شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آزمون زبان اشتمال حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری آزمون زبان اشتمال ویژه طلاب سطح ۴ حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم میرعلی ملک در گفت و گویی از برگزاری آزمون زبان اشتمال حوزه های علمیه خواهران خبر داد و اظهار داشت: این آزمون ویژه طلاب سطح ۴ و در ۸ استان کشور برگزار شد.

وی با بیان این که حدود ۱۵۰ نفر در این آزمون شرکت داشتند، افزود: شیوه برگزاری این آزمون ۵۰ سؤال تستی برگرفته از منابعی همچون مبادی العربیه قسم صرف و نحو، العربیه بین یدیک، قرائت و درک متون معاصر بود.

سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: آزمون زبان اشتمال ساعت ۹:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری در مدیریت های استانی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

خانم میر علی ملک در ادامه به اهداف این آزمون اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح علمی طلاب نسبت به تسلط بر زبان عربی، کاهش آسیب‌های موجود در حوزه دانشی، افزایش عملکرد بین‌المللی، ایجاد زمینه خدمت‌رسانی علمی طلاب به زبان دیگر و سنجش توانمندی طلاب در حیطه‌های قرائت، نگارش و درک متون عربی از اهداف این آزمون بود.

خانم صادقی از همکاران اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران نیز با بیان این که آزمون زبان اشتمال یک بار در هر سال تحصیلی برگزار می شود که امسال نیز در مراکز استانی و با همکاری همکاران استانی برگزار شد، اظهار داشت: کلیه طلاب سطح ۴ باید قبل از گذراندن آزمون جامع، آزمون زبان اشتمال را پشت سر بگذارند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت‌کنندگان، افزود: امید است که با این نوع برنامه‌ها بتوانیم بر ارتقای سطح علمی طلاب سطوح عالی بیفزاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha