این جنگ در قالب‌های مختلف در ایران و عراق و سایر کشورها هستیم.به نظر شما راه مبارزه با این جنگ نرم چیست؟

جنگ نرم امروز جنگی آشکار است و به دنبال حمله به اعتقادات جوانان مومن و غیر مومن است تا این جوانان تبدیل به ابزاری در دست غرب شوند.

از این رو برای ما ضروری است که با این جنگ نرم مقابله و با شناخت افکار و ایده‌های بزرگ دشمن که قصد حمله به ما را دارند مبارزه کنیم. غربی‌ها در حال حاضر از چند محور علیه مقاومت اسلامی حمله کردند و آغاز آن از مهرماه بود و پس از آن این بحران به قحطی در لبنان کشیده شد و ادامه پروژه آنها دعوت برای کشف حجاب در ایران بود.

حمله دشمن به جمهوری اسلامی ایران به عنوان حرم تشیع در جهان

آنها در این جنگ‌ها و هم گرایی جدید به دنبال محاربه با خدا و اهل بیت (علیهم السلام) هستند و امروز شکست غرب در تمام این توطئه‌ها به اثبات رسیده است. توطئه‌هایی که هدف آن دور کردن افراد از دین و ایجاد سستی در اجرای امور دینی بین مردم است.

جنگ علنی و پنهانی علیه دین و مذهب در جریان است، دشمن، جمهوری اسلامی ایران را حریم و پناهگاه تشیع می‌داند و حمله به حریم تشیع را بوسیله این نقشه‌ها با هدف تضعیف ایران انجام می‌دهد، اما ما هر ضربه دشمن را تبدیل به نقطه قوتی برای خود می‌کنیم.

حوزه: در خصوص مرکز فرهنگی انوار العراق و حوزه فعالیت‌هایی که در این مرکز دارید، توضیح دهید.

مرکز فرهنگی انوار العراق یکی از مراکز داوطلبانه مستقلی است که در راستای برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی از قبیل دوره‌های فرهنگی و اطلاع رسانی برای خواهران و برادران فعالیت می‌کند، این مرکز خصوصی است و از جانب هیچ حزب و کانونی حمایت نمی‌شود.

در این مرکز تعدادی از شخصیت‌های علمی در جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران عضو هستند و این افراد فرهیخته در حمایت از جوانان اسلامی در عراق و ایران نقش موثری دارند و با چندین دانشگاه و مؤسسه اسلامی همکاری داریم. این مرکز مستقل در پی ارتقای فرهنگی و آموزشی جامعه اسلامی است.

تلاش برای ساختن هویت و شخصیت عراقی، حمایت از خبرنگاران و روزنامه نگاران و حمایت از پتانسیل و ظرفیت جوانان و آموزش جامعه از طریق راهبردها و شیوه‌های مختلف از جمله اهداف این مرکز است.

مرکزی در خط ولایت فقیه و در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم در کشورهای اسلامی

این مرکز دارای ده کمیته با عناوین کمیته نظارت و پاسخگویی، روابط عمومی و رسانه، دوره‌های آموزشی، خدمات، امداد، هماهنگی بین سازمان‌ها، برپایی شعائر حسینی، جنگ‌های فکری، برنامه ریزی و پیگیری است.

این مرکز با موسساتی چون جامعه المصطفی، بنیاد بشردوستانه (الیتیم)،موسسه فرهنگی و رسانه ای الراصد، انجمن اهدای خون ولید الکعبه، انجمن جوانان آینده و موسسه اساتید دانشگاهی در ارتباط است و با آنها همکاری دارد.

این مرکز معتقد به خط ولایت فقیه است و با سلطه آمریکا و فعالیت‌های سفارتخانه‌هایش که به دنبال نابودی جوانان مسلمان و بویژه جوانان عراقی است، مقابله می‌کند. این مرکز شهدا و جانبازانی را در دفاع از عراق تقدیم کرده است.

مرکز فرهنگی انوار العراق، هر ماه برنامه‌های متعددی را در عراق و خارج از عراق به ویژه شهر مقدس قم اجرا می‌کند و تاکنون دوره‌های فرهنگی و آموزشی بسیاری را برای تعدادی از عراقی‌ها برگزار کرده است. از جمله این دوره‌ها دوره آموزشی جهاد تبیین و جنگ نرم و با محوریت بیان ارزش حجاب اسلامی در برابر چالش‌های پیش رو است.

گفت‌وگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha