چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وحیده محمدلو

حوزه/ محمدلو گفت: اگر فاطمه سلام الله علیها نبود، ولایت استمرار پیدا نمی کرد و درخت نبوت و ولایت بدون میوه می ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به عظمت و مقام حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها سیدة نساء العالمین و سیدة نساء اهل الجنه است و این امر برتری ایشان را بر همه زنان عالم و بهشت نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) با این همه عظمت و مقامات روحی و عرفانی و معنوی، اسم شریفشان به طور مستقیم در قرآن ذکر نشده است و دلیل آن هم این است بود که قرآن از تحریف به دست مغرضین و غاصبان حقوق اهل بیت در امان بماند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: سوره های کوثر، انسان و بیش از ۳۰ آیه در قرآن کریم در شأن و منزلت حضرت زهرا (س) نازل شده است که مهم ترین آن ها آیات تطهیر، مودة، مباهله و قدر می باشد.

وی ادامه داد: شان نزول سوره کوثر به خاطر بشارت تولد حضرت زهرا سلام الله علیها و عظمت مقام ایشان بود که نسل پیامبر از حضرت فاطمه سلام الله علیها ادامه پیدا کرده و امام زمان (عج) از نسل ایشان است.

محمدلو ادامه داد: بر اساس روایات فاطمه زهرا (س) باطن لیلة القدر است و هر کس ایشان را به حقیقت بشناسد، حتماً شب قدر را نیز درک کرده است و علت نام‏گذاری آن حضرت به فاطمه، به دلیل ضعف مردم از شناخت حضرت می باشد.

وی با بیان این که خداوند متعال مزد و اجر رسالت نبی مکرم اسلام را محبت و مودة حضرت زهرا (س) عنوان می کنند، افزود: علاوه بر این در آیه تطهیر، عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها در ذیل جریان حدیث شریف کساء نیز ذکر شده است و مستجاب و الدعوة بودن دخت نبی مکرم اسلام در آیه مباهله دلیل دیگری بر فضیلت ایشان می باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تصریح بر این که در سوره انسان نوع دوستی و ایثار خانواده نورانی حضرت بیان شده است، گفت: با این همه مقامات عرفانی حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن می توان به عظمت وجودی و برتری ایشان نسبت به دیگر زنان پی برد و بی جهت نیست که الگوی امام زمان (عج ) حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد.

وی عنوان داشت: مشهورترین حدیث قدسی در شأن و منزلت حضرت زهرا (س) حدیث " لَوْلاکَ" می باشد که خداوند متعال در آن حدیث بیان می کنند که اگر حضرت (س) نبود، امام علی، پیامبر اکرم و عالم را خلق نمی کردم.

محمدلو در پاسخ به شبهه ای در خصوص افضلیت حضرت زهرا بر پیامبر و حضرت علی (ع) با توجه به حدیث لَوْلاکَ، گفت: این حدیث ازحیث سند در کمال اتقان می باشد و مرحوم استاد محمد ابراهیم آیتی در کتاب سرمایه سخن "بیان می کند؛ علت خلقت آفرینش، پرستش وعبادت خداوند متعال است و واسطه درپیدایش این علت، رسول خداست که نخستین موجود و اشرف مخلوقات می باشد و افلاک به خاطر وجود ایشان آفریده شده اند و از این رو خداوند فرمود؛ لولاک لماخلقت الافلاک.

وی ادامه داد: این به معنای آن نیست که مقام حضرت علی از مقام حضرت رسول بالاتر است، و خود حضرت علی فرموده است : "انا عَبد من عبیدِ محمد" و لذا منظور این است که بدون ولایت، نبوت مفید نیست و خداوندمتعال بالاتر از آن است که عمل عبث و بیهوده انجام دهد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر فاطمه سلام الله علیها نبود ولایت استمرار پیدا نمی کرد و درخت نبوت و ولایت بدون میوه می ماند و امام زمان (عج) از نسل فاطمه سلام الله علیها است واگر ایشان ظهور کند این پرستش و عبودیت و بندگی خدا بهتر در جهان محقق می شود و برای همین خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ اگر فاطمه نبود شما و علی را خلق نمی‌کردم.

وی ادامه داد: فاطمه سلام الله علیها اولین شهیده و مدافع حریم ولایت است و اگر برای ولایت حریمی نباشد، استمرار نمی یابد، چرا که امام مثل کعبه است که باید مردم به گرد امام بگردند و لذا هدف خلقت عبودیت و بندگی خداست و اگر پیامبر و رسالت پیامبر نبود این هدف محقق نمی شد چون پیامبر ما را به آن بندگی میرساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha