یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جلسه هفتگی درس اخلاق مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نوروزی گفت: نباید حواشی، ما را از متن غافل کند و لازم است برای آینده برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده‌اند؛ امروز دنیا در معرض تمدن جدید و بزرگی به نام تمدن نوین ایرانی اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: ابن سینا رساله ای به نام رسالة الطیر دارد که در آن از زبان تمثیل استفاده کرده است؛ این رساله می‌تواند راهنمای کل انسان ها و طلبه ها باشد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل اظهار کرد: در خلقت انسان یک وعده به واسطه رحمت رحمانیه خداوند به انسان داده شده است؛ یعنی خداوند آن به آن به انسان هستی می دهد و بشر تنها موجودی است که به قوس صعودی می رود.

وی خاطرنشان کرد: انسان تنها موجودی است که می تواند به اصل خویش برگردد و به وسیله نور، علم و معرفت به بالا هدایت شود اما متأسفانه در بُعد جسمانی نه تنها نمی‌خواهیم از تله ها نجات یابیم بلکه بیشتر از تله ها خوشمان می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با بیان این که تله های این دنیا همان مسئولیتهایی است که داریم، گفت: حوزه علمیه تنها جایی است که اوج تبلور رحمت رحمانیه خداست و اگر خودمان را بشناسیم خدا را هم خواهیم شناخت.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل افزود: تنها جایی که می تواند ما را نجات دهد همین حوزه علمیه است، مرحوم علامه عسگری می‌گفتند که در پیشانی من نوشته شده‌است که ایشان موقوفه امام زمان است و چه خوب است که محل استفاده ما صرفاً حضرت ولی عصر(عج) باشد تا در سربازی حضرت قاطعانه بمانیم.

وی با بیان این که متصف شدن به اوصاف و صفات الهی ما را متخلق می‌کند، گفت: اگر ما به اخلاق الهی متصف بشویم هر آن چه که خداوند خود دارد به ما هم اعطا می کند و لذا لازم است به فکر به دست آوردن اوصاف و اسماء الهی باشیم و داشتن این اوصاف لازمه اش این است که اول بدان ها خودمان عامل باشیم و بعدا به دیگران بیان کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با بیان این که هر زمان بخواهیم خوب بودن کار خودمان را بسنجیم، باید ببینم چه اندازه در ما اوصاف الهی وجود دارد و قرار نیست که در دنیا بمانیم و ما اگر بخواهیم از دست این تله های موجود رهایی یابیم باید یه این دنیا وابستگی نداشته باشیم که این هم با برنامه ریزی بلند مدت در مسیر تعالی و رشد میسر می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: نباید حواشی ما را از متن غافل کند و لازم است برای آینده برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده اند؛ امروز دنیا در معرض تمدن جدید و بزرگی به نام تمدن نوین ایرانی اسلامی قرار دارد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha